Acupunctuur.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Moobje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 23:58
Contacteer:

Acupunctuur.

Bericht door Moobje »

Hallo allemaal,

Ik heb zelf her en der wat onderzoek gedaan en heb gevonden dat acupunctuur ook helpt tegen transpireren.
Heeft iemand hier ervaring mee of over nagedacht?

Ik hoor het graag!

Groeten,

Mark


(http://www.praktijkeindhoven.nl/klachten.html)
Robbedoes
Beekje
Beekje
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 jul 2007, 16:42
Contacteer:

Re: Acupunctuur.

Bericht door Robbedoes »

Hoi Mark,

Ik heb het een periode acupunctuur gedaan omdat ik ontzettend zweet op mijn handen en voeten. De behandelingen waren niet echt fijn maar ook niet echt pijnlijk. Helaas heeft het voor mij niks geholpen. In de periode dat ik behandeld werd kreeg ik 1 a 2 behandelingen per week waarna ik soms het gevoel had dat het minder werd maar uiteindelijk bleef het zweten toch even erg. Ook moest ik een groot deel van de behandelingen zelf betalen... dus was het voor mij weggegooid geld!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Acupunctuur.

Bericht door Thijs »

Ik heb ook accupunctuur gehad tegen overmatig zweten en het hielp voor geen ene meter.. dus tja....
Moobje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 23:58
Contacteer:

Re: Acupunctuur.

Bericht door Moobje »

Oke, duidelijk allebei!

Ontzettend bedankt alvast.. Ik ga het toch proberen en zal daarna mijn ervaringen gelijk aankaarten.

Vooral omdat ik er nooit zoveel last van heb gehad kan het ook andere redenen hebben denk ik, maar wie weet.

Alsnog bedankt voor de (ook snelle) reacties.

Groeten!


Mark
mrissie
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 jul 2011, 13:33
Contacteer:

Re: Acupunctuur.

Bericht door mrissie »

Hallo,

Ik ben nu zelf bezig met acupunctuursessies en ik moet zeggen dat de eerste sessie echt super was! Ik kon de hele dag doen en laten wat ik wilde zonder te zweten. Ik heb het meeste last van zweten aan mijn handen en voeten. Mijn oksels kan ik nog onder controle houden met odaban, een spray die wel goed werkt. Ik ben nu 6 sessies verder. In het begin kreeg ik elke week een sessie en nu om de 2 weken. Het resultaat ging met ups en downs. Vorige week heb ik een hele week met naaldjes in mijn oor gelopen en die moest ik dan stimuleren met een magneetje. Niet erg handig maar het hielp ook niet echt. Sinds ik die naaldjes uit mijn oor heb gaat het al wel wat beter en ook savonds en smorgens gaat het beter maar elke keer krijg ik weer een terugval en op de momenten dat ik het het hardst nodig heb werkt het niet. :( En inderdaad kost het ook nog eens enorm veel geld want de verzekeraar vergoedt maar 4 sessies. Ik vraag me af hoeveel sessies ik nog moet doen voordat er echt blijvend succes is. Ik zit echt in een dubio om door te gaan of om te stoppen...

Groetjes,
Maris
zweetsemam
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 16:50
Contacteer:

Re: Acupunctuur.

Bericht door zweetsemam »

Hmm, zoals je leest, is het voor iedereen verschillend of het werkt of niet. Ik zou het gewoon proberen. Na een paar sessies, weet je wel of het voor jou helpt of niet. Ik wens je veel geluk!! :)
Plaats reactie