Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels (LSA)

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Johnw »

weet je al wanneer jouw case wordt behandeld? Ik heb de artikelen die je eerder postte even snel doorgenomen, samen met wat zelf gevonden artikelen, en kom tot de conclusie dat de methode op heel weinig mensen is toegepast maar grootendeels wel succesvol. Het is jammer dat er nog geen Nederlandse kliniek is die deze methode gebruikt.

Overigens, de vergoeding die je misschien gaat krijgen in het buitenland is vaak gebaseerd op de tarieven in Nederland. Ben wel benieuwd of ze dan alles gaan vergoeden. Maar als de behandeling 3500 euro kost, dan kost het je netto toch ongeveer de helft (belastingaftrek)? Misschien is het de overweging sowieso wel waard...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nee ik weet nog niet wanneer mijn case behandeld gaat worden. Ik heb een hele dikke grote enveloppe klaar liggen met alle documentatie er in, ik ben alleen nog bezig om een brief op te stellen en dan gaat het zooitje op de bus. Direct hierna zullen ze het in behandeling nemen. Mag ik vragen wat voor stukken jij bent tegen gekomen? Wellicht heb jij iets gevonden wat ik nog niet heb gevonden.

De behandeling kost 3500 pond, das ongeveer 2800 euro. Ik weet dat je inderdaad via de belastingdienst e.e.a. terug kan krijgen als ik het zelf zou betalen maar de vraag is hoeveel ik terug zal krijgen?? Volgens mij niet 1400 euro toch ? lijkt me minder.

Zelf ben ik deze artikelen tegen gekomen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1059 ... d_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9149 ... d_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1681 ... d_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1939 ... d_RVDocSum

en

http://www.hyperhidrosis-usa.com/sub_de ... ation.html

verder heb ik nog 2 pdf's waarvan er eentje ook in dit topic staat. (lsa.pdf)

Groetjes Thijs
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Johnw »

Ik weet niet meer precies wat ik ben tegengekomen. In ieder geval iets van Goldman. Maar dit heb ik gezocht op Pubmed en zo te zien zijn al jouw links ook van pubmed.

Hoeveel je precies terug kan krijgen van de belasting is afhankelijk van jouw inkomen. De drempel ligt iig op 1,65% tot 38000 euro. Daarna is het 5,75%. Dus als je 30k verdient dan is de drempel 495 euro. Dus kan je 2800 - 495 = +/- 2300 aftrekken van je bruto inkomen. Je betaalt dan ongeveer 42% = +/- 1000 euro minder belasting. Als je nog meer aftrekbare ziektekosten hebt dan loopt het voordeel alleen maar meer op. Blijft uiteraard nog een hoop geld...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Ik snap niet veel van dat belasting gedoe.... maar 1000 euro extra aftrek kan nooit kwaad denk ik dan ! :)

we gaan het zien... vooralsnog probeer ik het via mijn verzekering vergoed te krijgen... vandaag een hele grote dikke envellop richting SKGZ gestuurd. Nu mag een geschillencommissie zich er over buigen... ik wens tevens gehoord te worden zodat ik mijn verhaal kan doen... ik ben tenslotte een mens niet een nummer...

afwachten dus weer....

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Zo vandaag mijn ontvangstbevestiging gekregen van SKGZ.... of ik gelijk 37 euro wil overmaken :)

De hele behandeling bij de geschillencommissie kan 6 maanden duren :o Afwachten maar weer.......
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Vandaag post van SKGZ. Ze hebben nog geprobeerd te bemiddelen met IZZ maar helaas blijft IZZ bij zijn standpunt. Het is experimenteel volgens hun.

Nu ga ik echt gehoord worden. Ik kies er voor om telefonisch gehoord te worden omdat ik geen zin heb om naar Zeist te rijden voor iets wat 15 minuten duurt. Dan maar telefonisch. Ik begin er een hard hoofd in te krijgen, ben bang dat ik het onderspit ga delven..... Onbegrijpelijk want ieder jaar 2 maal botox injecties, en dit al 10 jaar lang, is een stuk duurder dan 2800 euro voor de behandeling. Maar die logica hebben ze niet bij IZZ.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Begin november word ik telefonisch gehoord ivm deze kwestie.....

ik ben bang dat ik het niet vergoed ga krijgen, want stel je voor dat een verzekeringsmaatschappij iets zou moeten betalen... pffff
Ze zullen het er wel op gooien dat het experimenteel is, alleen om het feit dat het nog niet in Nederland gedaan wordt.

Let maar op over tien jaar of meer dan doen ze het hier ook.. Nederland loopt hopeloos achter in vergelijking tot Amerika en Engeland.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte,

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Vandaag bericht gehad van het College van Zorgverzekeraars (CVZ). Het betreft hun advies inzake mijn geschil met IZZ.

Komt er in het kort op neer dat gezien de huidige wetenschap en techniek de laser sweat ablation techniek niet tot de gangbare technieken behoort.

Kortom hun advies is dat ik niet voor vergoeding in aanmerking kom.

Was te verwachten... ik ga deze zaak ook verliezen... zielig hoor want over 10 jaar zal het standaard zijn.

Woensdag 4 november 2009 ga ik gehoord worden in deze kwestie en dan komt er een definitieve uitspraak in dit geschil.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nou ik ben zojuist telefonisch gehoord omtrent deze kwestie. Het duurde in totaal nog geen 10 minuten.

Aan de andere kant van de lijn zat een meneer van IZZ en een mevrouw van de geschillencommissie alsmede de commissie die het gaat beoordelen.

Ze vroegen of ik wilde reageren op het advies van het college van zorgverzekeringen. Ik heb mijn verhaal gehouden en hierop heeft de meneer van IZZ gereageerd. Kwam er op neer dat het gezien de huidige stand van de wetenschap volgens IZZ geen standaard procedure was bla bla bla.

Ik heb aangegeven dat het in Argentinie al sinds 1997 gebruikt word en dat een laser behandeling an sich ook geen nieuwe behandeling is. Alleen voor het gebruik onder de oksels is het relatief nieuw. Tevens heb ik medegedeeld dat er nu in Engeland meerdere artsen zijn die deze behandeling uitvoeren.

Na nog wat korte vragen was de hoorzitting ten einde....

Ik heb er geen goed gevoel bij.... ik ga dit verliezen.... een sombere dag voor ons allen met hyperhidrosis.. Ze willen en zullen gewoon niet betalen voor een alternatieve behandeling die er erg veelbelovend uitziet. Maarja aan de andere kant vergoeden ze ook de hidrosuctie behandeling niet van MC het gooi in Bussum. Dus wat wordt nog wel vergoed omtrent hyperhidrosis ?????

Ik weet het niet meer....

Groetjes Thijs
petra30
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 21:50
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door petra30 »

Thijs, wat een gedoe, of wij daar allemaal op zitten te wachten!!!
Ik vind het echt toff hoever je gaat.

groetjes
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Ach ik heb al 20 jaar hyperhidrosis en ben het onderhand spuugzat..... ik wil er gewoon voor eens en voor altijd vanaf... Niet meer om de zoveel maanden botox injecties..... gewoon er helemaal vanaf zijn!!

Deze laser sweat ablation behandeling geeft mij een goed gevoel en ik ben er echt van overtuigd dat dit de meest goede alternatieve behandeling is die er op dit moment is.

ETS operatie gaat een stapje te ver en botox wil ik niet meer... dan heb je alleen dit nog.. ja natuurlijk heb je ook nog de liposuctie van zweetklieren of het wegschrapen van zweetklieren maar op de een of andere manier heb ik een beter gevoel bij deze Britse laser behandeling.

Ik ben het type pitbull.... als ik ergens in vastbijt laat ik niet meer los. Zo ben ik ooit ook dit forum begonnen.... er moet gewoon meer aandacht komen voor dit probleem en ik doe er alles aan om voor eens en voor altijd van mijn hyperhidrosis probleem af te zijn !

Groetjes Thijs
petra30
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 21:50
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door petra30 »

ik ben echt blij met mensen zoals jou!!
Mensen onderschatten dit probleem echt.
En iedereen bedenkt zn eigen verhaal, dat je onzeker bent of dat het gewoon warm is en... maak je er niet zo druk om etc etc etc en ondertussen blijven wij maar met dit afschuwelijke probleem lopen jaar in jaar uit.
ik heb me nog niet echt verdiept in die laser behandeling, die operatie heb ik dan wel gehad... maar dat lost ook niets op. want dat maakt dat je andere plaatsen nat hebt.
Ook ik weet het niet echt meer hoor je probeert van alles en ondertussen ben je je de hele dag aan het verkleden, want het is niet alleen dat het er niet lekker uit ziet, het zit gewoon ook absoluut niet lekker.
ik word er echt boos om, maar jA dat helpt al helemaal niet :roll:
ik heb nu odaban besteld, maar ook daar moet ik me denk ik maar niet al teveel bij voor stellen. mijn hoop is na 15 jaar ook verdwenen hoor.
Tom83
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 13:25
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Tom83 »

Hoi Petra,

het is voor heel veel mensen een opluchting dat zij niet de enige zijn. Ik let in het dagelijks leven heel erg op mensen die zweten.

Het lijkt wel het constant opzoek zijn na mede slachtoffers. Een aantal maanden geleden ben ik naar een appartement gaan kijken met een makelaar. De beste man had veel meer last van de benauwdheid dan ik. Ik had het iets warm, maar zweten amper, daar waar hij bij hem echt over vandaan kwam. Opdat moment heb ik geprobeerd de man op zijn gerust te stellen, een stukje medeleven.

Ik gebruik Odaban onder mijn oksels. Niet dat ik heeeel erg zweet daar. Maar wel iets erger in vergelijking met andere mensen. Binnenkort ga ik medicijnen proberen. Staat ook iets over geschreven op dit forum....

Succes Petra!!!


Groetjes,

Tom
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Nou vandaag post van het SKGZ... en met jaja het bindend advies rapport....

waar ik al bang voor was is nu bevestigd... het SKGZ heeft mijn verzoek afgewezen omdat het experimenteel zou zijn. Ik ga dus niet naar Engeland en kan me niet laten behandelen dmv de laser sweat ablation. Dank jullie wel SKGZ.. en bedankt IZZ voor jullie geweldige medewerking ! NOT !

Einde verhaal ben ik bang..... op naar het volgende geschil.... van mij zijn ze nog niet af.

Dit verhaal is ten einde, maar let op mijn woorden over 10 jaar is LSA net zo normaal in Nederland als het nu al is in Engeland. We lopen gewoon jaren achter hier..

Groetjes Thijs

ps. voor de echt geinteresseerden wil ik het rapport best inscannen en online zetten.....
elly kuijt
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 10:06
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door elly kuijt »

Thijs wat een ontzettend gedoe allemaal en jammer dat het voor jou zo afloopt
mijn dochter marijke wordt volgend jaar zomer in amsterdam geopereerd. ze is al bij de vaat chirurg geweest, die zelfde die ook in belgie zit.
aardige man legt het goed , helder uit, mocht mee als steun en extra oren.
er is eenlange wachtlijst van zeker een jaar. ik hoop echt dat dit haar gaat helpen.
jij veel succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht