Zweetrug

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
lisettebooy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 jul 2008, 21:44
Contacteer:

Zweetrug

Bericht door lisettebooy »

Hey Hey!

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb eigenlijk de laatste 2 jaar erg veel last van overmatig zweten. En dan vooral op m'n hoofd en rug!
Eerst ook erge last onder m'n oksels maar door odorex kan ik dat nu in bedwang houden en heb er eigenlijk nooit meer zo een last van.

Mijn allergrootste probleem is toch wel het zweten op de rug. Ik hoef maar een kleine inspanning te leveren en ik voel het gewoon al opkomen.

Zie hier, ik ga over 2 weken op vakantie naar Kreta. Ga dan natuurlijk ook uit en aangezien ik hier in ons koudekikkerlandje al heeeel snel een zweetrug heb wordt het daar natuurlijk een grote ramp.

Kan iemand mij hier tips over geven hoe ik dit eventueel kan minderen. Ik zit er erg mee en ik schaam me onwijs als ik daar loop met een kletsnatte rug :(
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Hoi! Ik heb ook last van een zweetrug en ik heb er tot op heden ook nog niets op gevonden. :( Ik houd altijd rekening met m'n kledingkeuze, maar dat zal jij ook vast al doen. :)

Ik heb ooit eens van die shirts besteld welke het zweet binnen zouden moeten houden. Maar met name onder m'n oksels zweet ik dusdanig veel dat het er gewoon doorheen kwam. Op de rug viel het op zich mee maar ik vond het niet echt lekker aanvoelen dat het shirt aan de binnenkant zo nat bleef dat ik ze maar niet meer draag. Misschien heb jij er geen (/minder) problemen mee en is zo'n shirt voor jou wel een optie? Ik weet zo niet meer waar ik die shirts vandaan heb, maar onder het kleding deel van dit forum zal vast wel wat staan.

Heel veel succes ermee en alvast een goede vakantie! :)
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Kheb ff voor je gezocht en de shirts waren van dryshield. Ff googlen en je kunt ze vast wel ergens bestellen. :)
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

Probeer Odaban eens op je rug. Na van alles geprobeerd te hebben lijkt dit middel bij mij te werken.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Hallo,

Sinds mijn operatie zweet ik vooral zomers ook giga veel op mijn rug, echt mega irritant. ( Mja het zweet moet toch ergens heen, beter mijn rug dan mijn okkies) Op mijn vakantie in Spanje heb ik gewoon een washandje mee, en dep ik elke keer mijn rug af. Onder mijn shirtjes ( topjes) heb ik een topje van de hema, die vangt vocht op. Ik ga misschien dat odaban ook maar eens proberen
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb zojuist Obodan besteld, kijken wat het bij mij doet.
lisettebooy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 jul 2008, 21:44
Contacteer:

Bericht door lisettebooy »

Ik heb nu odaban in huis gister opgedaan dus we zullen zien hoe het gaat op vakantie.
Ga morgen weg en ik laat het wel horen ;)!
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

op de een of andere manier kan ik het niet bestellen via ebay dus moet maar via duurdere site..mja ik ga morgen al op vakantie... heb wel okselpadzzzz van kruidvat. Misschien helpt dat voor de rug ;)
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

ik heb ook tijdje van die wat grotere gewoon onderaan me rug in me shirt geplakt hoor, je bent niet de enige ;)
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Zweetrug

Bericht door Ferry24 »

Hey Lisettebooy, wat laat, maar hoe ging et op je vakantie? Werkt Obadan? Ik gebruik obadan ook voor me rug, maar daar heeft het bij mij geen effect.
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: Zweetrug

Bericht door Hans »

ik heb ook last van zweten op mijn rug, wat mijn inziens erger is dan onder je oksels aangezien dit eerder wordt opgemerkt. er wordt gezegd dat odaban werkt op je rug. praktisch vraagje: ik heb het spul ook, maar hoe breng je het aan op je rug? ik heb het ook onder mijn oksels geprobeerd een paar keer maar het prikt echt ontzettend. weet niet of dit na een tijdje weg gaat?
MJK
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 aug 2010, 12:38
Contacteer:

Re: Zweetrug

Bericht door MJK »

Ik heb ook ontzettend last van een zweetrug. Vooral nu in de zomer. Het meest irritante vind ik die natte plekken in mijn kleding. Dan schaam ik me echt dood. Ik hoef nu in de zomer maar even buiten te lopen of ik begin al te zweten. En eigenlijk vooral op mijn rug. Bij mijn oksels ook wel, maar daar is het niet zo extreem. Nu lees ik hier over Obadan. Werkt dat nou echt goed? En is het te koop bij de drogisterij (DA bijvoorbeeld) of is het alleen online te bestellen?
Ries
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 16:02
Contacteer:

Re: Zweetrug

Bericht door Ries »

De rug is ook mijn nr.1 probleem. Odaban werkte er bij mij wel, maar de 2e en 3e keer niet meer. Het is ook moeilijk aanbrengen als je het er zelf op spuit. En daarnaast is het gewoon niet zo gezond om over zo'n groot oppervlakte aluminiumoxide binnen te krijgen... Het is gewoon een heel lastiger plek, met minder remedies dan oksels of handen.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: Zweetrug

Bericht door dientje »

Ik ben uiteindelijk toch geholpen met Odaban. Ik gebruik het alleen zomers, of voor het uitgaan of een optreden. Denk niet dat het veel schade aanricht ;)
Plaats reactie