Extreem transpireren over hele lichaam

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
area17
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:23
Contacteer:

Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door area17 »

In de Zomer kan ik alleen snachts na buiten.
Ik ben vandaag een paar uur buiten geweest en meer en ik kan blij zijn ik nog leef.
Ik zit hier de hele dag binnen met de airco op 17 graden want dat is het enige wat nog helpt.

Zodra ik buiten kom word mijn lichaam gloeiend heet overal.
Overal begint het te zweten.
Binnen 5 minuten ziet mijn gezicht uit alsof je uit het zwembad komt.
Niet een paar druppels maar kletsnat.
Alle plekken op mijn lichaam gaan er aan toe zo.
Het druppelt gewoon van mijn gezicht af, de een na de andere druppel.

Nu na een paar uur buiten geweest te zijn zit ik door het harde zweten (het spuit er echt uit) helemaal onder de pukkels.

Dit is niet leuk meer en gaat verder dan wat okselplekjes.
Wat is hier nu aan de hand ik heb het al jaren en het word er niet beter op.

Ik zag laatst al een koelvest van de brandweer en bedacht me dat ik dat beter kon aantrekken als ik een uur of 2-3 buiten wil zijn.
Wie weet net aks michael jackson een paraplu erbij gaan dragen??

Wat is hier aan de hand.
Simpele preventie helpt hier niet meer lijkt mij.
Wie helpt mij
patriciagino
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 16:55
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door patriciagino »

hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem.
alleen is het zo dat ik bij mezelf deels weet waar het vandaan komt.
vroeger had ik alleen zweet handen-oksels en voeten.
ik heb een operatie laten doen ivm mijn zweethanden.
het risico daavan was dat ik kon gaan zweten op ander plaatsen.
nou andere plaatsen, zeg maar gerust ieder plekje over mijn hele lichaam (behalve mijn handen).
ik ben inmiddels druk bezig met het zoeken naar medicatie die het zweten wat kan onderdrukken.
helaas zijn alle medicatie met vervelende bijwerkingen.
ik heb 1 september weer een gesrek met mijn dermatoloog.
hopen dat daar wat uit gaat komen.

ik leef met je mee, het is echt verschrikkelijk als je zo erg zweet.
vooral als mensen tegen je zeggen,,, ach als het warm is zweet iedereen toch! grrrrrrrrrrrrr
ik heb het gevoel dat niemand me begrijpt.

ik laat t wel weten als ik wat gevonden heb.

groetjes patricia
SpeenJr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 15:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door SpeenJr »

Hey,

Is er dan niemand die hier een antwoord op heeft behalve alles over oksels? Zijn er dan niet meer mensen dan area17 en patricia (én ik) die dit hebben??

Ik heb het nu al zo'n vier jaar en ben er ook wel een beetje klaar mee. Zeker nu het weer boven nul wordt en je maar 1 laag kleren draagt rechtstreeks op de huid (binnen dan). Ik heb deo's geprobeerd, oxybutinine (wat niet noemenswaardig hielp), aluchloride en odaban. Odaban heb ik niet doorgezet omdat het enorm prikte snachts.

Daarom, ik ben benieuwd of er ook operaties oid zijn voor over het hele lichaam (vooral de rug, want dat is heel erg in de zomer als je t-shirts aan hebt).

Hoop graag iets te horen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door Thijs »

Zover ik weet zijn er geen operaties om het zweten over je hele lichaam tegen te gaan.... Het enige wat goed schijnt te helpen zijn oxybutinine tabletten. Maar als jij zegt dat dat bij jou geen effect had ?!!? mischien moet je de dosis verhogen.... je kan er behoorlijk hoog mee gaan en ik hoor bijna alleen maar lovende reacties....

Verder is er weinig tegen overmatig zweten over het hele lichaam te doen.... je kan sprayen en doen wat je wilt, maar dat zal niet helpen. Dat je compensatie zweet krijgt als je een ETS operatie uit laat voeren is bekend. Das de reden dat ik dit ook nooit zal doen. Ik neem dat risico niet.

Helaas kan ik je met mijn ervaring niets anders adviseren dan een hogere dosis oxybutinine. Wellicht dat dat helpt ?!?!

Groetjes Thijs en sterkte!
SpeenJr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 15:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door SpeenJr »

Hoi Thijs,

Bedankt voor je snelle reactie! Je hebt misschien gelijk wat betreft oxybutinine tabletten. Maar die kun je alleen verkrijgen op recept toch? Dus dan moet je elke keer naar je huisarts om een nieuw recept uit te laten schrijven? Ik heb toentertijd wat lagere doseringen gebruikt en omdat het toen niet heel erg hielp en ik me bedacht dat t toch wel raar is om je hele leven oxybutinine tabletten te gebruiken (neem aan dat niet getest is wat de werking op langere termijn is bij regelmatige inname), ben ik er toen mee gestopt. Dat het sprayen niet helpt ben ik ook al achter ;-)

Moet ik dus terug naar de huisarts?

Groeten,
Hans
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door Thijs »

Hoi Hans,

Hoeveel miligram oxybutinine gebruikte je ? Ik zou zeker naar de huisarts gaan en dan vragen om een hogere dosis. Wat de effecten op langere termijn zijn weet niemand, maar dat geld voor heel veel medicijnen en ook voor botox onder de oksels......

hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
SpeenJr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 15:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door SpeenJr »

Ik gebruikte 5mg geloof ik (is inmiddels een jaar geleden). Ik ben wel benieuwd naar de effecten als je meer neemt eigenlijk.

Heeft hier iemand ervaringen mee? Idd, effecten op langere termijn is niet bekend, maar in de winter heb ik het ook zo goed als niet nodig eigenlijk.
Ik ga eens kijken of ik de witte jas aan de jas kan trekken :-)

Groeten!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door TomH »

de 2,5 mg tabletten werkten bij mij redelijk maar nog niet 100%. Daarom had ik ook hoge verwachtingen van de 5mg. Maar helaas, nog steeds niet echt super... Net wat je zegt, het zijn toch medicijnen en geen idee wat de effecten zijn op termijn (ik heb wel twee keer nierstenen gehad in die tijd, toeval...?) dus ik ben er maar mee gestopt. Tijdens de winter heb ik ze haast ook niet nodig dus waarom zou ik ze nog slikken? Heel misschien dat ik ze in de zomer weer ga proberen.
patriciagino
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 16:55
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door patriciagino »

[quote="SpeenJr"]Hey,

Is er dan niemand die hier een antwoord op heeft behalve alles over oksels? Zijn er dan niet meer mensen dan area17 en patricia (én ik) die dit hebben??

Ik heb het nu al zo'n vier jaar en ben er ook wel een beetje klaar mee. Zeker nu het weer boven nul wordt en je maar 1 laag kleren draagt rechtstreeks op de huid (binnen dan). Ik heb deo's geprobeerd, oxybutinine (wat niet noemenswaardig hielp), aluchloride en odaban. Odaban heb ik niet doorgezet omdat het enorm prikte snachts.

Daarom, ik ben benieuwd of er ook operaties oid zijn voor over het hele lichaam (vooral de rug, want dat is heel erg in de zomer als je t-shirts aan hebt).

Hoop graag iets te horen![/quote]


hallo,

ik heb inmiddels verschillende medicatie gebruikt, maar telkens vervelende bijwerkingen helaas.
en mijn hele leven tabletten slikken zie ik niet zitten, erg slecht voor de organen.
ik heb nu mijn rug en borst laten injecteren met botuline injecties, is wel wat pijnlijk maar ik ben er zeker minder van gaan zweten.
helaas.... komt ie, je moet het wel iedere 6 tot 8 maanden opnieuw laten doen.
informeer maar eens bij een dermatoloog naar deze botuline injecties!
ik hoop dat je hier mee weer een stapje verder komt.
Wopper89
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jul 2010, 17:13
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door Wopper89 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben hier eigenlijk beland doordat ik op zoek was/ben naar mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Ik zweet erg veel, vooral met warm weer i.c.m. lichamelijke inspanning. Onder mijn oksels zweet ik echter niet heel extreem.

Ik zal, voor de duidelijkheid een beeld schetsen hoeveel ik transpireer met het weer van de laatste dagen (soms oplopend tot zo'n 30 graden Celsius hier in de buurt): Als ik rustig buiten in de zon zit, ben ik een tijdje zweetvrij maar dan begint na ongeveer een kwartiertje toch echt een zweetvlek op mijn rug en op mijn borst te ontstaan. Dit gaat dan niet zo heel hard, omdat ik verder niets doe. Als ik echter naar school of werk fiets (en dan fiets ik met opzet erg rustig) zijn de voor- en achterkant van mijn T-shirt binnen no-time doorweekt met zweet. Als ik dan op school/werk ben is er maar één optie: een schoon shirt aantrekken, want ik heb dan al zoveel gezweet dat het wel een kwartier kan duren voordat mijn shirt weer is opgedroogd.

