Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

joure004
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 18:25
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door joure004 »

Ik heb ook goede ervaringen met het Herocyn medicinale poeder voor de voeten. Ik ben echter bang dat het onder de oksels de poriën te veel gaat verstoppen waardoor afvalstoffen niet meer met het zweet uit het lichaam worden afgevoerd. Voor de oksels gebruik ik de Crystal deostick van www.thaiwellness.nl. Dit is een deo van 100% minerale zouten die de bacterie die de hinderlijke zweetlucht veroorzaakt elimineren. Je blijft dus gewoon transpireren, maar het ruikt niet meer!
joreen
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 15:12
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door joreen »

Hallo allemaal

Ik heb ook al jaren last van overmatig zweten. Ik heb wel gemerkt dat het in de loop der jaren steeds erger wordt!
Gek wordt ik ervan. Ik heb het vooral in mijn gezicht. Ook als ik gewoon niks aan het doen ben zweet ik nog.
Ook ik schaam me dan kapot en mijn haar op mijn hoofd is dan ook kletsnat en dan voel ik me echt vies.
Het zit wel bij ons in de familie en die zweten ook allemaal in het gezicht.
Ik baal er echt van!! Wie heeft een oplossing???
Groetjes Joreen
g.t.nijland
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 16:20
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door g.t.nijland »

Hallo allen

Met toeval deze website tegen het lijf gelopen die mensen met het zelfde probleem bij elkaar brengt, en die mensen met zweethanden en oksels wil ik laten weten wat ik weet. De enige behandeling die je definitief van zweethanden en oksels kan afhelpen is een operatie! Voor de handen 95% en voor de oksels 80% succes zo werd mij verzekerd.
Ik dacht altijd 'dat is een grote operatie' met een aantal dagen in het ziekenhuis. DIE TIJD IS VOORBIJ! In het UMCGroningen afdeling thoraxchirurgie gebeurt alles in dagbehandeling, dus smorgens komen en smiddags/savonds weer naar huis. En alles met een 1 sneetje van 1 cm aan iedere kant!
Absoluut fantastastisch. Uiteraard wel wat gevoelig na de operatie maar je kan dezelfde dag nog naar huis! Een aanrader!!!
groet Geraldine
Toluta
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 24 mei 2007, 17:24
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Toluta »

http://artikelen.foobie.nl/beauty-mode/ ... etplekken/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huidinfo.nl/zweten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Suusert
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Suusert »

Bij mij zat het overmatig zweten van handen en voeten echt in het overgewicht wat ik had.. Zal zeker niet bij iedereen zijn, maar sinds ik ben afgevallen hebben ik er nauwelijks last van..
Gino
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 15:30
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Gino »

Hallo. Ik heb veel last van zweet onder de oksels en op mijn rug. Ik heb vernomen dat er custom onderkledij kan gemaakt/besteld worden die zweetvlekken verbergt. Weet iemand hierover iets?
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door s28 »

Glycopyrronium natuurlijk! ;)

http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?f=11&t=2837" onclick="window.open(this.href);return false;
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re:

Bericht door onlymeisje »

Thijs schreef: - in de zomer zo veel mogelijk sandalen of open schoenen dragen
Een mooie zin van mensen die het zelf niet hebben.
Dit krijg ik zo vaak te horen van anderen, zelfs m'n ouders in het begin. :(

Nee, dat werkt niet. Het wordt 1 groot zwembad, dus helaas nooit open schoenen of slippers voor mij in de zomer. :(
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Studentje93 »

onlymeisje schreef:
Thijs schreef: - in de zomer zo veel mogelijk sandalen of open schoenen dragen
Een mooie zin van mensen die het zelf niet hebben.
Dit krijg ik zo vaak te horen van anderen, zelfs m'n ouders in het begin. :(

Nee, dat werkt niet. Het wordt 1 groot zwembad, dus helaas nooit open schoenen of slippers voor mij in de zomer. :(
Dat is inderdaad niet voor iedereen handig die zweetvoeten heeft. Ik draag ook geen open schoenen of slippers om die reden, anders zien of merken anderen meteen dat je last hebt van stinkende voeten. :dood
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Erje »

Studentje93 schreef:
onlymeisje schreef:
Thijs schreef: - in de zomer zo veel mogelijk sandalen of open schoenen dragen
Een mooie zin van mensen die het zelf niet hebben.
Dit krijg ik zo vaak te horen van anderen, zelfs m'n ouders in het begin. :(

Nee, dat werkt niet. Het wordt 1 groot zwembad, dus helaas nooit open schoenen of slippers voor mij in de zomer. :(
Dat is inderdaad niet voor iedereen handig die zweetvoeten heeft. Ik draag ook geen open schoenen of slippers om die reden, anders zien of merken anderen meteen dat je last hebt van stinkende voeten. :dood
Ik draag juist heel graag sandalen in de zomer, maar wel sandalen die goed wasbaar zijn. Af en toe gaan ze in een emmer met Biotex en daarna zijn ze weer als nieuw. Tegenwoordig heb ik ze van Teva, die hebben een antibacteriële behandeling gehad, dat is ideaal.
Sandalen met of van leer is voor mij geen optie.
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door onlymeisje »

Erje schreef:
Studentje93 schreef:
onlymeisje schreef:
Een mooie zin van mensen die het zelf niet hebben.
Dit krijg ik zo vaak te horen van anderen, zelfs m'n ouders in het begin. :(

Nee, dat werkt niet. Het wordt 1 groot zwembad, dus helaas nooit open schoenen of slippers voor mij in de zomer. :(
Dat is inderdaad niet voor iedereen handig die zweetvoeten heeft. Ik draag ook geen open schoenen of slippers om die reden, anders zien of merken anderen meteen dat je last hebt van stinkende voeten. :dood
Ik draag juist heel graag sandalen in de zomer, maar wel sandalen die goed wasbaar zijn. Af en toe gaan ze in een emmer met Biotex en daarna zijn ze weer als nieuw. Tegenwoordig heb ik ze van Teva, die hebben een antibacteriële behandeling gehad, dat is ideaal.
Sandalen met of van leer is voor mij geen optie.
Erje, heb je dan geen last van een zwembad? Als ik slippers draag 'glij' ik uit mijn slippers, omdat het nat is. Teva's zitten natuurlijk vast, maar heb je dan geen last van druppels aan je voeten? Ik heb vorig jaar tijdens een vakantie wel Haivanas gekocht die als een soort sandaal vast zitten aan je voet, net zoals teva's. Op deze manier kan ik even snel op slippers lopen, maar toch normaal lopen zonder krampachtig stappen te zetten zodat mijn voeten op de slippers blijven ipv de ondergrond.

(na wat gegoogle zie ik wel dat de teva's een stuk leuker zijn geworden dan het vooroordeel soort sandaal. :P
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Erje »

onlymeisje schreef:
Erje schreef:
Studentje93 schreef: Dat is inderdaad niet voor iedereen handig die zweetvoeten heeft. Ik draag ook geen open schoenen of slippers om die reden, anders zien of merken anderen meteen dat je last hebt van stinkende voeten. :dood
Ik draag juist heel graag sandalen in de zomer, maar wel sandalen die goed wasbaar zijn. Af en toe gaan ze in een emmer met Biotex en daarna zijn ze weer als nieuw. Tegenwoordig heb ik ze van Teva, die hebben een antibacteriële behandeling gehad, dat is ideaal.
Sandalen met of van leer is voor mij geen optie.
Erje, heb je dan geen last van een zwembad? Als ik slippers draag 'glij' ik uit mijn slippers, omdat het nat is. Teva's zitten natuurlijk vast, maar heb je dan geen last van druppels aan je voeten? Ik heb vorig jaar tijdens een vakantie wel Haivanas gekocht die als een soort sandaal vast zitten aan je voet, net zoals teva's. Op deze manier kan ik even snel op slippers lopen, maar toch normaal lopen zonder krampachtig stappen te zetten zodat mijn voeten op de slippers blijven ipv de ondergrond.

(na wat gegoogle zie ik wel dat de teva's een stuk leuker zijn geworden dan het vooroordeel soort sandaal. :P
Nee, ik glij niet uit m'n sandalen. En als ik thuis ben loop ik in de zomer alleen maar op Havaïanas, heb er zelfs heel veel van :-)
Campenaer
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2016, 00:04
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Campenaer »

Ik heb nog wel eens het idee als ik koffie drink dat het zweten dan ook erger word. En ik heb ergens gelezen dat het mogelijk door de cafeïne komt die er soms in zit.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Erje »

Campenaer schreef:Ik heb nog wel eens het idee als ik koffie drink dat het zweten dan ook erger word. En ik heb ergens gelezen dat het mogelijk door de cafeïne komt die er soms in zit.
Dat zou zomaar kunnen, maar het is persoonlijk. In dat geval is het handig om een soort van dagboekje bij te houden en de koffie eens een tijdje weg te laten en kijken wat er dan gebeurt. Als dat de oplossing zou zijn is het mooi natuurlijk, al zou het alleen maar minder zijn.
Campenaer
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2016, 00:04
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Campenaer »

Ja een dagboek is wel een tip... En het zou zomaar persoonlijk kunnen zijn. Ik ervaar het wel vaak zo of het is iets tussen de oren wat natuurlijk ook nog kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht