Zweten overal.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
artje21
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:59
Contacteer:

Zweten overal.

Bericht door artje21 »

Hoi allemaal,

Sinds dat ik klein was heb ik al gigantisch veel last gehad van zweten. Ik weet het niet precies meer maar volgens mij echt aan het uiterste begin van mijn pubertijd (9 a 10 jaar oud was ik toen geloof ik)
En sindsdien loopt het zweet van me hoofd tot aan mijn voeten. In tegenstelling tot velen zweet ik bijna overal. Op me rug op me borst op me hoofd me benen en zon beetje elke plek die je maar bedenken kan.
Nu zweet ik uiteraard niet want ik zit nu achter de comp. Maar als ik ff naar de dichtsbijzijnde supermarkt loop of fiets dan voel ik al dat ik aan het transpireren ben. Als het zomers of op vakantie ergens 30graden is dan is dat niet perse al een probleem. Maar als de luchtvochtigheid omhoog gaat dan merk ik al snel dat ik ga transpireren. En dan kan ik zelfs al licht gaan zweten wanneer ik aan het ontspannen ben. Dan nog maar lichtjes, maar toch. Als ik echt ergens druk mee bezig ben of ik ben wezen sporten dan druipen de druppels echt van me hoofd af. Vrij logisch dus dat ik ook vrij veel drink :beer :beer Bij het sporten drink ik volgens mij echt 3x zoveel water als anderen en als ik dan na het sporten thuis kom dan gaat er ook nog wel een liter naar binnen. Fitnessen deed ik vroeger maar nu niet meer. Omdat ik me telkens doodschaamde toen er na het sporten een hele plas zweet onder het fitness apparaat lag. Als ik echt een paar uur lang aan het sporten ben dan kan ik echt letterlijk me eigen t-shirt uitwringen. En dan ook echt zo erg alsof je hem express in het water hebt gegooid. Mensen denken dan altijd dat ik me helemaal kapot gewerkt heb maar eigenlijk ben ik meestal helemaal niet zo uitgeput als dat ik eruit zie en kan ik mits ik genoeg water heb gewoon uren door sporten.

Ik ben dus 2 jaar geleden naar de huisarts gegaan met dit verhaal. En die wist er niet veel over te zeggen maar hij kreeg wel het idee dat het serieus was. Dus kregen we een afspraak bij het umc voor een klein onderzoek. Daar konden ze me niet de reden geven voor het overtollig zweten. Wel dat ik een zeldzaam soort huidtype had. Ik ben de naam momenteel kwijt maar daar zal ik eens naar vragen. Het was ook een hele moeilijke naam. Aan me huid is dat ook te zien, vooral op mijn armen en mijn bovenbenen zitten een soort van piepkleine pukkeltjes. Alsof ik een soort van kippenvel heb. Met zalfjes lukt het wel dit gedeeltelijk tegen te gaan maar ze zijn hoe dan ook altijd zichtbaar en ik heb al 100zalfjes geprobeerd volgens mij. De arts in het umc gaf namelijk ook aan dat er momenteel geen medicijn of kuur voor bestaat. Voorzover hij wist dan. Maar misschien dat hier mensen zijn met een soortgelijk of misschien wel hetzelfde probleem die er oplossingen voor hebben gevonden. En dan vooral mbt het zweten. Of misschien dat iemand hier iemand anders kent die deze problemen heeft. Ik zat vroeger op voetbal en kende iemand met hetzelfde probleem. Bij hem ging het zweet probleem echter over op zijn 16e. Ik ben nu 17 en ik zit er nog steeds mee.

Nouja, ik hoor het allemaal wel. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

EDIT:

Ik wil er ook nog ff het volgende aan toevoegen.
Als ik zweet gebeurt het ook wel eens dat de hele boel in een keer omslaat. Dan zweet ik ineens helemaal niet meer. Dit is echter niet altijd zo. Wanneer ik dan stop met zweten komt het na minimaal 5 minuten weer terug. Het is niet dat ik dan aan het rusten ben. Dit gebeurt wanneer ik over een lange periode dezelfde inspanning aan het leveren ben. Het kan ook zijn dat dit een verbeelding is. Want je kan je voorstellen dat ik er na verloop van tijd wel aardig gewend aan ben geraakt. Ook dan, het is alsnog niet fijn :hammer
artje21
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:59
Contacteer:

Re: Zweten overal.

Bericht door artje21 »

Ik zie dat het niet zon heel actief forum is. Niet zo gek ook als bijna niemand last heeft van hydratatie problemen.
Maar mocht er iemand zijn die hier meer van weet dan hoor ik het alsnog graag.

MVG Arthur,
El_Rifle
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 23:15
Contacteer:

Re: Zweten overal.

Bericht door El_Rifle »

Bij mij is het rond mn 15de begonnen ofzo, kwam telkens terug van het krantjeslopen met dikke camacho's onder mn oksels.
Nu is het eigenlijk erger dat ik zeg maar ook zweet als ik stilsta soms:P
Of als ik dit typ achter de pc.
Bij gamen zweet ik ook al
En als ik in de zon zit bij 24 graden ofzo dan moet ik ook niet teveel kleren aan hebben want dan druipt het ook al.
Maar goed in de winter heb ik nooit nergens last van, alleen in warme cafe's.
Maar ik heb niet het idee dat het over gaat ofzo, lijkt me sterk dat ik zoveel geluk heb...
Achja we worden minder snel dik he.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht