Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Zwetenisirritant
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 17:40
Contacteer:

Bericht door Zwetenisirritant »

Werkt syneo5? Heb er nooit iets over gelezen en weet dus de prijs niet en de werking.. En helpt talkpoeder ook? En antizweet-zeep ofzo:P
Sorry voor al die vragen, ben benieuwd en wil graag alles uitproberen...
Zweetplekje
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Bericht door Zweetplekje »

[quote="Zwetenisirritant"]Werkt syneo5? Heb er nooit iets over gelezen en weet dus de prijs niet en de werking.. En helpt talkpoeder ook? En antizweet-zeep ofzo:P
Sorry voor al die vragen, ben benieuwd en wil graag alles uitproberen...[/quote]

haajj,
ikzelf gebruik nu een aluminiumhydroxychloride- oplossing en dat werkt goed! het is te koop op recept bij de aphotheek.
seneo-5 schijnt erg aggressief te zijnvoor de huid te zijn en na een tijdje niet meer te werken(dat verschilt per persoon) de prijs daarvan is 19,99veel suc6
Maniac
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 19:22
Contacteer:

Bericht door Maniac »

Dit is ook wel een interessante website met een goed overzicht wat waarvoor helpt:

http://www.esfbchannel.com/phpBB2/index ... a03740084b
Maniac
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 19:22
Contacteer:

Bericht door Maniac »

Pardon, verkeerde link. Ik bedoelde deze:

http://www.socialphobiaworld.com/postt6814.html
boto
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 20:24
Contacteer:

Bericht door boto »

Hallo,

hier nog een middeltje dat goed werkt, tenminste bij mij.
Het is anti-transpirant behandelspray van Therme.
Kost wel iets van 15 euro maar werkt super, probeer het maar eens.

kijk op http://www.therme.nl/87?itemID=342&navId=37

Gr Boto ;)
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door ***** »

hoi !

ik ben af van mijn zweten :D dankzij een operatie in brussel waar ze mijn zweetklieren voor een stuk hebben weggehaald. Ik had het vooral bij mij handen en voeten maar de operatie werkt ook bij de oksels. de operatie zelf duurde maar 20 minuten en er werden maar 2 kleine sneetjes (van 1 cm) gemaakt langs de borst ( waar de rand van je bikini zit). ze gaan hierbij achter de longen dus die worden maar half leeg gelaten dus heb je geen kans op een klaplong zoals de operatie in nederland. de eerst dag erna had ik het gevoel alsog ik spierpijn had om mijn bovenlichaam maar daarna werd dat steeds minder. en na 5 dagen kon ik gewoon weer bijna alles doen (bijv. fietsen lopen enz). na een week werden mijn hechtingen eruit gehaald en hoefde ik geen pleister meer op het litteken te doen. nu is het 5 weken geleden dat ik de operatie ben ondergaan en ik kan nu weer alles en heb helemaal geen pijn meer(na 1 week had ik al geen pijn meer). vandaag moest ik alleen een longcapaciteittest doen om te kijken of mijn longen dezelfde capaciteit hadden als voor de operatie. dit was ook allemaal goed bij mij. dus nu hoef ik ook niet meer terug te komen en ben ik compleet genezen van hyperhydrosis :D :D

dit is de site van het ziekenhuis: http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/33084 ... ?id=988399
je ziet als het goed is de naam keukeleire ( de dokter die mij geopereerd heeft) je kunt het ziekenhuis gewoon bellen en ze geven je (dat deden ze bij mij) de dokter zelf aan de telefoon om een afspraak te maken daar.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door dientje »

Hallo *****

Wat interessant jouw'n operatie. het lijkt inderdaad op Thorascopische Sympathectomie, maar ik denk dat het wat anders is...

Ik ben benieuwd of je wel zweet wanneer je sport en in de zomer..let us know ;)
marian@smidtman.nl
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 16:49

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door marian@smidtman.nl »

Ik had er erg veel last van, ben terecht gekomen bij http://www.paypro.nl/producten/Stop_Zweten_NU/314/2663
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Thijs »

Dat is een grote nepperij.... je moet een boek kopen en daar staat in dat je loofah sponsjes moet gebruiken om het overmatig zweten tegen te gaan. Een grote kul natuurlijk.... niet in trappen !
El_Rifle
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 23:15
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door El_Rifle »

Ik denk dat mensen ook sneller zweten als ze erop gaan letten.
Als je veel zweet en elke dag elk moment overal waar je komt erop gaat letten, dan ga je vanzelf zweten.
Als we gewoon relaxter zouden kunnen zijn, dus meer ontspannen zou het minder zijn.
Ik heb wel ns als ik beginnende zweetplekken zie, dan raak ik in paniek en wordt het alleen maar erger.
Als ik zoiets heb van 'schijt aan' dan willen ze nog wel eens terugtrekken.
In ieder geval spelen spanningen en emoties dus wel degelijk een grote rol.
Dus misschien iets van yoga ofzo wel handig :P
Mja daar ga ik niet aan beginnen.
fleur71
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 13:59
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door fleur71 »

Na ongeveer alles uitgeprobeerd te hebben wat de moderne geneeskunde in huis heeft (niks hielp echt, heb zelf meerdere keren een botox ingreep ondergaan heb ik kort geleden mijn zweetklieren gewoon laten wegzuigen! En omdat ook mijn zorgverzekeraar niet betalen wou ben ik naar Duitsland gegaan om de operatie hier te laten doen:
http://www.dariusalamouti.de/nl
Op die site staat trouwens ook een film over zweet...voeten. Maar ik geniet dit jaar voor het eerst (sinds...?!) van de zomer! :cheer
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re:

Bericht door lila89 »

Thijs schreef: - in de zomer zo veel mogelijk sandalen of open schoenen dragen
Alleen jammer dat mijn voeten in open schoenen nog erger zweten als in dichte.
edwin370
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 apr 2009, 22:57
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door edwin370 »

Hallo Nance, Bij mij helpt ILASPO 30 ml creme eerste 4 dagen dun opbrengen daarna om de 10- 14 dagen.. Niet goed geld terug GARANTIE. prijs €19,90
email rosen.q@hotmail.com
Navadij
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 19:28
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Navadij »

Bij mij is odaban de enige oplossing.. :)
heb echt bijna alles geprobeerd..
Riski
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 10:08
Contacteer:

Re: Kort overzicht van wat helpt tegen overmatig zweten

Bericht door Riski »

Dit helpt ook:

Het product
Weg met die penetrante zweetlucht van oksels of voeten dankzij de Natural Crystal Deo-stick! Minerale zouten elimineren de bacterie die zweetlucht veroorzaakt, terwijl u gewoon blijft transpireren.

Verstopt de poriën niet, maakt geen vlekken op kleding en is niet vet of plakkerig. Verrijkt met Aloë Vera voor extra huidverzorging. Een stick gaat bij dagelijks gebruik minstens 4 maanden mee
http://www.thaiwellness.nl/index1.html

Groeten,

Riski
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht