Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels (LSA)

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels (LSA)

Bericht door Thijs »

Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels
10 march 2009

Wie last heeft van overmatig zweten (Hyperhidrosis) kan zich daarvoor nu laten behandelen. Met een nieuwe cosmetische techniek, Laser Sweat Ablation, kunnen deze mensen met overmatig zwetende oksels definitief van hun probleem afkomen. Door de zweetklieren in de armholtes met laserstralen weg te branden zijn zweetvrije oksels levenslang gegarandeerd. Wel blijven er - zeer kleine - littekens achter.

Botox
De van oorsprong Braziliaanse operatiemethode, werd onlangs door de Britse chirurg Mark Whiteley in Engeland geïntroduceerd. Voor mensen met zweetproblemen onder de oksels waren voorheen maar twee oplossingen: injecties met Botox en een operatie waarbij de zenuwen naar de zweetklieren werden doorgesneden. Een zware ingreep onder volledige narcose die behoorlijke littekens op de borst nalaat.

Gedragstherapie
Hoewel behandelde patiënten zich enthousiast tonen, zijn er ook kritische geluiden over de nieuwe behandeling. Experts zijn bang dat sommige patiënten nu tot chirurgische behandeling overgaan terwijl ze eigenlijk gedragstherapie nodig hebben. In sommige gevallen wordt overmatig zweten veroorzaakt door extreme zenuwachtigheid of psychische problemen. Een ander nadeel is dat operaties in de armholte dikwijls leiden tot complicaties vanwege het hoge risico op infecties.

Bron: Kliniekoverzicht.nl

Bron: http://www.nursing.nl/lifestyle/nieuw/4 ... e-oksels/5

Bron: http://www.kliniekoverzicht.nl/news/614 ... _tijd.html

Bron: http://www.javno.com/en-lifestyle/laser ... ion_241290
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Dit is natuurlijk zeer goed nieuws. ik ben erg benieuwd of dit dezelfde methode is zoals in Belgie al gebruikt wordt. Vraag me ook af wanneer het in Nederland toepasbaar zal zijn. Ik zal zeker een van de eersten zijn die er dan gebruik van zal maken ! :o

Ik heb direct een mailtje gestuurd naar de Whitely clinic in London, alwaar ze de Laser Sweat Ablation uitvoeren. Mijn vraag was of deze methode ook al in Nederland of Belgie bekend is en zo nee wanneer hij dan te verwachten is ?

Ik ben super enthousiast en kan niet wachten tot het hier ook wordt gedaan. Een behandeling in Engeland kost 3500 pond, maar das eenmalig en dan ben je er vanaf ook !

Als ik meer info heb horen jullie het uiteraard meteen van mij !

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nou, laatste nieuws dan maar....

ik heb gebeld met mijn zorgverzekeraar (IZZ) en zij wisten uiteraard niets van deze nieuwe methode af.
Ze dacht ook niet dat het in Nederland al wordt gedaan. Maar het verzoek aan mij was om een machtiging via het ziekenhuis op te sturen naar hun voor behandeling in Engeland.

Ik heb dus gebeld met mijn ziekenhuis en daar wordt e.e.a. nu overlegd met de dermatoloog. Morgen hoor ik meer hierover.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nou goed nieuws. Mijn dermatoloog heeft vandaag terug gebeld en hij wist te vertellen dat hij nog nooit van deze behandeling gehoord had, en dat hij er ook nog nooit een wetenschappelijk gepubliceerd artikel over gelezen had. Das op zich iets minder maar het goede nieuws is dat hij wel een verwijzing wil opmaken voor mij zodat ik een machtingsverzoek kan indienen.

Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Laatste nieuws.... vandaag telefonisch contact opgenomen met the whiteley kliniek in Guildford Engeland. (http://www.thewhiteleyclinic.co.uk)

Ik heb een goed informatief gesprek met de secretaresse gehad. Zij zijn de enige kliniek in heel Engeland die deze methode toepassen en voor zover zij weet wordt het niet gedaan in andere landen behalve Argentinie, waar het ontwikkeld is.

Ik vroeg over officiele medische publicaties en kreeg een link naar de website van Dr. Blugerman de arts in Argentinie. Er is wel een publicatie maar deze is in het Argentijns. Verder kreeg ik een patienten sheet opgestuurd met info omtrent de behandeling. De behandeling wordt in een uur gedaan, met locale verdoving en het kost 3500 pond inclusief btw.

Afgelopen maandag 9 maart 2009 hebben zij in Engeland de eerste patient behandeld en deze kon de volgende dag gewoon weer aan het werk. Er is dus sprake van minimale verwonding.

Ik hou jullie op de hoogte,

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Vandaag een Engels wetenschappelijk artikel over de nieuwe methode Laser Sweat Ablation binnen gekregen van de Whiteley kliniek in Engeland.

Klik hier voor het LSA.PDF
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Even ter informatie. Bovenstaande behandeling is alleen voor oksel zweten, dus niet voor handen en voeten of andere plekken.
Verder verbaasd het mij zeer dat er weinig tot niets bekend is over deze methode als je de internationale websites over HH langs gaat. Terwijl dit bericht onlangs toch echt in de dailymail en de telegraph is verschenen in Groot Brittannie.

De methode is ontwikkeld door een arts in Argentinie en deze heeft Mark Whiteley uit Engeland opgeleid. Whiteley is de enige arts in Engeland (en voor zover ik weet in heel Europa) die deze methode nu toepast. Het heeft veel overeenkomsten met de oude curritage methode waarbij zweetklieren worden weggeschraapt. Alleen gebeurd dat nu via een laser apparaat waardoor de wondvorming ook veel minder schijnt te zijn.

Ik vind het jammer dat er op dit bericht helemaal geen reacties komen. Het lijkt wel alsof ik de enige ben die dol enthousiast is. Dit is echt de methode om van overmatig zwetende oksels af te komen met zo min mogelijk bijwerkingen en zo min mogelijk kans op complicaties en compensatie zweet. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om deze behandeling te ondergaan in Engeland. Zijn er meer mensen die interesse hebben?

Checkout Mark Whiteley's blog voor meer info: http://markwhiteley.blogspot.com/

groetjes Thijs
Eline1
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 apr 2007, 10:16
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Eline1 »

Hoi Thijs,

Hier de eerste reactie op je geweldige bericht over de nieuwe behandeling ;)
Wat zou het geweldig zijn als je door deze behandeling voor 100% droog zou zijn. Het klinkt allemaal veelbelovend. Jammer dat deze behandeling niet in Nederland of Belgie is maar Engeland is nog wel te doen, toch.
Ben erg benieuwd naar je volgende berichten hierover. En zeker ook of je het voor elkaar kan krijgen dat de behandeling vergoed wordt.
En hopelijk komen op dit onderwerp meer leuke en positieve reacties. Misschien dat veel mensen de hoop op een goede behandeling een beetje hebben opgegeven.

Heel veel succes en ik hou je berichten in de gaten.
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Hans »

Hey Thijs,

Goed nieuws man! Hopen dat dit idd eventueel ook in belgie en nederland beschikbaar komt. Jammer dat het niet ook op andere lichaamsdelen toepasbaar is. Ik zweet dan wel op mijn oksels maar op andere plaatsen op mijn lijf zou het net zo fijn zijn (rug, buik etc.)

Hou ons op de hoogte!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Bedankt voor de reacties... het is inderdaad nog eens goed nieuws...

Het slechte nieuws is dat de behandeling in Engeland niet door de NHS (soort ziekenfonds) wordt vergoed. Maar wat niet is kan nog komen.

Vandaag vond ik een video van de gehele procedure van deze Laser sweat ablation:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/7939141.stm

Het ziet er wel een beetje eng uit, maar ik heb het er voor over... De verwondingen zijn zoals je kunt zien ook minimaal.

Nou ik heb nog geen brief van mijn dermatoloog gehad, maar ik ben er klaar voor om deze zaak tot aan de rechter uit te vechten. Ik moet en zal behandeld worden en de verzekeringsmaatschappij kan er voor betalen, want daar ben ik immers verzekerd voor. Ik kan er niets aan doen dat ik deze ziekte heb.

En wederom hou ik jullie op de hoogte,

Groetjes Thijs
Moobje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 23:58
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Moobje »

Gotta say, die behandeling ziet er wel nasty uit.

Desondanks, een hele nieuwe stap tot genezing.


Ik lees vanzelf wel wat de uitkomst is geworden Thijs, veel succes iig!
Sfi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Sfi »

Jak, kon dat filmpje echt niet uit kijken, zeg! Maarja, als het werkt..! :o

Ben onder de indruk van je doorzettingsvermogen, Thijs. Doet me goed :) Ik lees graag hoe het verder gaat!
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door dientje »

goed nieuws thijs!!

Met lasertechnieken, lijkt me zeer spannend. Ik kan het zelf niet meer doen, maar ben benieuwd wat voor resultaat het jr dus jou zal opleveren, en je bent een vechter dus dat wel goed
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Angela »

Hey Thijs!
Klinkt goed voor de okselzweters hier ;). Houd ons op de hoogte! Ik heb een Argentijnse vriendin, misschien kan zij dat artikel eens doorlezen en er opvallende dingetjes uit halen..? Al is ze wel druk maar kan het altijd vragen als je dat zou willen!

Ben benieuwd naar het vervolg!

Grtz, Angela
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nou slecht nieuws.... Mijn dermatoloog wil toch geen verwijsbrief opmaken omdat hij geen wetenschappelijk verantwoorde literatuur over deze behandeling kan vinden en daarom vind hij het medisch niet verantwoord. pfffffffff Vanmiddag ga ik hem bellen en vragen wat nu???

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht