Ik ga de strijd aan!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

Goedemorgen,

Mijn naam is MisterX, 30 jaar, man, en redelijk veel last van het overmatig zweten. Geplaagd door de geurtjes die er bij horen, al zoveel dingen geprobeerd. Echter niets lijkt voor altijd te werken. Dit forum volg ik al geruime tijd, maar nu werd het tijd om me ook eens in te schrijven !
Wat duidelijk is in ieder geval, als ik lekker in mijn vel zit, zal ik ook minder zweten. Maar wanneer zit ik nu lekker in mijn vel vroeg ik mezelf af. Als ik niet zweet... Qua gewicht, zit ik iets boven de grens, echter ben ik geen giga overgewicht. Ik sport elke week 2 keer.
Vele dingen al geprobeerd, denk aan, odurex, odoban, inleg vellen in t-shirts etc etc. echter moet je dit bijna elke avond vol houden om een goed resultaat te krijgen. En tja, dan hebben we het nog niet over mijn zweet voeten... Wat ook het geval was dat ik bij een aantal van deze "deo's" enorme jeuk kreeg onder de oksel, tot pijn aan toe. Dus hiermee vrij snel gestopt.
Dus van de week besloten om er eens alles aan te gaan doen, wat er maar in de handel te verkrijgen is, voor dat ik ga voor de extremere oplossingen. In mijn geval zal dat zijn een doktersbezoek, met de vraag of ik aan de oxybutynine tabletten mag. Dit omdat de bijwerkingen echt niet mis zijn en ik niet te snel naar de chemische troep wil gaan grijpen.

Daarom het internet afgezocht naar alle mogelijke oplossingen waar je rust van krijgt en het zweten tegen gaat. Hierbij kwam ik toch vooral uit bij Salie. Dus dit maar eens opgehaald. Gisteren begonnen met het volgende patroon:

Dus we beginnen met elke dag:
smorgens: 5 tot 10 druppels Salie
Smiddags: 5 tot 10 druppels Salie
Bij thuiskomst : Een pil van 3400mg tegen opvliegers en nachtelijk transpireren
Na het eten: 5 tot 10 druppels Salie
Voor het opbed gaan: voeten en oksels inspuiten met Therme-Anti transpirant

Dit is het schema wat ik een week aan ga houden, om te kijken of dit ook gaat werken.
Ik zweet redelijk veel, dus mocht dit werken, laat ik het jullie uiteraard weten!
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

Ter informatie: De oksels zijn droog, de voeten helaas nog niet. Ze adverteren er mee dat dit 5 dagen droog zou moeten blijven. Vanavond ga ik echter de 2x alles inspuiten en dan ga ik kijken hoe lang het werkt.
Overigens was ik behoorlijk gevoelig voor odoban, dus ik had verwacht hier ook hetzelfde probleem te krijgen. Dit is echter niet het geval! Geen jeuk of pijn aan de oksels. Pluspunt dus.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Erje »

Goed bezig! Ik denk wel dat je met die natuurlijke middelen pas resultaat krijgt na wat langer gebruik, dus in ieder geval langer dan 1 week. Ik denk meer aan 6 weken. Die pillen, zijn die van A.Vogel?
En dat schema, heb je dat zelf bedacht, of staat dat in de bijsluiter?
Ben wel benieuwd of je hier resultaat van krijgt.

Oja: welkom hier!
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

Ik denk idd dat het wel wat langer gaat duren voordat ik echt een goed resultaat zal krijgen (hopelijk), en uiteraard ga ik gewoon een poosje hiermee door. De pillen zijn idd van A.Vogel.
Wat me op een gegeven moment opviel is dat ik in ongemakkelijke situaties (naar mijn idee) ineens begon te zweten als een otter en me enorm druk maakte. Na wat zoektochten, kwam ik dus uit op Salie. Dit word ook gebruikt in de pillen voor A.Vogel bij Opvliegers. Nu ben ik dan wel een man, echter zijn dit neem ik aan wel een soort opvliegers. Mijn redenatie: Baad het niet, schaad het niet. Aangezien het homeopatisch spul is, leek het me in ieder geval een poging waard.
Daarnaast dus de gewone druppels erbij gekocht om te kijken of ik dat gevoel een beetje naar beneden kan drukken.

w.b.t. de druppels staat op de gebruiks aanwijzing 3x daags 5 tot 10 druppels. (ik ga voor de 10)
De pil neem ik savonds net na of voor het eten. Ik heb wel de extra sterke direct genomen, want tja, wil toch wel vlot resultaat ;)

Gister avond de therme zo op mijn oksels gespoten, waar ik, toen ik op bed lag, grote spijt van had, want oei wat deed dit pijn... Er maar snel afgehaald dus. Invervolg dus maar met een watje aanbrengen.
Op de voeten werkt dit wel enorm goed. Je hebt het idee dat je voeten ijskoud zijn op de 1 of andere manier.Ja ze zijn nog wel een beetje vochtig, maar "ruiken" doen ze niet meer extreem. + punt dus.
De oksels zijn nog steeds droog, ondanks het feit dat ik vannacht het grootste gedeelte (naar mijn idee) er weer vanaf heb gehaald. Ruiken doen ze ook niet.

Ter info: Ik douche me elke morgen.
Tot zover voor vandaag.

Bedankt voor het welkom!
Als er meer mensen zijn die dit lezen, reageren staat vrij en word zeer gewaardeerd!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Erje »

Ja, die pillen ken ik, heb dat ook een tijdje gebruikt, maar dan voor de overgang, opvliegers enz. Kweet niet of het echt verschil maakte. Ik ben ook aan de Botox, vandaar. Morgen weer ff een shot halen, dan kan ik er weer een tijdje tegen. Altijd fijn in de winter, die vind ik erger dan de zomer. Buiten lopen in die kou met natte kleding brrrr.
Succes met de salie, we horen hier graag hoe het verder gaat.
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

Ik heb het idee dat die pillen wel helpen. Maar dan vooral voor het onderdrukken van een zweetaanval. Dat die niet in grote mate gebeurt. Voeten zweten helaas nog steeds veel, wat ik in ieder geval ga proberen is een ander paar schoenen kopen van leer. Dit schijnt goed te helpen tegen zweet voeten.
De salie blijf ik rustig mee doorgaan, evenals de Therme. Wat overigens goed werkt voor de oksel (en dan wel dippen met een watje..)

Botox word niet vergoed toch ? Want anders ging ik dat proberen...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Erje »

Tot nu toe werd dat bij de Mauritskliniek gewoon helemaal vergoed. Maar het was er erg druk vandaag, de hele maand al en tot en met december, vertelde degene die me prikte, want de mensen zijn allemaal bang dat het volgend jaar niet meer vergoed wordt. Enkele verzekeraars hadden al laten weten dat zij het nog wel gaan vergoeden. Vorig jaar was het precies zo. Toen kregen alle patienten die daar behandeld worden voor botox een brief waarin stond dat het niet meer vergoed zou worden. Maar achteraf werd het toch nog vergoed. Ik hoop dat dit ook volgend jaar weer het geval is, anders moet ik op zoek naar iets anders.
Voor de voeten en handen kan je overigens heel goed iontoforese proberen. Probeer de zoekfunctie maar eens hier.
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

Het word weer tijd een voor kleine update.
Nu een dikke week bezig en ik merk toch een verbetering. met gelegenheden waarbij ik normaliter veel zweet, werd het nu in bedwang gehouden. Geur werd er niet vrijgegeven, en snachts zweet ik ook stukken minder.
De therme voor de oksels werkt zon 3 dagen ongeveer en dan begin ik weer een beetje te zweten. Ik krijg wel een beetje schrale oksels merk ik.
Maar ik ben nog positief :)
Carientje
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 02:39
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Carientje »

Hallo, ik heb enkele dagen geleden ook al geschreven dat ik dacht dat remedies tegen de opvliegers en nachtelijk zweten van de menopauze misschien zouden helpen, ook al zou het gaan om een man. Ik had toen dit bericht nog niet gelezen. Ik ben nu een paar dagen Menophytea aan het innemen, maar het is nog te vroeg om te weten of het helpt. Na ongeveer 15 dagen zou het eventueel kunnen helpen (bij menopauze). Maar als ze voor mensen in de menopauze zweetremmers uitgevonden hebben, waarom dan niet voor ons? Alle dokters die ik tot nu toe heb bezocht zeiden allemaal hetzelfde: tegen zweten is weinig of niks te doen (in mijn geval dan), want ik zweet over het hele lichaam behalve (extreem) aan oksels, voeten en handen.
Botox is voor mij dus geen oplossing. Ik ben wél bereid om héél ver te gaan voor een oplossing. Het is bij mij tegenwoordig zo erg dat ik na 3 borden afgewassen te hebben, mij in de zetel buiten adem moet laten ploffen en wachten tot de zweetbui over is en ik terug op adem gekomen ben.
Ik zou héél graag willen weten of je de strijd gewonnen hebt...???
Liefs
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Misterx2 »

hoi Carien,

Ik heb netjes de pillen en druppels genomen totdat ze opwaren.
Naar mijn idee werken de druppels niet goed, echter werken de pillen in zekere mate wel. Snachts beter slapen en naar mijn idee een schoner bed (lees minder gezweet).

Het grote nadeel van de druppels en pillen, je moet ze blijven nemen, niet vergeten dus.
Op dit moment zijn ze op en heb ik nog geen nieuwe gekocht.
Ik ben eerst eens bezig om wat af te vallen, in de hoop dat het dan ook beter word (ik ben zon 5 kilo te zwaar). (echter heeft het zweten niet als hoofdreden dat ik af wil vallen. Ik hoop dan beter in mijn vel te zitten waardoor ik ook minder zal zweten)

De therme gebruik ik als ik verjaardagspartijen of andere belangrijke vergaderingen heb, zodat ik weet dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Dit werkt dus goed!

Ik heb voornamelijk last van zweten in sociale situaties. Situaties waarbij ik me dus ongemakkelijk voel. Thuis zweet ik ook hoor, maar dan ben ik de enigste die er last van heeft, dus daar berust ik in.
Mijn zweten openbaart zich vooral bij de oksels, voeten en hoofd. En in de zomer word mijn t-shirt bij de rug een dweil zon beetje... :(
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ik ga de strijd aan!

Bericht door Erje »

Carientje schreef:Hallo, ik heb enkele dagen geleden ook al geschreven dat ik dacht dat remedies tegen de opvliegers en nachtelijk zweten van de menopauze misschien zouden helpen, ook al zou het gaan om een man. Ik had toen dit bericht nog niet gelezen. Ik ben nu een paar dagen Menophytea aan het innemen, maar het is nog te vroeg om te weten of het helpt. Na ongeveer 15 dagen zou het eventueel kunnen helpen (bij menopauze). Maar als ze voor mensen in de menopauze zweetremmers uitgevonden hebben, waarom dan niet voor ons? Alle dokters die ik tot nu toe heb bezocht zeiden allemaal hetzelfde: tegen zweten is weinig of niks te doen (in mijn geval dan), want ik zweet over het hele lichaam behalve (extreem) aan oksels, voeten en handen.
Botox is voor mij dus geen oplossing. Ik ben wél bereid om héél ver te gaan voor een oplossing. Het is bij mij tegenwoordig zo erg dat ik na 3 borden afgewassen te hebben, mij in de zetel buiten adem moet laten ploffen en wachten tot de zweetbui over is en ik terug op adem gekomen ben.
Ik zou héél graag willen weten of je de strijd gewonnen hebt...???
Liefs
Die middelen zijn niet specifiek tegen het zweten, maar tegen de oorzaak van het zweten, te weten, afname van het vrouwelijk hormoon in de menopauze. Zulke pillen bevatten stoffen die lijken op vrouwelijke hormonen, waardoor de vervelende verschijnselen van de overgang, waaronder zweten, kunnen verminderen. Geen idee wat er gebeurt wanneer vrouwen die niet in de overgang zijn of mannen, dit gaan gebruiken. Je lichaam denkt namelijk dat je vrouwelijk hormoon neemt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht