Odorex Dry: mijn tweede keer

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Odorex Dry: mijn tweede keer

Bericht door Bram »

Hey, ik las hier gisteren veel goeds over Odorex dry. Ik herkende de naam en ja, ik had nog zo'n flesje staan. Ik heb het ooit gebruikt, zo'n 2 jaar geleden en toen heeft het mij niet echt geholpen, denk ik. Maar goed! Ik heb het nog eens geprobeerd! ;)
Heb nog één vraagje: mag je nu nog een gewone deo gebruiken? Ik bedoel, een geparfumeerde stick ofzo?
Linda0001
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 22:20
Contacteer:

Bericht door Linda0001 »

Ja hoor Bram, dat kan gewoon. Mocht het toch helpen, dan heb je nog een fris luchtje om je heen hangen van de deo.
noahmushroom
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 20:58
Contacteer:

Bericht door noahmushroom »

En Bram, helpt het nu wel bij jou? Ik heb vorige week ook maar eens Odorex Dry gekocht en het de afgelopen week uitgeprobeerd, maar het helpt bij mij voor geen meter. Het lijkt wel alsof de Odorex het zweet vasthoudt onder mijn oksels, waar het zweet normaal vrij naar beneden stroomt, met als gevolg dat de zweetvlekken onder mijn oksels nog eerder zichtbaar worden. Ook heb ik al de hele week (sinds het gebruik van Odorex Dry) last van jeuk onder de oksels.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik heb zelf die Odorex al heel lang in huis maar nog nooit gebruikt. Maar ik kreeg vroeger ook altijd van die alcoholoplossingen toen ik jong was en daar had ik precies hetzelfde effect van als wat jij nu zegt, Noah. Ten eerste irriteerde het vreselijk en ten tweede werden er niet echt druppels gevormd maar bleef het echt als een soort laagje in mijn oksel. Hetzelfde voor mijn handen. Die werden helemaal 'droog' van structuur, kreeg allemaal kloofjes alleen ze bleven echt heel erg klam. Dat vond ik nog erger dan gewoon zweten omdat ik die plekken nu continu voelde.
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Wel bij mij werkt het spul wel :) Ik heb de voorbije dagen heel veel "zweetsituaties" meegemaakt, maar de oksels bleven meestal kurkdroog.
Dagje pretpark in de zon: hele dag zo goed al droog :lol:
Examenresultaten krijgen: door stress toch wat gezweet, maar minder dan vroeger!
Kleren passen in een heel warme winkel met enge pashokjes: zweet op voorhoofd, maar niet onder de oksels (denk ik toch, want heb niks gevoeld!) Ik zag bij heel veel mensen okselvlekken, maar bij mij bleef m'n hemdje droog onder de oksels.

Ik ben dus heel tevreden met dit middel, maar ben niet van plan het dag in dag uit te gaan gebruiken. Ik hou het bij noodsituaties zoals examens, sollicitaties enz. Ik heb in feite mijn twijfels bij dit product; is het wel goed voor je?
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo,

Ik was vandaag in het Kruidvat en zag daar Odorex staan. Ik wist dat ik die naam al op dit forum gezien had en heb het gekocht.
Er staat op: "Odorex deodorant - body heat responsive - mild fresh.
Ik heb de stick gekocht, er waren ook spuitbussen.
Heb ik nu hetzelfde product gekocht waar jullie het over hebben, of is dit iets anders?
Ik heb een supergevoelige huid en ik hoop dat dit een mildere vorm is.
Wie kan mij helpen?

Groetjes,
Hanneleen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Hanneleen,

Als ik me niet vergis heb je in Nederland verschillende versies Odorex.

Zo heb je odorex extra dry (volgens mij bedoelen ze die hier) en dat is een watertje in een flesje.

Je hebt odorex deoderant in spuitbus en ongetwijfeld ook stick.

En je hebt odorex cotton dry in spuitbus (en ongetwijfeld ook stick, hi)

Als ik het fout heb hoor ik het graag, maar volgens mij is de odorex extra dry de versie die echt voor overmatig transpireren wordt aanbevolen.

Iemand die er iets meer van weet ? kan best dat ik het fout heb hoor.

Groetjes Thijs
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, je hebt gelijk. Je hebt ook 'gewone' Odorex deodoraants. Extra Dry is gewoon één van de varianten.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Bedankt voor de reacties Thijs en Angela.
Ik heb dus de gewone stick, en da's goed want ik heb geen last van overmatig zweet onder mijn oksels.

Groetjes,
Hanneleen
Lars
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jul 2005, 09:24
Locatie: utrecht
Contacteer:

odorex

Bericht door Lars »

Ik gebruik Odorex extra dry voor op mijn gezicht nu ongeveer drie weken
Ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed werkt.
Als het zweten opkomt voel ik wel wat speldenprikken in mijn gezicht.
Toch vraag ik me af wat voor een stof het het en of het gebruik op lange termijn andere bijwerkingen heeft.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi Lars,
staat daar niks over in de bijsluiter???
Anders zou je de huisarts eens kunnen vragen!!
Succes en Welkom op ons forum!!!!!

Heb je alleen last van zweten in je gezicht????
Lars
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jul 2005, 09:24
Locatie: utrecht
Contacteer:

odorex

Bericht door Lars »

Hoi Kimmie,
Er zat geen bijsluiter bij !!!
Alleen een "gebruiksaanwijzing" 2 a driemaal per week aanbrengen niet wrijven maar deppen.
Het zweten in mijn gezicht ervaar ik als problematisch
Het zweet in mijn handen is normaal
Onder mijn oksels weinig / normaal
Rug vrij veel
Benen ook veel
Voorlopig helpt de iodorex extra dry erg goed en ik moet zeggen dat ik me ook een stuk beter voel.
Ik wens iedereen succes toe met het vinden van het juiste middel
Gr Lars
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

odorex extra dry heeft voor mij ook geholpen maar na een maand of drie werkte het helemaal niemeer :(
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Het is ook daarom dat ik het weinig gebruik. Eigenlijk zijn er 2 redenen:

1) Is het niet schadelijk om het zo vaak (elke dag) te gebruiken?
2) De werking ervan vermindert waarsch hoe meer je het gebruikt.
Zetta
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:02
Contacteer:

Bericht door Zetta »

hey guys,

Op het doosje staat dat je het ALLEEN onder je oksels mag gebruiken. Ik zou het niet ergens anders op deppen..lijkt me dan wel schadelijk. Je gezicht is hardstikke gevoelig, de huid is teer en kwetsbaar. Straks krijg je een huid-infectie/irritatie..dan zie je er nog erger uit.

Odorex rules for me, ik gebruik het nu af en toe...1 keer in de week als ik het niet vergeet. Sinds ik het gebruik zweet ik namelijk niet echt meer. Alleen als ik sport maar das normaal en maakt me ook niks uit.

Zetta
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht