Wat heeft het beste bij jullie geholpen?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
zandvoort
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:33
Contacteer:

Wat heeft het beste bij jullie geholpen?

Bericht door zandvoort »

Hallo allemaal,

Afgelopen maand heb ik pas contact opgenomen met mijn huisarts i.v.m. overmatig zweten. Ik heb hier nooit wat aan gedaan omdat ik altijd hoopte dat het vanzelf wel over zal gaan.
Ik had aluminiumchloride meegekregen van de huisarts, maar dit hielp totaal niet. Zijn advies was om naar een dermatoloog te gaan.

Ik vooral last van zweet op me handen, voeten en oksels.

Weet iemand een goede Dermatoloog?

Welk middel heeft bij jullie het best geholpen? En wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld: botox , thorecale sympathectomie, of tabletten enzovoort.

Mvg,

O.Stalenhoef
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Wat heeft het beste bij jullie geholpen?

Bericht door Erje »

Hallo, welkom hier.

De laatste jaren ben ik aan de botox. Dit helpt redelijk tot goed, maar niet echt lang. Na een paar maanden begint de werking al weer af te nemen. De laatste maanden gebruik ik Rexona Maximum Protection en dit helpt bij mij eigenlijk nog beter als de botox. Ik kan verder helemaal geen deo enz. verdragen, maar dit tot nu toe wel, gek genoeg.
Mocht je geïnteresseerd zijn, er is op dit forum ook een topic over.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wat heeft het beste bij jullie geholpen?

Bericht door Thijs »

Handen en voeten gaat lastig worden. Dat is het best te behandelen door middel van iontoforese apparatuur. Oksels kan je botox voor gebruiken. Zoek een goede dermatoloog die zich ook bezig houdt met botox en hyperhidrosis. Oxybutinine tabletten wil soms ook werken.... Mocht dit allemaal niet helpen dan kun je wegschrapen van zweetklieren onder je oksels overwegen of zelfs een ETS operatie (thorocale sympathectomie). Lees je in op het forum, alles heeft zijn voor en nadelen. Ervaringen genoeg hier.

Bij mij persoonlijk heeft het wegschrapen van zweetklieren onder mijn oksels goed gewerkt alsmede botox injecties.

gr Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht