sulpiride

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Aykut
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 jan 2011, 14:18
Contacteer:

sulpiride

Bericht door Aykut »

Hi, ik ben een jongen van 14 jaar en heb al lang last van zweethanden en zweetvoeten.

Ik ben daardoor naar mijn huisarts gegaan en gevraagd als er een behandeling voor is en ik heb hem ook gevraagd als ik hyperhidrosis heb, maar hij zij dat ik geen hyperhidrosis heb, maar hij heeft me wel iets anders voorgeschreven namelijk 'sulpiride 50mg' in capsules waarvan ik er 2 moet innemen per dag gedurende 1 maand, maar hij heeft mij niet vertelt waarom ik dat moet innemen en voor wat dat dient.

Ik heb hier op het forum rechtsboven de zoekterm 'sulpiride' ingevoerd, maar het woord 'sulpiride' is hier op het forum niet 1x gebruikt waardoor ik nu mijn twijfels krijg als ik het wel moet innemen.

Weet iemand iets meer over sulpiride en is het goed dat ik dat blijf innemen?

Mvg
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2778
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: sulpiride

Bericht door Thijs »

Hoi,

Een simpele zoektocht op google bracht me het volgende:

SulpirideFrom Wikipedia, the free encyclopediaSulpiride (sold as Meresa, Bosnyl, Dogmatil, Eglonyl, Modal) is an atypical antipsychotic drug used mainly in the treatment of psychosis (e.g. schizophrenia) and depression. It is a substituted benzamide. Sulpiride is more commonly used in Europe and Japan. Levosulpiride is its purified levo- isomer and is sold in India for similar purpose. So far it has not been approved in the United States and Canada. The drug has strong chemical and clinical similarities to the related antipsychotic amisulpride.

Kortom het is een anti psychotica medicijn en heeft niets met het overmatig zweten te maken voor zover ik het kan zien.

Mischien moet je je huisarts eens op opheldering vragen.

succes en hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
Plaats reactie