Ik lees hier vooral mensen met zweetoksels/-handen/-hoofd, maar eigenlijk maar heel weinig mensen die over het hele lichaam erg transpireren. Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben, maar ik heb echt geen idee wat ik tegen het zweten (of beter: tegen de zweetplekken, want dat is nog het meest ergerlijk van alles) kan doen. Moet ik hiermee naar de huisarts, of zal dit ook weinig nut hebben? Ik lees zelf, op bijvoorbeeld Huidarts.com, dat Gegeneraliseerde Hyperhidrosis ook een andere oorzaak kan hebben, zoals een schildklieraandoening. (bron: http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1041430507)
patriciagino
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 16:55
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door patriciagino »

ik heb een operatie ondergaan ivm mijn zweethanden en oksels.
na de operatie kreeg ik vrijwel meteen last van compensatie zweet, over mijn hele lichaam.
met name mijn borst en rug zweten nu echt extreem, op dezelfde manier als jij omschreven hebt.
ik heb mijn gehele rug en borst met botuline laten injecteren.
zoals ik in een eerder bericht heb omschreven, zweette ik toch wel wat minder.
helaas heeft het nog geen 3 weken stand gehouden, het gutste er gewoon weer uit.
jammer maar helaas heb ik verder nog geen oplossing gevonden tegen het zweten.
de zweetplekken zijn vreselijk, en dan nog niet te praten over het schaamte gevoel.
SpeenJr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 15:45
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door SpeenJr »

@ Patricia: Wat erg dat het niet zo goed geholpen heeft! Snap dat je helemaal blij was dat je een operatieve ingreep kon doen en als het dan niet helpt is het extra zuur natuurlijk... Is het zweet nu net zo erg als voor de operatie of nog erger? Of ligt het ook vooral aan het weer op dit moment dat het zo erg is? Hoop dat je niet teveel last van dit weer ondervindt (ik iig wel...)

@ Wopper89: Welkom op het forum!! Met dit weer is het altijd verschrikkelijk voor ons om te kunnen genieten natuurlijk. Blij om te horen dat er nog iemand is (niet leuk voor jou natuurlijk ;) ) Wel een mooi artikel dat je gevonden hebt op internet. Ik ga misschien even met mijn huisarts opnemen of ik niet toevallig onbewust iets onder de leden heb. Wel goed nieuws dat gegeneraliseerde hyperhydrosis waarschijnlijk niet voor het leven is (zie artikel).

Groeten,
Hans
Wopper89
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 jul 2010, 17:13
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door Wopper89 »

Ik ben ook blij dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem :) Ik heb nog geen contact met mijn huisarts op kunnen nemen, omdat hij op vakantie is. Ik zit mij wel af te vragen of het zweten op mijn borst/rug geen compensatiezweet is. Ik gebruik onder mijn oksels namelijk Odorex (wat je met een wattenschijfje moet deppen), waardoor ik onder mijn oksels een stuk minder ben gaan zweten. Ik denk dat ik hier eens een tijdje mee ga stoppen, om te zien of het dan misschien op de rest van mijn lichaam wat minder wordt.

Tegen het zweten is verder weinig te doen. Ik ben al gestopt met Cola drinken en ben overgestapt op vruchtendranken (zonder cafeïne en met minder suiker). Tegen de zweetvlekken heb ik een vrij simpele oplossing gevonden: ik draag tegenwoordig hemden onder mijn kleding; dus ook onder T-shirts met dit warme weer. Hierdoor zweet ik niet minder, maar komt het meestal niet door mijn T-shirt heen :) Dit neemt wel een heel stuk onzekerheid/schaamte weg waardoor ik toch een stuk beter in mijn vel zit :)
NaNcY1984
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 15:04
Contacteer:

Re: Extreem transpireren over hele lichaam

Bericht door NaNcY1984 »

Hallo allemaal, Ik ben Nancy 26 jaar en ook ik zweet erg veel, maar over het gehele lichaam....
Met name bij erg warm weer of bij lichamelijke inspanning.....nou dacht ik altijd dat het kwam door mijn overgewicht(ik woog 180 kilo)
Ik ben nu 90kilo afgevallen maar het zweten is niet minder geworden, eerder erger....
Ik word zo onzeker van al dat zweten dat ik tot nu toe weinig onderneem in mijn leven....
Echter heb ik dus nooit eerder bedacht dat er medicijnen, middeltjes voor zijn...
Dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen en zo van andere mensen misschien ervaringen op kan doen en eventueel middeltjes kan proberen om het zweten tegen te gaan....
Plaats reactie