test

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
El Mojito
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 00:12
Contacteer:

test

Bericht door El Mojito »

Ik lees veel dat mensen die een tijd in een te warme omgeving stevig hebben gewerkt meer zijn gaan zweten.
Is het dan niet een goed idee om eens uit te proberen, om thuis de verwarming uit te laten deze winter en veel in de kou rond te lopen.
Je zweetklieren worden dan minder aangezet tot zweten en misschien raken ze er dan aan gewend.
In feite dus hetzelfde als meer zweten na verblijf in een warme omgeving.
Ik ga het in ieder geval ns proberen.

Zijn er mensen die iets dergelijks al eens hebben geprobeerd?

Grtz
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik zit juist aan het tegenovergestelde te denken: je lichaam laten wennen aan warmte zodat je minder snel zal zweten als het een keer warm is. Voor iemand van de noordpool is 25 graden snikheet terwijl het voor iemand uit de Sahara frisjes is. :)
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

bij mij werkt de eerste manier beter, als ik eenmaal in de hitte heb gezeten blijf ik meestal nog een kwartier een druipsteen en lijkt mn lichaamstermostaat nog de hele dag te hoog afgesteld...
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik heb met het eerste ook geen ervaring maar hetgeen waar Tom over schrijft dat heb ik wel bij mezelf uitgeprobeerd. Ik kleed mezelf steeds warmer. Vroeger liep ik zelfs in de winter in t-shirts rond en had ik het nog amper koud (al koelde ik vaak door het zweten wel enorm af, dus hitte en kou wisselden zich wel vaak af bij me). Nu probeer ik mezelf ook steeds iets warmer te kleden en 's nachts slaap ik ook met een extra deken over mijn bed zodat ik het overdag sneller koud heb. Ik heb het idee dat dit wel enigszins werkt! Nu moet ik zeggen dat ik ook net negen maanden door warme landen heb gereisd dus waarschijnlijk heeft dat mijn lichaamsthermostaat ook wel behoorlijk op zijn kop gezet :).
Ric
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ric »

Ik geloof nooit dat dat werkt. Volgens mij past een lichaam zich wel aan aan de omgeving, maar gebeurt dit als je alles weer terugdraait net zo. Als je een tijd in de hitte gaat werken, zal je lichaam in eertse instantie reageren door overmatig te gaan zweten, maar na een tijdje is je lichaam aangepast aan de nieuwe omstandigheden, en zweet je weer minder. Ga je dan terug naar een koudere omgeving, dan zul je het de eerste tijd koud hebben, en past je lichaam zich na een tijdje daar ook weer aan aan. Wat wel een positief effect zou kunnen hebben is het erlagen van de luchtvochtigheidsgraad, maar dat is niet echt een praktische oplossing als je lekker in de zon wilt gaan liggen of zo... :(
Plaats reactie