wat te doen aan zweten op de rug?...

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
maartjuh
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 20:20
Contacteer:

wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door maartjuh »

hallo iedereen!!
ik lees vooral veel berichten over het zweten onder de oksel,handen en voeten. ik heb een verwijsbrief voor de behandeling met botox,maar dit is geen oplossing voor mijn rug....
ik zou super blij zijn met tips!!!!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Dan blijf ik ook even rondhangen en hopen op wat tips! :) Ik zit met hetzelfde namelijk. Oksels en rug zijn bij mij het ergst.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Denk dat je dan toch bij de oxybutinine tabletten komt..... die verminderen het zweten over je gehele lichaam..... andere manieren zijn er volgens mij niet !

groetjes Thijs
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Die werken niet echt meer bij mij vrees ik... Ze hebben uberhaupt nooit het gewenste effect bij mij gehad.
maartjuh
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 20:20
Contacteer:

Bericht door maartjuh »

ik heb nu een alumumunium houdende creme gekregen maar dit mag ik niet op me rug smeren vanwege uitdroging... maar dat lijkt me dan ook niet handig op gevoelige oksels...
maargoed ik heb ook een keer andere medicijnen gehad >> propranalol maar dit deed niks...
Dragonrealm
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 16:21
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door Dragonrealm »

Zelfde probleem hier...
zou ook graag willen weten of er iets bestaat om het te stoppen... Botox gaat niet vanwege de te grote oppervlakte (jammer, want onder de armen werkt het perfect) :(
de meeste zalfjes halen niets uit en het is echt wel lastig, je moet steeds op je kledij letten, je kent het wel...
is er iemand die misschien iets weet dat effectief helpt?
alvast bedankt!
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door dientje »

Hier ook hetlelfde probleem. Vorig jaar ben ik geopereerd aan de okels, nou heeft het probleem zich verplaatst van okels naar rug. Rug is wel een betere plek om alles te kunnen bedekken, maar toch is het vooral zomers erg lastig. Ik heb carpe gemaild met de vraag of ze me toch botox zoucen kunnen inspuiten (in okels o.i.d.)
Ik hoop op positief antwoord.
anders toch maar ff weer met de kliniek bellen in hengelo
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door Hans »

ik ben benieuwd wat hier uitkomt, want zweten op mijn rug is ook het grootste probleem. botox kan niet geinjecteerd worden in je rug heb ik gelezen omdat dat te gevoelig / gevaarlijk zou zijn. is botox wel te gebruiken voor behandeling op handen en voeten??

waar blijft de dokter die een middel voor de rug heeft?? :P
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door dientje »

Ik mag niet opnieuw geinjecteerd worden met Botox in de oksels omdat ik al een operatie heb gehad, heb contact gehad met de mensen van de Mauritskliniek in Nijmegen.
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door Blackboard »

Ik heb ook héél veel last van een bezwete borst en (vooral) rug...
Zondag zat ik heel even te zonnen en het druppelde gewoon van mijn rug op de grond :(

Het overmatig zweten onder de oksels heb ik acceptabel onder controle met odaban. Maar ik zou heel graag willen weten of er ook iets is wat helpt tegen het zweten op de rug (ook al zou het maar minimaal werken).
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: wat te doen aan zweten op de rug?...

Bericht door dientje »

Zo met het warme weer neem ik washandjes mee voor de rug, soms heb ik ze zelfs achter mijn shirtje zitten om het zweet op te vangen, en soms gewoon papieren zakdoekjes, wat ook helpt polsen onder de kraan...
Voor de rest nog geen middel gevonden...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht