Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hier weer even een berichtje van mij!

In begin maart hoop ik ter controle terug te gaan naar MC 't Gooi!

Even wat anders...ik zag op de reclame een nieuwe reclame van rexona..helaas duurde het even voor mij om te achterhalen dat het rexona was!

Vandaag heb ik heb deze nieuwe deodorant gekocht en ik ben hem sinds vanavond aan het uit testen.

Het gaat hier nog steeds prima! Wel nog last van niet 100% katoen kleren..maar ja dat zal iedereen hier wel hebben..ben dus blij met de operatie!!

Als je wilt weten hoe de deodorant mij bevalt moet je naar onderwerpen deo's ed.

Als ik langs MC 't Gooi ben geweest post ik hier wel weer!

Groeten!
Watervalletje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mar 2010, 10:31
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Watervalletje »

Zelf ondervind ik al zo'n 20 jaar last van overmatig zweten onder mijn oksels en probeerde de schade aan kleding en schaamte voor mezelf altijd te beperken door...(niet lachen) keukenpapier. Róllen zijn erdoor gegaan, want al heel snel worden die ook weer nat, met als gevolg de kleding (en zelfs jassen) ook weer. Pffff. Gisteravond maar eens bedacht wat rigoreuzer aan de gang te gaan. Kwam vandaag eigenlijk gelijk op de site van MC 't Gooi terecht, maar zag elders de verwijzing naar deze site en dacht in eerste instantie maar te gaan voor een botoxbehandeling in de Mauritskliniek. Nu zie ik hier dat ook Thijs bezig is met MC 't Gooi...betekent dit dat jouw ervaringen met Botox niet afdoende zijn gebleken en je daarom bent uitgeweken naar deze optie?

Dank voor je reactie alvast!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi Watervalletje,

Ik gebruik al sinds 1999 botox injecties voor mijn oksels. Ze werken goed hoor, dat is geen probleem. Ik moet alleen om de 6 maanden terug gaan om me weer opnieuw te laten injecteren. Ik ben dat zat. Ik wil voor eens en voor altijd van het overmatige zweten af. Daarom ben ik voor een intake gesprek geweest bij MC het Gooi. Tevens loop ik bij het AMC en ben ik ook bij de Mauritsklinieken geweest. Ik zoek een goede behandeling die uitgevoerd wordt door een ervaren bekwame arts die goede resultaten heeft geboekt en zeer ervaren is. Zodra je hier naar op zoek gaat kom je tot de ontdekking dat die artsen maar op 1 hand te tellen zijn en dat de behandeling niet vergoed wordt.

Mijn verzoek voor de hidrosuctie loopt nu bij de stichting klachten geschillen commissie en die zal ik doorzetten tot er een bindend advies is. In de tussentijd ben ik terecht gekomen bij een arts in een ziekenhuis in Assen die ook het wegschrapen van zweetklieren doet en er veel ervaring mee heeft. Daar kost het 750 euro in tegenstelling tot de 2500 euro bij MC 't Gooi. Ik laat de behandeling dus in Assen uitvoeren.

Maar nogmaals, botox werkt prima alleen het werkt maar tijdelijk en hoe lang moet je er mee door blijven gaan ? Ik gebruik het al 10 jaar, ik zweet nog steeds als het uitgewerkt is, vandaar dat ik er definitief van af wil.

Groetjes Thijs
Watervalletje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mar 2010, 10:31
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Watervalletje »

Dank voor je snelle reactie Thijs! En wat je schrijft..."hoe lang moet je er mee door blijven gaan?" is inderdaad mijn punt ook een beetje in deze hoor. Daarnaast was ik altijd huiverachtig voor de mogelijkheid dat als het daar wordt tegengehouden het zweet er op een andere plek alsnog uit gaat komen. Maar ach, op dit moment zou ik al blij zijn als ik voor een bepaalde periode het droog-onder-de-oksels-gevoel zou mogen ervaren. Heb vandaag in ieder geval gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing. Mijn vorige huisarts deed het af met een bepaalde deo die ik maar moest gaan gebruiken (maar dit kan ook aan mij liggen doordat ik uit schaamte het probleem niet verder uitdiepte bij 'm). Nou ja, ik blijf jullie ervaringen hier in ieder geval volgen.


Ciao!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi Watervalletje,

Ik heb nooit last gehad van compensatie zweet, godzijdank. Ik merk wel dat ik ook wat meer zweet over mijn hele lichaam maar ik geloof niet dat dit compensatie zweet is, ik heb het altijd snel warm en zweet snel. Bij een ETS operatie waarbij ze de zenuwbaan doorbranden om het zweten tegen te gaan hoor je vaak dat er compensatie zweet optreed op andere plekken. Bij de hidrosuctie of wegschrapen van zweetklieren is dat niet echt het geval. Althans, ik heb er nog weinig over gehoord of gelezen.

Succes met je doorverwijzing van je huisarts... als je een ziekenhuis hebt die botox injecteert heb je geluk, anders kan ik je de mauritsklinieken wel aanbevelen. Mocht je echt op zoek gaan naar iets permanenters dan raad ik je de behandeling in Assen aan. Kost je wel 750 euro, vooralsnog dan, want ook die laat ik voorkomen bij het SKGZ. Ik vind het zo bezopen en krom dat een goede blijvende behandeling van hyperhidrosis niet vergoed wordt. Verzekeringsmaatschappijen denken zo van ach je kan je toch laten injecteren met botox?? klaar! nou niet dus... ik heb geen zin om nog eens 10 jaar geinjecteerd te worden!!

Hou ons op de hoogte wat je gaat doen verder....

groetjes Thijs
Watervalletje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mar 2010, 10:31
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Watervalletje »

Zal ik doen!


Baai baai.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo Watervalletje en Thijs,

Bedankt voor je bericht. Ik hoop dat je ook wat hebt gehad aan het verhaal wat ik heb genoteerd van MC 't Gooi. Je hebt geen last van compensatie zweet bij hidrosuctie hoor.
Ik ben nu van het overige zweten (tot nu toe) af door Rexona Maximum Protection, dat werkt echt geweldig! Ook ik had last van overmatig zweten, al had ik maar even kleding aan en vooral in stresserige situaties. Je kunt mijn ervaringen van Rexona ook lezen hier bij onderwerp deo's.

Hou ons maar even op de hoogte!

En trouwens ook die dokters mogen wel eens 'bijgeschaafd' worden wat betreft dit onderwerp, want ze doen alsof je je aanstelt en of iedereen er last van heeft.. ja maar niet overmatig! Dokters weten niets van hidrosuctie en die stomme verzekeringen al helemaal niet!

Tijd dat hier eens verandering in komt, en Thijs is daar goed mee bezig, dank!
Laatst gewijzigd door ueue op za 27 mar 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Gisteren ben ik ter controle weer geweest bij MC 't Gooi. Ik wilde deze afspraak zelf hebben om het effect na een aantal maanden vast te stellen. Deze controle wilde ik graag doen om zo na te gaan door middel van de jodiumtest of ik nog 'abnormaal' zou transpireren. Het is nu 8 maanden geleden na mijn operatie in juli vorig jaar.

Dr. Bruining stelde mij een aantal vragen zoals: transpireer je in normale situaties nog erg of alleen in stressvolle situaties. Ik kon nu antwoorden dat ik in stressvolle situaties wel transpireerde. In normale situaties niet (zoals het hoort lijkt me). Of ik last had van pijnlijke oksels: nee. Of ik last had nog van strengetjes of andere gevolgen van de operatie: nee. Hoe de beharing was: vrijwel weg waar de zweetklieren waren weggeschraapt. Dr. Bruining liet merken dat hij zeer tevreden was met het resultaat, dat hij niet had verwacht dat mijn beharing bijna volledig weg was bij mijn oksels. Wel gaf ik aan dat ik dacht dat ik nog last had van 'bobbels' onder mijn huid. Ik gaf ook aan dat ik Rexona Maximum Protection gebruikte die ik gebruikte om het 'normale' transpireren (evt. bij stressvole situaties) te vermijden. Dr. Bruining vroeg mij hoeveel alcohol percentage in deze deodrant zat en of ik hem ook mee had genomen. Helaas wist ik daar het percentage niet uit mijn hoofd en had ik de deodorant ook niet meegenomen. Ik gaf aan dat ik nu helemaal niet zweette en zeer tevreden was met de operatie en deze deodorant. Naar aanleiding van mijn antwoorden en de deodrant gaf dr. Bruining aan dat een jodiumtest niet behoefde te gebeuren, maar dat dit uiteraard wel mocht gebeuren als ik dit wilde. Ik gaf aan dat ik dit graag wilde doen al was het alleen maar voor mijn eigen gevoel.

In de behandelkamer werden er eerst foto's gemaakt van mijn oksels staand om vast te leggen in het archief. Dr. Bruining testte door middel van het liften van mijn huid hoe de oksels waren genezen. Hij voelde geen bobbels en de huid was mooi glad gaf hij aan. Wel gaf hij aan dat mijn littekens niet één van de mooiste littekens was (wat kleurvorming) maar ik gaf aan dat dit dan maar jammer was. Na het testen van mijn oksels werd de jodiumtest gedaan. Na een aantal minuten nam hij foto's van beide oksels en later nog een keer (na een langere periode). Er gebeurde niks, de jodiumtest bleef wit. Dr. Bruining vroeg mij of ik zelf de foto's wilde hebben en ik gaf aan dat ik dat wel graag zou willen. Tevens vroeg hij mij of hij de foto's mocht laten zien om mensen te informeren hoe de behandeling kan verlopen na de operatie, dus of mijn foto's van mijn oksels hoe ze er nu uitzien mogen worden getoond. Daar heb ik geen bezwaar mee (niemand kan je herkennen aan die foto's) dus gaf ik hier mijn toestemming voor. Hij vroeg of MC 't Gooi mij ook mogen bellen als mensen specifieke vragen hadden m.b.t. deze operatie. Ook hiervoor heb ik mijn toestemming gegeven, ook mogen mensen mij mailen. Dr. Bruining vroeg mij of ik ooit nog geprobeerd had de behandeling via de verzekering vergoed te krijgen. Ik gaf aan dat ik dit had geprobeerd maar hier niet in geslaagd was. Beide waren wij het ermee eens dat dit een rare gang van zaken is terwijl de meeste verzekeringen botoxbehandelingen wel vergoeden en deze éénmalige operatie niet vergoeden.

Na de jodiumtest werd mij gevraagd een enquete in te vulllen. Ik ben zeer positief over deze behandeling, de goede service, juiste voorlichting, de operatie, professionaliteit e.d. Normaal gesproken is het zo dat na een jaar je ook een controle hebt voor deze operatie gaf dr. Bruining aan. Omdat dit voor mij zou betekenen dat ik dan na 4 maanden weer zou moeten komen hebben wij afgesproken dat dit niet nodig was. Als ik vragen had mocht ik altijd bellen of mailen of langskomen.

Aan het eind van het gesprek zei dr. Bruining dat hij mij ook wel een recept kon uitschrijven voor het verkrijgen van een creme: aluminiumchloride (voor het normale transpireren). Ik gaf aan dat ik het niet erg vond dat ik Rexona zelf moest betalen maar dat ik wel interesse had in het recept. Hij heeft mij een jaarrecept uitgeschreven die ik bij de apotheek kan ophalen in creme vorm. In het verleden heb ik ook even deze aluminiumchloride in sprayvorm gebruikt maar dat drupte. Vandaar dat ze het in creme vorm hebben gemaakt. Toen werkte het natuurlijk absoluut niet omdat ik nog hyperactieve zweetkliertjes had, nu niet meer!! Moet zeggen dat ik het super vond dat hij mij een jaarrecept heeft gegeven en ben benieuwd of deze creme niet zo stinkt als zijn voorganger in sprayvorm.

Binnenkort zal ik de foto's van MC 't Gooi ontvangen per post. Deze zullen dan op dit forum worden geplaatst. Ik hoop dat door middel van mijn verslag ik een goed beeld heb neer kunnen zetten hoe deze behandeling kan vergaan.

Groetjes,

Ueue.
Laatst gewijzigd door ueue op do 10 feb 2011, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Emmy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 14:36
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Emmy »

Hoi Thijs,

Allereerst wil ik je bedanken voor al je inzet op dit forum, ik heb er veel aan en met mij denk ik ook vele anderen!
Ikzelf ben nu al een tijdje onder behandeling bij dr. Bruining voor botox aan mijn oksels en handen. Echter zou ik graag de hidrosuctiebehandeling willen hebben, dan ben ik voorgoed af van alle creme's en okselspads. Ben zelf ook naar mijn verzekering gestapt (FBTO) in de hoop dat zij dit willen vergoeden. Echter heb ik hier vorig jaar een afwijzing op gekregen (ogv ongeveer dezelfde argumenten die jou verzekering aan jou geeft). Dit heb ik toendertijd laten zitten in afwachting op de ontwikkelingen die door de jaren heen zullen volgen. Ik ben dus reuze benieuwd wat de uitkomst is van jou 'gevecht' tegen je zorgverzekering om deze behandeling vergoed te zien.
Nu lees ik dat je in Assen ook zweetkliertjes kan laten wegschrapen tegen een wat lager kostenplaatje. Is deze behandeling hetzelfde als de hidrosuctiebehandeling in Bussum? Mag ik vragen bij welke arts je dit laat doen, ik neem aan dat je dit laat doen in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen? Wordt deze behandeling dan wel vergoed aangezien het een ziekenhuis is waar je dit laat doen en niet een prive kliniek?
Een hoop vragen maar erg interessant voor mij aangezien ik ook graag deze behandeling wil laten uitvoeren.
Ik wacht je antwoord af.

Groetjes Emmy
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi Emmy,

Mijn gevecht met de verzekeringsmaatschappij loopt nog steeds. Ik weet alleen niet of ik het daadwerkelijk voor laat brengen bij de klachten en geschillencommissie daar ik inderdaad een behandeling onderga in het WZA. Ik denk wel dat ik het door laat gaan hoor, al is het alleen maar om een bindende uitspraak te krijgen.

Ik laat me behandelen door Dr. Venema, hij is dermatoloog in het Wilhelmina Ziekenhuis te Assen. Hij heeft deze procedure vaak gedaan en een redelijk resultaat gescored door de jaren heen. Het is niet helemaal deze behandeling als de hidrosuctie. Verschil zit hem in de canule die hij gebruikt, deze komt speciaal uit duitsland en is een schraper en vijl in 1. De hidrosuctie behandeling maakt alleen gebruik van een schraper canule. In het WZA zou het weghalen van de zweetklieren dus nog effectiever moeten gebeuren. De behandeling in het WZA wordt niet vergoed. Althans nog niet, want zodra ik daar behandeld ben ga ik uiteraard het gevecht weer aan tot er een bindende uitspraak is. De kosten zijn 750 euro en dit is veel goedkoper dan de hidrosuctie. Dit ligt hem in het feit dat MC het Gooi een prive kliniek is en het WZA een ziekenhuis is. De constructie is wel een beetje raar in het WZA want DR. Venema heeft dus een prive laser kliniek die gelieerd is aan het WZA, de behandeling voert hij uit in het WZA maar onder de naam van zijn laser kliniek. Je krijgt dus ook een rekening van de laser kliniek. Dit is ook een prive kliniek, en daarom wordt het niet vergoed.

Ik hoop dat ik je voldoende heb ingelicht, bij vragen stel ze maar......

groetjes Thijs
Emmy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 14:36
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Emmy »

Hoi Thijs,

Dankje voor je snelle reactie en het beantwoorden van mijn vragen. Goed om te weten dat het ergens anders goedkoper en effectiever kan.
Ik duim voor een positieve uitspraak.
Mocht jij wellicht vragen hebben hoor ik ze natuurlijk ook graag.

Groetjes Emmy
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi Emmy,

Tja of het ook daadwerkelijk effectiever is durf ik niet te zeggen. Volgens Dr. Venema, die ik zelf had gesproken, is zijn techniek in de loop der jaren bijgeschaafd en zo kwam hij dus ook op het idee om een vijl en schraper in 1 te gebruiken. Het klinkt allemaal logisch maar of het ook daadwerkelijk effectiever is ??? het lijkt mij wel. Het is in ieder geval een stuk goedkoper. Geloof me, ik heb zo'n beetje alle grote ziekenhuizen in Nederland gebeld en in Nederland zijn er echt maar een paar artsen die bedreven zijn met deze methode en die er ook veel ervaring mee hebben. Al bij al kwam ik uit bij het WZA. Ik ga daar dus ook heen in April en hopelijk ben ik dan voor altijd verlost van die ellendige zweetprobleem onder mijn oksels. Ik ben van plan om veel foto's te laten maken als ik de behandeling onderga, als dit mag van de dokter. Ik zal e.e.a. ook allemaal op dit forum plaatsen.

Doe in ieder geval je voordeel met deze informatie.... 750 euro is nog te overzien en wellicht dat het uiteindelijk wel vergoed wordt ook.

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Vandaag maar eens gebeld met SKGZ. Ik hoor maar niets.... wat blijkt, IZZ heeft een verlening gekregen van 2 weken om te reageren. Blijkbaar is deze zaak toch iets gecompliceerder dan dat ze eerst dachten. Ben benieuwd wat ze gaan vertellen. Ze weten dat ze fout zijn, nu nog toegeven!! ;)

Ik word dinsdag terug gebeld door mijn zaakbehandelaar van SKGZ. Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Vandaag door SKGZ gebeld. IZZ heeft nog steeds niet gereageerd. Klaarblijkelijk is het allemaal wat ingewikkelder dan dat men dacht, tja wat wil je?? eerst zeggen dat het plastische chirurgie is en daarna zeggen dat het experimenteel is. Dat klopt natuurlijk van geen kant. Mijn zaak behandelaar gaat nu een reprimande sturen en waarschijnlijk krijgt IZZ dan weer een verlenging. Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee want je kunt wel blijven verlengen. Breng mijn zaak nu maar voor de geschillencommissie vind ik zelf..... het lange afwachten begint weer.......

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Nou vandaag wederom met het SKGZ gebeld. Hoe de stand van zaken is. Wat blijkt ? IZZ heeft allemaal beloftes gemaakt van we sturen dan en dan een reactie maar steeds komen ze die niet na. De ombudsman zelf heeft gebeld met IZZ en ze zijn er mee bezig en het is onderweg, maar ondertussen gebeurt er niets. Dit hadden ze bij het SKGZ nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb nu een brief geschreven dat ik vind dat IZZ tijd genoeg heeft gehad om een beslissing te nemen en dat ik mijn zaak wil voorbrengen bij de geschillen commissie. Ik ben er helemaal klaar mee. Het lange afwachten begint weer.......

groetjes Thijs
Plaats reactie