Billen en overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

marie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 15:26
Contacteer:

Bericht door marie »

Maar ik bedoelde met stress ook meer dat ik me er zo druk om maak óf het gebeurt, dát het ook gebeurt. Geen stress nav werk oid.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, dat bedoelde ik ook. Maar als ik tv lig te kijken maakt het me echt niet uit of ik zal zweten of niet dus dan maak ik me er ook niet druk om. En als ik 's ochtends wakker word is dat ook niet het eerste waar ik me druk om maak en dan heb ik het net zo hard. Dus bij mij ligt het in ieder geval niet alleen aan stress, het kan op elk moment opkomen.
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Gewoon even wat zeggen

Bericht door jotika01 »

Als eerste iets voor Angela: altijd als ik je berichtjes lees, vind ik dat je heel positief bent ingesteld! Echt goed van je! Ik neem aan dat je het er ook zeker lastig mee hebt, maar je blijft toch een positieve houding hebben. Keep it up!

Verder wil ik even zeggen dat ik denk dat iontoforese wellicht kan helpen voor hyperhidrosis van de billen/kruis. Er zijn speciale pads voor deze gebieden gemaakt. Het is een kwestie van uitproberen, wie weet is er wel een significante reductie waar te nemen.

Verder nog iets anders: momenteel zie je dat het allemaal symptoombestrijding is... botox, deos etc. Ik denk dat we in de nabije toekomst (5-10 jaar) nieuwe oplossingen zullen zien. Oplossingen die effectiever het probleem aanpakken. Dit zal verschillen per persoon, maar ik heb hier wel vertrouwen in.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Dan is Angela niet de enige die positief is, maar jij ook jotika01. Ik moet het nog zien of er effectieve medicijnen of dingen worden gevonden tegen HH.
Gr. Ina
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Hoe vochtig/nat?

Bericht door jotika01 »

Een beetje vervelende vraag misschien, maar goed we zijn allemaal anoniem hier!

Mijn vraag aan jullie is: onder welke omstandigheden zweten jullie rond je billen/kruis? En vooral, hoe erg is dat dan? Is het een vochtig streepje in de onderbroek, of een door en door natte onderbroek met natte plekken op de broek?

BTW, bij het sporten is het wat mij betreft normaal! Ik zie veel vrouwen & mannen met natte plekken. Dus sporten telt even niet mee :!:
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Botox billen

Bericht door jotika01 »

Botox in de billen kan niet of nauwelijks. Dit zal een dermatoloog zeker niet doen. Hoe zou je het overigens willen toedienen? Je zult je bilspieren zeker samentrekken van de pijn... Het lijkt me sterk dat ze je hele billen gaan verdoven...
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

:oops: Helaas bij mij het laatste. Waardeloos.
Gr. Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Haha, nou, dank je! Valt mij eigenlijk niet op. Maar als dat zo overkomt heb ik dat vooral aan jullie te danken! Sinds ik weet dat er zoveel mensen last van hebben gaat het veel beter! En heb het ook al zo lang, je begint er aan te wennen hè :s.

Bij mij is het meestal meer in mijn liezen en mijn bilnaad, zeg maar... Soms heb ik het niet eens door maar als ik dan naar de wc ga zie ik dat mijn onderbroek helemaal nat is, maar dan in mijn liezen en bilnaad zoals ik al zei :). Denk dan ook dat dat komt omdat daar natuurlijk 'vouwen' zitten en het dus erg warm wordt. De omstandigheden... Ehm, ja, eigenlijk heb ik het op deze plekken altijd wel als ik er zo over nadenk. Met dingen als fietsen of erge hitte zijn de plekken wel veel erger. En als ik lang auto rijd of op een warme stoel (kappersstoel!) zit is het echt een ramp want dan kan het vocht helemaal nergens heen
Bieke
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 15:46
Locatie: West Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Bieke »

Ik sta echt versteld dat ik duidelijk niet de enige ben die overal maar dan ook echt overal zweet...

Vroeger moest ik iedere dag 36 km fietsen van en naar school. Of ik nu traag of rap reed: alles was NAT! Op de duur deed ik sportkleren aan om naar school te fietsen, maar ik moest van school uit mét uniform aankomen op school, dus begon ik weer te fietsen in mijn uniform (aangezien ik mij niet op straat zal omkleden!). Zelfs in de winter waren mijn kleren nog nat.

Ondertussen heb ik een auto, en probeer ik het fietsen zoveel mogelijk uit te stellen, omwille van de natte kleren! Hoewel de auto ook niet ideaal is! Mijn zitvlak is niet meer zooo nat, maar nu wel gewoon vochtig. (ik leg een koude handdoek op het zitkussen, en dat helpt echt wel!!).

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben in erge mate? en zijn er goeie middeltjes daartegen? Want axitrans of van die andere producten kun je toch moeilijk op je zitvlak smeren...!!!

Groetjes
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Bieke, ik ga ook met de auto in plaats van op de fiets, eveneens om droog te blijven. Ik heb wel het geluk een airco in mijun auto te hebben, dat helpt echt veel. Wat betreft mijn zitvlak, ik ga liever niet op leren, skay of houten stoelen zitten, dan sta ik ook op met een natte "kont" en kleding. Ik leg er dan net als jij een handdoek onder en dat scheelt.
Nu met dit zomerweer neem ik altijd een handdoek mee, in de auto, met boodschappen doen, met honden uitlaten en noem maar op.
Kan ik mijn gezicht en haar (zeer kort) tenminste drogen.
Gr. Ina
Joop
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 23:05
Contacteer:

Bericht door Joop »

Hier nog 1 die een erge 'zweetreet' heeft. Het ergste is dat ik op mn werk echt n lange, zwarte broek aan moet. We hebben rode stoelen en regelmatig laat ik een streepje zweet achter wat echt genant is. Tis echt heel erg vervelend.
'Fijn' dat er meer mensen zijn die dit hebben maar er staan geen concrete oplossingen in dit topic of op deze site. Met andere woorden; Gelukkig ben ik niet de enige maar wat gaan we er aan doen?
Ik heb een week of 2 Odorex extra Dry geprobeerd, onder mn oksels uiteraard. Werkt perfect! Maar ik heb het idee dat dat zweet nu bij mn reet eruit komt. Kan dat, compensatiezweet? Zweet liever onder mn oksels eerlijk gezegd ;)

Groet,

Me
mereltje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 jul 2006, 23:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

bilzweten

Bericht door mereltje »

Hallo ik ben mereltje,

ik heb hier ook al 10 jaar last van en dit is bij gebeurt bij het gebruik van
Seroxat. Hebben jullie ook last (of meer last in combinatie met medicijen?)
Schaam me rot.
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Seroxat

Bericht door jotika01 »

Hoi,

Jah, ik heb ook een SSRI en uhhh bij mij werd deze klacht daardoor ook een stuk erger. Dus als je geen seroxat meer slikt zal het veel minder worden of zelfs verdwijnen.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik heb dat probleem ook en heb wel eens geprobeert om te stoppen met seroxat, maar dan raak ik uit balans en das nog erger dan zweten. Voor mij tenminste. Heeft met mijn serotonine (hormoon)gehalte te maken.
Wel wil ik vertellen, dat ik als kind ook al last had van HH, dus bij mij vraag ik me af, of het stoppen met bepaalde medicijnen wel zin heeft.
Ik ben wel gestopt met hormonen, die tegen de overgang werken. Ik heb nu een voedingssupplement waar soja oestrogenen in zitten en dat helpt goed, maar alleen tegen de opvliegers verder niet. Maar het is in iedergeval iets.
Joop, voor onder je oksels kan je ook aluminium chloride 20 % creme proberen, dat wil ook wel helpen, maar weer niet bij iedereen. Ik heb er gelukkig wel baat bij en ben onder mijn oksels droger ervan.
Je moet hiervoor wel een recept van je huisarts vragen en specifiek naar de creme vragen, dat maken ze bij de apotheek voor jou via het recept.
Dit wordt vergoed en is dus veel goedkoper dan Odorex dry, waar maar 5 % in zit.(geloof ik).
;) Gr. Ina
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

tja

Bericht door jotika01 »

He Ina,

Ook al had je als kind hier last van, de seroxat heeft zeer waarschijnlijk een enorme invloed op je zweetproductie. Echter stoppen met seroxat is misschien niet direct een optie, ik begrijp wat je bedoelt...

Hopelijk kun je in de toekomst zonder medicijnen...!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht