ziek zijn en zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

ziek zijn en zweten

Bericht door dientje »

Hallo lieve mensen,

hebben jullie ook dat wanneer je ziek bent, of ziek bent geweest dat je dan wat meer zweet dan voorheen? Ik ben ff met de auto (ook warm weer) gegaan ergens heen, en gelijk toen ik thuis kwam zweette mijn rug alweer... :x

Echt gewoon irritant..bah...

Ik ben het zat en heb geen zin in de zomer...
Michael7
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 10:16
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ziek zijn en zweten

Bericht door Michael7 »

Goedemiddag,

Ik ben van de week toevallig ziek geweest en ik was kurkdroog. Denk dat het komt omdat je lichaam dan constant aan het "werken" of "vechten" tegen het virus en daardoor uitdroogt. Daarom moet je volgens mij altijd veel blijven drinken bij griep.

Had ook geen zin in de zomer, maar heb volgende week een botox behandeling onder de oksels en daardoor heb ik er toch wel weer een beetje zin in.

Groeten
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: ziek zijn en zweten

Bericht door TomH »

Dat verschilt denk ik... Ik ben niet zo heel vaak ziek. Maar ik denk wel eens dat het ook andersom werkt, dus dat ik ziek wordt doordat ik zweet. Ik ben onlangs wezen indoor skien. Aangezien het mijn eerste keer op de lange latten was, was het een hele inspanning om de techniek onder de knie te krijgen. Ik zweette dan ook enorm. Mijn t-shirt onder het skipak was zeiknat. Tussen het skien door doe je uiteraard je jas uit en dan krijg je het erg snel koud met een doorweekt shirt aan. De dagen erna was ik dan ook flink verkouden.

Dus of ik meer zweet als ik ziek ben weet ik niet, maar ik word denk ik wel eerder ziek (lees verkouden) doordat ik zweet.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: ziek zijn en zweten

Bericht door dientje »

Hee Tom,

Ja dat is ook vervelend... Ik denk dat ik daarom ook maar nooit ga skieen... denk dat die pakken erg warm zijn etc.. bovendien is het denk ik ook niet voor mij weggelegd, haha...
Maar voor jou ook vervelend dat je hele tiesjirt dan meteen nat is...
HH is stom en ik vind dat ik er maar vanaf moet zijn... ga het te koop aanbieden op marktplaats ofzo.. of gratis af te halen denk dat dat beter is...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht