Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Thijs »

Ultherapy kan sinds kort gebruikt worden tegen overmatig zweten onder de oksels. Het werkt met hetzelfde principe als de MiraDry, dwz via straling. Het wordt (ook al in Nederland) gebruikt voor verstrakking van de huid. Tegen hyperhidrosis is het nog niet FDA goedgekeurd nog geregistreerd. Maar wellicht in de toekomst kan dit een concurrent worden van de miraDry ?!

Voor meer info kun je googlen en hier e.e.a. lezen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3990536/

Met dank aan Tiger79 en dermatoloog Wim Venema
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Erje »

Het werkt net als de MiraDry, maar toch maar voor 2 jaar?? Lijkt me best nog wel duur dan...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Thijs »

Wat ik begrepen heb is dat de destructie van de zweetklieren nog niet optimaal genoeg is. Maar klinkt wel als een blijvend resultaat?!
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door TiGeR79 »

Volgens de gepubliceerde onderzoek werkt het inderdaad, tot 2 jaar kan natuurlijk nog verlengd worden aan de hand van de nieuwste data. Dit is dermate nieuw dat je simpelweg geen data hebt voor na die 2 jaar.
Wel blijft de vraag open staan hoe onpartijdig deze resultaten zijn aangezien het onderzoek door de producent zelf is gesubsidieerd.
Dr. Nestor is a consultant and received research grants for this study from Ulthera Corporation, Mesa, Arizona. Dr. Park reports no relevant conflicts of interest.
Het is in principe niet duurder dan botox, een tweetal behandelingen (wat nodig lijkt te zijn) is nu via groupon voor 200 euro te kopen (normaal 400 euro). Als deze daadwerkelijk 2 jaar werken dan is dit nog enigszins te overzien, je kan in ieder geval 5 (dus 10 jaar)keer voor hetzelfde geld als een MiraDry behandeling...
Sjors100
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 14:05
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Sjors100 »

Hoi allemaal. Ik zag dat je via Groupon nu voor €99 een Ultherapy behandeling aan de oksels kan krijgen. Ik kan vrijwel niks meer vinden op internet, zowel op dit forum, over de behandeling. Is iemand hier bekend mee of heeft iemand er eventueel ervaring mee? Voor mij niet echt duidelijk hoe de behandeling in zn werk gaat en wat eventuele effecten en bijwerkingen zijn.

Alvast bedankt!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Thijs »

Ik zou in deze tijd van de MiraDry niet gaan lopen kutten met een tijdelijke behandeling die nog geeneens is geregistreerd tegen hyperhidrosis. Goedkoop is duurkoop, ik zou sparen voor de permanente miraDry behandeling.

Just my two cents.
Sjors100
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 14:05
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Sjors100 »

Voor mij niet mogelijk om een week tijd thuis te zitten na de ingreep van de MiraDry ivm werk en heb ook niet de behoeften om met 2 vocht bulten en eventuele pijn onder mn oksels op mijn werk te lopen. Mocht de Ultherapy behandeling een minder heftige ingreep zijn en tussen de 1 en 2 jaar lang werken is deze voor mij interessanter, vandaar de vraag. €99 voor 2 jaar zou je je in principe voor 30 jaar kunnen laten behandelen tot je aan het zelfde bedrag komt als de 1 behandeling van de MiraDry.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ultherapy - nieuwste behandeling tegen hyperhidrosis ?!

Bericht door Thijs »

Tja, het is nog maar zeer de vraag of het net zo effectief is als de miraDry. Maar mocht je het uitproberen laat het ons vooral weten. Waar/wie in Nederland doen ze deze behandeling eigenlijk?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht