Zweten in gezicht

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Cintje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 17:51
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door Cintje »

Hallo allemaal, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben, amaai, dat wist ik niet.
Ik heb dus ook al jaren last van zweet in mijn gezicht, vooral op mijn bovenlip.
Zo vervelend en het gebeurt meestal als ik word aangesproken door iemand of effe in de belangstelling sta ofzo. Zeer vervelend en voel me dan ook erg onzeker en ga ook nog eens blozen.
Voor de rest zweet ik nergens, enkel in mijn gezicht. Maar dat kan je natuurlijk niet wegsteken.
Ik ben nu van plan om het tegen mijn huisarts te zeggen, had dat nog niet eerder gedaan omdat ik dacht dat ik niet normaal was.
Ben benieuwd naar zijn uitleg.
chanulleke16
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 12:25
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door chanulleke16 »

hallo
ik heb er sinds mijn puberteit last van gekregen. door veel infectie ziektes is het nu heel erg geworden,. als het een beetje warm is lopen de straaltjes over mijn gezicht en hals en mijn haar wordt kletsnat. niet een beetje maar zo nat dat het zelfs van mijn haar afdrupt als ik het bijvoorbeeld in een staart heb. net als of ik net onder de douche vandaag kom en mijn haar niet gedroogd heb met een handdoek..
kan iemand mij mee vertellen over botox in het gezicht en hoofdhuid... en waar ze dit doen. woon zelf in limburg maar heb nog geen kliniek gevonden
dribbel
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 13:12
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door dribbel »

Goedemorgen allemaal

Naar aanleiding van mijn{16jaar} zweten ben ik afgelopen dinsdag naar het martinie ziekenhuis
in groningen geweest.Daar heb ik een goed gesprek gehad met een dermatoloog
en heb het middel Oxybutynine voorgeschreven gekregen.Het is 2,5 mg,ik hoop zo dat het
mij zal helpen.ben er na 16 jaar spugzat van.Ze gaat me volgende week telefonisch benaderen hoe het is.
Zonodig word het verhoogd Heb nu 3 stuks per dag.Word vervolgt
roodroosje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 20:35
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door roodroosje »

Hee allemaal,

Ik heb hier ook enorme last van!
Wat werkt bij jullie voor zweten in het gezicht?

Ik hoor graag de tips!
SuperCow
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 23:58
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door SuperCow »

Ik zweet extreem veel over mijn hele lichaam, alleen hoofd zweten heb ik het meeste last van, na de oksels begin ik als eerst te zweten op mijn hoofd, voornamelijk in de haarlijn. Ik noem het wel eens een lekke koppakking.
Het hang ook wat van de buitentemperatuur/vochtigheid af, maar boven de 21 graden, bij maar de geringste inspanning begin ik veel te zweten, en na 10 minuten lijkt net of ik onder de douche vandaan kom. Maar ik ben juist een koud kleum, wat weer tegen elkaar spreekt.

Het zweten is bij mij ook in mijn puberteit begonnen, had toen wel een goede conditie(nu niet meer), en het is met de tijd alleen maar erger geworden.
Gewicht is het ook niet, ik zit tegen ondergewicht grens aan (182 cm, 63,5kg)

Ik heb het wel tegen mijn huisarts verteld, maar nooit wat mee gedaan. Het belemmerd mijn niet in mijn dagelijkse leven(ik weet eigenlijk niet beter), maar het is zeer vervelend.
reutce
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 nov 2022, 19:45
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door reutce »

SuperCow schreef: vr 07 okt 2022, 16:02 Ik zweet extreem veel over mijn hele lichaam, alleen hoofd zweten heb ik het meeste last van, na de oksels begin ik als eerst te zweten op mijn hoofd, voornamelijk in de haarlijn. Ik noem het wel eens een lekke koppakking.
Het hang ook wat van de buitentemperatuur/vochtigheid af, maar boven de 21 graden, bij maar de geringste inspanning begin ik veel te zweten, en na 10 minuten lijkt net of ik onder de douche vandaan kom. Maar ik ben juist een koud kleum, wat weer tegen elkaar spreekt.

Het zweten is bij mij ook in mijn puberteit begonnen, had toen wel een goede conditie(nu niet meer), en het is met de tijd alleen maar erger geworden.
Gewicht is het ook niet, ik zit tegen ondergewicht grens aan (182 cm, 63,5kg)

Ik heb het wel tegen mijn huisarts verteld, maar nooit wat mee gedaan. Het belemmerd mijn niet in mijn dagelijkse leven(ik weet eigenlijk niet beter), maar het is zeer vervelend.
Wellicht dat tijdens sommige situaties zo'n zweethoofdband voor tijdens het sporten uitkomst biedt. In het zwart hoeven die nog niet eens zo gek te staan.
Carientje
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 02:39
Contacteer:

Re: Zweten in gezicht

Bericht door Carientje »

Heel vervelend, ik ken er alles van. Ik ga dus ook niet buiten zonder hoofdband en ik neem er altijd eentje mee als reserve. Kan me niet schelen wat de mensen ervan vinden. Erger vind ik het als mijn haren kletsnat in mijn gezicht hangen. Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht