Sociale angst

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Sticky
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 15:18
Contacteer:

Sociale angst

Bericht door Sticky »

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in hyperhidrosis. Uit onderzoek blijkt dat patienten met hyperhidrosis meer kans hebben om een sociale angststoornis te ontwikkelen. Ik vraag me af of jullie hier ervaring mee hebben en of jullie hier een behandeling voor krijgen. Tijdens sociale situaties krijg ik namelijk de angst om een hand te schudden of dat men de zweetringen onder mijn oksels zit etc. Dit verergert het zweten alleen. Het is een vicieuze cirkel. Om deze vicieuze cirkel te doorbreken zou je ook de sociale angst kunnen behandelen. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier misschien onder behandeling is bij een psychiater of medicijnen hiervoor krijgt. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Sociale angst

Bericht door Hyper Hydrosis »

Oud bericht maar toch reageer ik. Ik heb hier ook zeker last van, sociale angst door het zweten. Al is het vaak ook de vraag wat er eerst was.

Ik heb hier geen hulp voor gezocht maar herken jou probleem. Voor mij heeft het ervoor gezorgd dat ik in een soort sociaal isolement zit.

Ik mijn geval zweet ik heel erg aan mijn handen, voeten, oksels, kont en rug een beetje. Handen zijn het grootste probleem want die zorgen naar mijn idee ook voor een groot deel van het zweten op andere plekken vanwege angst die het teweeg brengt in sociale situaties met handen schudden e.d. Ik heb wel het geluk dat mijn zweet geurloos is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht