IK STINK :$ :(

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
bangerik
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:00
Contacteer:

IK STINK :$ :(

Bericht door bangerik »

Als sinds mijn 5de ongeveer heb ik zweethanden het werd steeds erger en erger.
Als ik naar een dokter ging/gaa zeggen ze altijd dat het wel op zal houden als ik wat groter ben.

Na 11 jaar merkte ik ook dat ik stink zekers niet prettig als je er ook mee gepest werd
Ik ging naar heel veel dokters in Nederland,Duitsland,Oostenrijk en Turkije maar dat helpte ook niet

Ik vindt heel het erg dat ik zweethanden heb en dat ik stink.
Ik doe mijn best ervoor maar lukt gewoon niet
Ik douche elke dag Ik gebruikte Deodrant's (Axe,Nivea) Ik hebruikte Spray's (Odaban,Aluminium Hydroxycheloride) en een poeder waarvan ik de naam niet weet :(

Ik ben nu 15 jaar en heb er echt ENORM last van :(
ik doe mijn best maar toch zie ik mensen om me heen die stiekem hun neus dicht knijpen of me raar aankijken als mijn toetsenbord/tafel/schrift kletsnat is.


Ik heb het gevoel dat mijn leven Vern*ukt is
ik kan iemand geen normaal hand geven
ik kan niet gezzelig met iemand naar de stad omdat ik stink
in een Bioscoop hoor ik steeds mensen zeggen : RUIK JIJ DAT STANK OOK ?
Naar een disco kan al heelemaal niet met zoveel mensen om je heen :(
bangerik
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:00
Contacteer:

Re: IK STINK :$ :(

Bericht door bangerik »

Alsjeblieft als iemand er tips voor heeft help me
bangerik
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:00
Contacteer:

Re: IK STINK :$ :(

Bericht door bangerik »

niemand ?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: IK STINK :$ :(

Bericht door Thijs »

Ik kan alleen zeggen dat het erg stinken naar zweet in de wetenschap Bromhidrosis wordt genoemd. Als het komt door je oksels dan weet ik dat er behandelingen zijn waarbij de geur sterk wordt verminderd. Een van deze behandelingen is de laser sweat ablation, maar die wordt alleen in Engeland uitgevoerd en wordt niet vergoed. Je zou kunnen overwegen om oxybutinine tabletten te vragen aan je huisarts. Deze reduceren het zweten over je gehele lichaam en wellicht ook de geur. Het is in ieder geval iets om te proberen. Verder vind ik het heel moeilijk om een zinnig antwoord te geven... zweethanden zijn heel moeilijk te behandelen, je kan iontoforese overwegen. Echt ervaring met bromhidrosis heb ik niet maar kan me voorstellen dat bovengenoemde tabletten zouden kunnen werken voor jou. Overleg eens met je huisarts. Hou ons op de hoogte.

Groetjes Thijs
Plaats reactie