Overal maar zweten!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Pietje28
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 21:55
Contacteer:

Overal maar zweten!

Bericht door Pietje28 »

Hallo. Ik ben jongen van 16 jaar, en ben begonnen met overmatig zweten in groep 8 dus op mijn 12e. Het begon met de oksels en had het niet echt door, ik dacht dat het door de warmte kwam. Het werd ieder jaar erger. Zweet voeten, zweet handen, zweet oksels enzovoort. Tot mijn 16e heb ik met die 3 gevallen rond gelopen. Toen het weer 30 graden op gaf, raakte ik wel beetje in paniek. Ik ben gaan googlen en vond Odorex Extry Dry. Gelijk mijn moeder verteld en die heeft het gehaald en heb het opgedaan. En toen begon het te jukken en te prikken, had amper geslapen, MAAR! Ik was droog die volgende dagen. Gebruik het nu volgens mij een half jaar en helpt nog steeds. Doe het iedere zondag avond op en kan er een week of soms wel 2 weken mee droog blijven. Ben echt super blij! Maar vanaf dat ik Odorex Extra Dry gebruik, begon ik te zweten tussen mijn benen. Ik schaam me kapot! Op mijn spijkerbroeken zie je niks gelukkig, maar straks in de zomer draag je geen spijkerbroeken, en schaam ik me dus dood! Wat kan ik hier nou aan doen? Ik vraag me echt af, waarom nou wij? Je hebt mensen met en zonder puistjes. Ik ben die gene met. Je hebt mensen met zweet problemen en zonder. Ik ben die gene met. Pff.. het zweten verpest echt sommige dingen uit m'n leven.. Ik heb sinds een paar maanden eindelijk een leuke vriendengroep. Dat maakt me ook veel zekerder, en dus ook het zweten is veel minder! Want als ik thuis ben, zweet ik nooit! Nergens. Maar zodra ik op school zit of ergens anders ben, krijg ik zweet handen, voeten ( alleen als ik m'n schoenen aan heb ), oksels gelukkig niet meer :) en zweet billen/benen. Iemand oplossing? :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Overal maar zweten!

Bericht door Thijs »

Hoi, welkom op dit forum... poeh dat is nogal wat he? inderdaad heel irritant dat sommige mensen schijnbaar niets hebben en wij altijd dit vervelende zweet probleem hebben. Ik heb echt geen idee wat je aan zweten tussen je benen kunt doen. Ik heb er zelf ook last van bij mijn liezen.... wellicht dat er hier iemand is met een waardevolle tip ????? lijkt me overigens wel dat je gewoon deo kunt spuiten daar, maar of het helpt ?? mischien deoleen de creme ?? ik weet het echt niet.

succces er mee!

Groetjes Thijs
anonymaus
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 01:33
Contacteer:

Re: Overal maar zweten!

Bericht door anonymaus »

Pietje28: heel vervelend, zeker op jouw leeftijd.
Ik heb met hetzelfde probleem gedealed vanaf mijn 29e tot nu (47 jaar)
Ik heb nu al een jaar medicijnen tegen hoge bloeddruk en die helpen uitstekend tegen overmatig zweten.
Da's 50% oplossing want die andere 50% is de geestelijke blokkade die je zelf aanlegt.
Je maakt je druk om iets wat eigenlijk niet bestaat, je creeert zelf een fobie.
Het is een self-fullfilling prophecy.
Ik heb er ruim 20 jaar mee moeten leven, ik ben er nu vanaf omdat ik er van overtuigd ben dat het voornamelijk tussen je oren zit.
Tuurlijk spreek ik alleen voor mezelf, maar ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben, een fobie creeer je zelf, die wordt steeds groter.
Maak hem klein en je zult ervan verlost zijn.
Mischien kan dat pas als je ouder bent, ik heb er ook 20 jaar over gedaan.
Mischien is er een lichamelijke aandoening de oorzaak van.
Onderzoek alles en maak je niet druk om het zweten, dat doen miljoenen mensen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht