Voeding, toxinen, supplementen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Ries
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 16:02
Contacteer:

Voeding, toxinen, supplementen

Bericht door Ries »

Er zijn wel eens geluiden over invloed van voeding op zweten: dat velen meer gaan zweten door alcohol is bekend, veel koffie wordt vaak ontraden bijvoorbeeld. Ken je andere voeding die te ontraden is (knoflook/uit tegen 't stinken bv.) of voeding wat juist lijkt te helpen? Minder vet, minder suiker wellicht? Meer zout om tekorten door het zweten aan te vullen?

Voortbordurend op voeding, zijn er geluiden dat overmatig zweten ook te maken kan hebben met zware metalen die in onze voeding zitten. Kwik wordt als oorzaak aangevoerd, maar ook overmatige hoeveelheden lood en andere metalen die via onze (bespoten, verontreinigde en bewerkte) voeding in het lichaam terechtkomen zouden overmatig zweten kunnen veroorzaken, en ontgifting van deze invloeden zou kunnen helpen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarbij is er info dat ons voedsel bepaalde vitaminen en mineralen te weinig leveren, zodat fysieke functies verstoord kunnen worden of niet optimaal werken. Voorbeelden zijn selenium, vitamine D en jodium (laatste is van invloed op de schildklierwerking, wat een factor in overmatig zweten kan zijn), waarvoor supplementen dus van nut kunnen zijn. Ook wordt zink vaak genoemd: dit krijgen we al weinig binnen, maar met het zweten verlies je veel zink en als overmatig zweter dus meer dan anderen. Er zijn geluiden dat, behalve met een supplement aanvullen verstandig kan zijn, het zelfs tegen het overmatig zweten kan helpen om behoorlijke hoeveelheden zink supplementen te nemen. Mensen met ervaringen of andere info hierover?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voeding, toxinen, supplementen

Bericht door Thijs »

Ik betwijfel sterk dat voeding van enige invloed is op hyperhidrosis. Maar voor meer info verwijs ik je naar: http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?f=1&t=991

Ik heb zelf in het verleden Salie thee gedronken en produkten waar veel salie in zit gegeten omdat dit het overmatig zweten zou tegen gaan. Het heeft 0,0 effect gehad. Ik geloof er niet zo in.

groetjes Thijs
Ries
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 16:02
Contacteer:

Re: Voeding, toxinen, supplementen

Bericht door Ries »

Maar jij bedoelt hier van enige positieve invloed? Want ik sneed o.a. ook het onderwerp van negatieve invloed aan :) en die heb ik hier al door menigeen onderkend zien worden. Ik merk bijvoorbeeld direct de volgende dag als ik me eens te goed heb gedaan aan een zak chips of een portie patat bijvoorbeeld. Alcohol zorgt bij mij al helemaal voor een ramp de volgende 2 dagen.

De andere punten staan dus ook nog steeds: het zinkverlies door het zweten, supplementen als zink, selenium of de supervitamine D, en het wellicht overladen zijn met toxische stoffen zoals zware metalen. Iemand die door vasten en ontgiften bijvoorbeeld positieve resultaten ondervond?
Plaats reactie