zweet stinkt direct

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
wessel
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 18:02
Contacteer:

zweet stinkt direct

Bericht door wessel »

Mijn probleem is dat mijn oksels heel snel stinken naar zweet. Zeker als ik aan het sporten ben. Ik douche me elke ochtend met pH neutrale zweep en gebruik daarbij een washandje.
Het rare is dat ik niet meer extreem zweet onder me armen, het is zelf niet eens nat onder me armen, maar het stinkt gewoon heel erg.

Vanaf me 16de zweette ik altijd heel erg, maar na gebruik van odorex en deoleen is het bijna helemaal weg. Nu ben ik 23 en zweet ik al lang niet meer zo erg als vroeger, alleen me zweet stinkt. Ik heb ooit botox gehad en dit werkte heel erg goed, totaal geen zweet en het rook ook niet meer. Ik weet nou niet of het mijn eigenlichaamsgeur is of het bacteriële zweet lucht is.
Zou iemand me kunnen helpen, want ik heb er erg veel last van.

Zou het met het eten te maken hebben wat ik eet?
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

jah dat zou ik ook wel graag willen weten. hier heb ik nl. ook last van. alleen vraagje aan wessel. ruik je het zelf ook??
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Er komt een onderzoekje binnenkort over voeding.... en zweten. Misschien kun je door anders eten, anders drinken de geur verminderen.
Het onderzoek zal het ongetwijfeld vertellen.

Groetjes Mirela
wessel
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 18:02
Contacteer:

Bericht door wessel »

ikkuh schreef:jah dat zou ik ook wel graag willen weten. hier heb ik nl. ook last van. alleen vraagje aan wessel. ruik je het zelf ook??
ja ik ruik het zelf ook als ik onder me oksel ruik
wessel
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 18:02
Contacteer:

Bericht door wessel »

Ik heb het gevoel dat zuivel producten aardig wat invloed hebben op de zweetlucht. Ik probeer is 1 week totaal geen zuivel te eten, en zal ondervinden of dat uitmaakt.
RicoSosa
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 11:26
Contacteer:

Bericht door RicoSosa »

Hi,

Ik heb hier ook al jaren last van.
Voeding heeft hier veel invloed op,maar de grote boosdoener is toch
de bacterien onder de oksel,ik ben al jaren op zoek naar een goede deo die helpt wat ik heb alles geprobeerd en niks hielp.

Je kan naar de huisarts gaan.Ik ben ook geweest en gaf mij het advies om je huid the wassen met een jodium oplossing i.e betadine.
Dat schijnt goed te werken tegen bacterien,maar het droogt de huid wel ontzettend uit(bij mij althans).

Je kan ook deze deo's proberen,die schijnen goed te werken tegen transpiratie geur:

Medez causaal deo te koop bij de drogist.
Environmental Control deo werkt goed maar is wel prijzig.
Subdue deodorant schijnt ook goed te zijn.Ik heb hem wel maar moet hem nog uit testen
wessel
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 18:02
Contacteer:

Bericht door wessel »

ik zweet onder me oksels gewoon niet, heel licht zo weinig dat het niet nat aanvoelt maar het stinkt gewoon heel snel.

Als ik de hele dag thuis zit en aan het einde van de dag onder me oksel ruik, is het helemaal schoon.
Maar wanneer ik weg ben geweest op de fiets of tijdje heb moeten lopen ruikt het aan het einde van de dag, zuur maar niet zo zuur als zweetlucht.
kimpie

Bericht door kimpie »

Hoi hoi

Wat me wel heel erg opval is dat alle mensen juist veel douchen om maar niet naar zweet te ruiken...maar je moet juist nie teveel douchen hou het ff bij de natuurlijke vetlaag van je huid elke dag douchen droog je huid zo erg uit...En wat bij mij is dat ik heel erg onzeker ben maar dat ben ik al heel mijn leven...Ik denk dat het bij mij door andere omstandigheden komt...ik heb nogal een vreemde jeugd gehad en niet echt vastigheid.Ik denk dat een vast eet en slaappatroon al heel belangerijk is voor je lijf..bij slapen gooi je je vuile stoffen eruit en eten is gewoon belangerijk voor de vitamintjes enzo.Maar bij mij ist vooral heel erg met het zweten tegenover andere mensen ik ben er constant mee bezig zodra ik in de buurt van andere ben.Hebben jullie het niet minder als jullie gewoon lekker alleen zijn want dan heb je zoiets van nou zweet maar een eind raak...boeiend en dan zweet ik juist niet...das toch ook raar..en ik heb het ook erg als ik het koud heb dan zweet ik meer....en dan krijg je het alleen mar kouder. :shock: nou jah het is een last maar ik probeer er gewoon niet aan te denken en zorg ik als ik me ergens weer niet op mijn gemak voel dat ik me wel lekker ga voelen..Als je verder de wereld in kijk denk je ook en dan maak ik me druk over mijn zweetplekjes...maar zo heeft iedereen wel problemen denk ik...groetjes kimpie
wessel
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 18:02
Contacteer:

Bericht door wessel »

Als ik heb gesport stinkt me zweet, zelfs al tijden het sporten ruik ik het. Het is niet extreem sterkt, maar ik ruik het toch duidelijk. Ik heb het gevoel dat me huid veel te droog is, want er komen vaak dode huidcellen vanaf. En die stinken nou juist.

Op me rug en me voorhoofd zweet ik nog steeds erg, maar al lang niet meer zo erg als vroeger (15 / 20ste). Lijkt wel of HH over is gegaan, niet meer zweten voor niks het is nu alleen erg als ik me echt inspan.

Maar met wat zweet op me rug en op me voorhoofd kan ik absoluut mee leven, alleen die stank onder me oksels.
Flemolli
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 nov 2006, 23:32
Contacteer:

Bericht door Flemolli »

Toen ik dit las bedacht ik me dat ik mijn zweet al jarenlang niet meer ruik. Vroeger was dit wel een probleem, volgens mij heb ik er geen last meer van sinds ik vegetarisch ben gaan eten.
Ik gebruik weinig kruiden en drink bijna alleen water en bier. (geen koffie/thee)
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

bij mij is het zo dat ik sterk het idee heb ik dat ik naar zweet ruik, alleen ruik ik het zelf niet. ik weet dus niet of het 'tussen mn oren zit', of dat ik er wel degelijk last van heb. het zweten is bij mij met odorex sterk vermindert. toen ik veel zweette rook je het niet, maar naar mate het minder werd kreeg ik meer het idee dat mensen om mij heen het wel roken...?:S
ga nu denk ik medez casuel eens proberen.
groetjes.
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Ik heb al zo'n 10 jaar last van overmatig zweten maar ik had altijd het geluk dat ik - hoe veel ik ook zweette - niet stonk.

Helaas heb ik de laatste weken/maanden al enkele keren meegemaakt dat ik stonk... Ik weet niet hoe het komt. Ik droeg die trui maar 1 dag en die stonk al aan de oksels, echt vreemd!

Nu ja, misschien kwam het door de examenstress en blijft de geur weer uit tot in mei en juni :?
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

waarschijnlijk helpt het voor jou niet, je hebt al zoveel geprobeerd, maar zal toch ff met je delen.. Ik zweet ook veel vanaf jongs af an en gebruikte paar jaren gewoon geparfumeerde deo. Schaamde me altijd kapot als ik dan die parfum rook, totdat een vriendin me serieus vroeg hoe het toch kwam dat ik altijd zo lekker rook (echt waar, het was niet sarcastisch bedoeld)... :P Uiteindelijk toch vanaf gestapt want houdt zelf niet van die deoluchtjes. misshcien moet je wel juist veel geparfumeerde dingen gebruiken... In ieder geval veel succes!
sjemmie79
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: zweet stinkt direct

Bericht door sjemmie79 »

heeft er iemand al een oplossing gevonden tegen dit probleem ?
Ook ik heb last vn weinig zweten maar wel raar ruiken, ik eet al al maanden op werkdagen niet gekruid en douch me 2 keer per dag, draag elke dag schone kleding
Riski
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 10:08
Contacteer:

Re: zweet stinkt direct

Bericht door Riski »

Gebruik het volgende product:

Beste mensen,

Jarenlang heb ik ook enorme zweetgeur gehad, en nog steeds af en toe. Ik had problemen van mijn 14e t/m mijn 30e. Maar nu gebruik ik een half jaar speciale product en het werkt uitstekend. Ik had jarenlang enorme zweetgeur (ook meteen na het douchen). Ik gebruikte van alles, maar op een gegeven had ik de hoop opgegeven en mezelf erbij neergelegd. Nu ruik ik helemaal niet meer. Ik gebruik het wel iedere dag. Het product is ook niet duur. Voor 6 stuks betaal je 22 Euro, voor één deo volgens mij 4,50.

In ieder geval ik hoop dat jullie het product minimaal een paar keer probeert, het is te proberen waard. Je hebt niets te verliezen. Mochten jullie het product aanschaffen, kunnen jullie je ervaringen in deze forum vertellen. Succes allen.

Het product
Weg met die penetrante zweetlucht van oksels of voeten dankzij de Natural Crystal Deo-stick! Minerale zouten elimineren de bacterie die zweetlucht veroorzaakt, terwijl u gewoon blijft transpireren.

Verstopt de poriën niet, maakt geen vlekken op kleding en is niet vet of plakkerig. Verrijkt met Aloë Vera voor extra huidverzorging. Een stick gaat bij dagelijks gebruik minstens 4 maanden mee
http://www.thaiwellness.nl/index1.html

Groeten,

Riski
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht