Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

Hallo allemaal,

Laatst zag ik op de reclame een nieuwe anti-transpirant, dit bleek Rexona maximum protection te zijn, deze variant is net nieuw.

Vandaag heb ik hem gekocht en ik ga hem nu testen. Voor een optimaal resultaat moet je het product 's avonds aanbrengen (2 clicks is voldoende). Het werkt 48 uren lang (volgens Rexona ook tegen overmatige transpiratie!). Ik ben benieuwd.

Hier wat algemene informatie: http://www.rexona.nl/#/nl-nl/female/products
Voor meer informatie zijn hier wat links:
Voor vrouwen: http://www.rexona.nl/#/nl-nl/female/home
Voor mannen: http://www.rexona.nl/#/nl-nl/male/products

Hier is nog iets wat ik vond: http://www.youbridge.org/media/424/interviewone.pdf

Mijn ervaringen wat betreft deze anti-transpirant zal ik hier delen. Als iemand anders ook zijn ervaringen wilt delen wat betreft dit product dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door ueue op vr 14 mei 2010, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door TomH »

Ik zal je bevindingen in de gaten houden. :) Mijn ervaringen met dit soort middelen is nooit echt heel goed, ik ben nog geen wondermiddel tegen gekomen.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

Hoi Tom,

Dat is goed, want ik wilde nu al even een berichtje plaatsen. Het gaat harstikke goed, ik transpireer geen DRUPPEL nog...haha!

Ik heb niet nog een keer 's ochtends er wat opgedaan omdat het 48 uur werkt..'s avonds erop smeren is de beste bescherming...!!

Wauw ik transpireer niet eens een beetje! Terwijl ik vanochtend nog wel een 'stresserige' ochtend heb gehad..ongelovelijk!

Let op! Ik heb wel een operatie bij MC 't Gooi gehad waar de zweetklieren zijn weggehaald tegen overmatig transpireren (als je deze ervaring wilt lezen kan je het hier lezen: viewtopic.php?f=1&t=2269). Het hielp idd zo'n 75% dat ik minder transpireer. Toch transpireer je voor het overige gedeelte nog wel dus dat wilde ik ook tegengaan vandaar mijn blijvende zoektocht. Omdat ik voornamelijk 100% katoen kleren draag maar toch niet alleen 100% katoen kleren heb wil ik het overige transpireren verminderen.

Tot nu toe ben ik dus ERG blij! Als je nog meer info wilt weten mbt het product Tom laat het me even weten dan noteer ik het hier.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

Hier weer een berichtje van mij.. en het resultaat is ongelovelijk!!! Ik kan het zelf bijna niet geloven..maar ik transpireer NIKS. Het product werkt 48 uren maar de 2e dag doe ik het 's ochtends er wel weer op. Let op! wel goed laten drogen...anders komt het op je kleren.

Ik let er vooral nu goed op wat er gebeurt (ik merk wel dat het een beetje stroever voelt) maar het schijnt wel te hydrateren dus allemaal positief.

In een blad vond ik de volgende informatie m.b.t. antitranspiranten:

'Wat? Antitranspirant
Hoe werkt het: zweetklieren produceren voortdurend zweet. Om de beruchte klotsende oksel te voorkomen, kun je een antitranspirant gebruiken. De aanwezige zouten in het product dringen door in de huid en vormen klontjes die de poriën - het klinkt eng, maar kan beslist geen kwaad- tijdelijk afsluiten, met als resultaat dat je minder transpireert. Vers zweet is weliswaar geurloos, maar zodra de bacteriën die op ieders huid leven de stofferen erin omzetten in geurstoffen, onstaat die typische zweetlucht. Deodorants maskeren vaak allen de geur, antitranspiratieproducten gaan ook de vorming van zweet tegen.
Tip! Was je oksels goed voordat je een antitranspirant gebruikt. De stoffen in het product hoeven dan geen bacteriën te trotseren en werken beter en langer'.

Trouwens heb ik ook iets gebruikt met aluminiumzouten met een zeer hoge waarde (75%) of zo. Nou dat hielp totaal niet. Maar dat was natuurlijk omdat ik toen nog overactieve zweetklieren had.

Toch wilde ik nog even wat informatie m.b.t. het product van Rexona hier posten (informatie papier als je Rexona koopt):

'Voor wie is Rexona Maximum Protection bestemd? Voor mensen die last hebben van overmatige transpiratie. 48 h. bescherming. Doeltreffendheid wetenschappenlijk bewezen. Dermatologisch getest, clean fresh scent, TRIsolid tm.

Gebruiksaanwijzing: voor een optimale werking, product onder de oksels aanbrengen 's avonds voor het slapen gaan. De formule met TRIsolit TM treedt in werking als u slaapt om u een maximale bescherming tegen transpiratie te garanderen. Deze bescherming blijft efficiënt de volgende dag, zelfs na een douche. U mag Rexona Maximum Protection ook 's morgens aanbrengen.

De formule op basis van TRIsolid TM werd wetenschappelijk ontwikkeld en biedt u:
- de maximale bescherming van Rexona tegen transpiratie;
- een ingekapselde geur-bestrijdende techonologie;
- een hydraterend ingrediënt (hydratatie van de bovenste lagen van de huid).

Voor wie is Rexona Maximum Protection?
Na de pubertiteit zijn vocht en transpiratiegeur onder de armen een normaal verschijnsel. Klassieke anti-transpiranten zijn voor velen onder ons zeer efficiënt. Niettemin, hebben sommige personen soms last van hevige transpiratie. Hevige transpiratie kan leiden tot onaangename situaties en vraagt om een sterkere en efficiëntere bescherming. Wie niet in verlegenheid wil raken door zijn transpiratie zal heel snel de voordelen van Rexona Maximum Protection kunnen vaststellen.

Gebruiksaanwijzing: voor een maximale bescherming, kan u vóór het slapen gaan Rexona Maximum Protection onder de armen aanbrengen. De TRISolid TM formule doet haar werking tijdens uw slaap en zorgt voor een maximale bescherming tegen transpiratie. Deze bescherming blijft de volgende dagen actief, zelfs na het nemen van een douche. De aanbevolen dosis onder elke arm is 2 clicks.

Waarom Rexona Protection 's nachts gebruiken? Onderzoek wijst uit dat de lichaamstemperatuur nie tconstant is. Deze verhoogt tijens de dag en verlaagt 's avonds. Onder normale omstandigheden varieert de lichaamstemperatuur tussen 36,5 graden Celcius 's nachts tot 37,2 graden Celcius overdag. Onze transpiratie wordt beïnvloed door deze temperatuurswisselingen. 's Nachts is het lichaam in rust en zijn de zweetklieren minder actief. Dan neemt de huid Rexona Maximum Protection het beste op. Ze geeft de formule eveneens de tijd om efficiënt in te werken en een hogere bescherming op te bouwen voor de komende dag.

Hoe huidvriendelijk is de formule van Rexona TRIsold TM? De Rexona TRIsolid TM formule biedt maximale bescherming tegen transpiratie en veroorzaakt geen irritaties of ongemakken. De formule bevat Dimethecone, een huidverzorgingsingrediënt dat vaak kan worden teruggevonden in huidverzorgingsproducten en dat de kwetsbare huid onder de oksels verzorgt.

Wat is het verschil tussen Deodoranten en Anti-transpiranten? In normale omstandigheden is de lichaamstemperatuur in evenwicht, m.a.w. is de warmte die door het lichaam wordt aangemaakt identiek aan de warmte die het lichaam uitstoot. Indien het lichaam meer warmte genereert dan uitstoot, wordt het evenwicht verstoord en de lichaamstemperatuur te hoog. Om het evenwicht te bewaren moet het lichaam de uitstoot van de warmte verhogen en dit resulteert in transpiratie. Transpiratie kan eveneens veroorzaakt worden door emoties en stress. Anti-transpiranten beperken het zweten door het teveel aan transpiratie onder de armen te controleren en de lchaamsgeuren te verhullen. Deodoranten daarentegen, voorkomen geuren door het gebruik van parfums en gaan de onderarmenbacterie die verantwoordelijk is voor de geur actief remmen. Het gebruik van enkel een Deodorant voorkomt het zweten niet.

Zijn Anti-transpiranten veilig? Anti-transpiranten zijn al meer dan zestig in gebruik en talrijke bewijzen geven aan dat ze veilig en efficiënt zijn. Zolang de huid gezond is, is er geen enkel gevaar bij het gebruik van Anti-transpiranten. Ze worden beter niet aangebracht op geïrriteerde of beschadigde huid. Stop meteen het gebruik als er enige vorm van uitslag of irritantie ontstaat. De veiligheid van onze consumenten is steeds onze hoogste prioriteit. Unilever werkt samen met academische instituten over de hele wereld om haar deskundighedin transpiratie en onderarmbescherming bij te schaven om zo de meest efficiënte, veilige en dermatologisch geteste formules aan te bieden zoals Rexona Maximun Protection'.

Ik hoop dat bovenstaande informatie voldoende is, ik vond het wel een zeer duidelijke omschrijving. Als iemand anders ervaringen heeft met bovenstaande Rexona laat het mij maar weten.

Groetjes!
Laatst gewijzigd door ueue op vr 03 sep 2010, 21:44, 7 keer totaal gewijzigd.
jlmcc
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 17:23
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door jlmcc »

Ik heb exact dezelfde ervaring met Rexona Maximum Protection!!!

Ik heb nooit ingrijpende dingen geprobeerd, als operaties, maar wel zo'n beetje ieder middel dat er te krijgen is. Tot nu toe heb ik 1x eerder een product gevonden dat werkte, namelijk Odorex (niet de deo's, maar dat spul uit een flesje). Ook dat moest 's avonds voor het slapen gaan op de oksels worden aangebracht. Dit spulletje is echter dusdanig agressief, dat ik soms niet kon slapen van hoe erg het prikte. Je blijft wel droog, maar je oksels gaan eraan kapot. Ik heb hem in de kast staan voor "noodgevallen" als sollicitaties en dergelijke. Van die momenten dat je je daar in ieder geval geen zorgen over wil maken.

Rexona is het ALLEREERSTE middel dat werkt en zacht is voor mijn huid. Ik sta ook volledig perplex van hoe snel en goed het werkt. Het werkt zo goed dat als het tien euro meer had gekost, ik het nog steeds waard had gevonden.

Dit is de ideale oplossing. Spread the word!!!

Groetjes
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door TomH »

klinkt dus wel positief. :) Ik heb net weer twee flesje Obadan binnen maar als dat op is dan zal ik die Rexona ook eens gaan proberen.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

[quote="jlmcc"]Ik heb exact dezelfde ervaring met Rexona Maximum Protection!!!

Hoi!! Nou ik ben super blij voor je.. bij mij werkt het ook echt super, en het is helemaal niet echt duur in vergelijking met andere deo's (die niet werken) en deze wel!!

Ja, ik wilde het ook even kwijt vandaar mijn onderwerp!!

Ik sta nog elke dag versteld....en Tom ik ben benieuwd wat jij ervan in de toekomst vindt!
gmob
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 20 mar 2010, 23:43
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door gmob »

Wow!

Ben al zeer lang op zoek naar deftig materiaal om transpiratie tegen te gaan.

Je reacties zijn zeer lovend, dus ga ik zo vlug mogelijk naar de winkel om me er enkele aan te schaffen.

1 iets houdt me nog bezig. .
Ik heb in het verleden al meerdere middeltjes gehad, die de eerste keren zeer effectief waren, maar naarmate de tijd had ik het gevoel dat mijn lichaam wendde aan de stof en zo langzamerhand toch meer en meer begon te transpireren.

Wat ik me dan ook afvraag: Als de transpiratie mindert onder de oksels, dan veronderstel ik dat je toch over het volledig lichaam evenveel zal transpireren aangezien je de hoog oplopende lichaamswarmte toch ergens moet uitzweten ?
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

Hoi gmob,

Ik zie dat er veel interesse is in deze topic (daar ben ik blij om!).

Mijn reacties zijn ook lovend omdat ik dit totaal niet had verwacht. Ik transpireer niks!
Ik kan niet zeggen of dit product mogelijk op den duur niet meer werkt, daarvoor gebruik ik het nog te kort denk ik. Lijkt me trouwens sterk bij deze deodorant...

Ik heb geen last van compensatie zweet..nooit echt gehad ook!

Ben benieuwd naar jouw reactie!

Succes!
Elise
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 09:43
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door Elise »

Hoi! Ik heb die nieuwe Rexona maximum protection gisteren gekocht, meteen geprobeerd. Ik vond het heel fijn spul, ruikt eigenlijk nergens naar en is heel zacht. Ik heb het volgens de gebruiksaanwijzing 's avonds opgedaan en heel de nacht in laten trekken. Vanmorgen wel gedouched, maar dat zou moeten kunnen. Ik vind het alleen niet zo goed werken. Ik zweet nog steeds :( Misschien had ik toch niet moeten douchen vanmorgen...


Even een update na ongeveer 3 weken: Ik heb het nog bijna elke avond opgedaan, ik heb het nu toch gekocht dan kan ik het maar beter gebruiken ook. Ik merk dat ik wel minder dan normaal zweet, in sommige situaties zelfs helemaal niet! Het is dus toch wel de moeite waard om te blijven gebruiken, hoewel ik het nog steeds niet optimaal vind werken.
Laatst gewijzigd door Elise op za 17 apr 2010, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

^Hoi Elise,

Het ruikt idd lekker, ik vind het heel fris ruiken. Wat bijzonder dat jij nog zweet? Ik had nergens last van het voelt heel droog aan je oksels. Je kan gewoon 's ochtends douchen en dan hoef je het niet opnieuw dr op te doen, ik doe het de 3e dag wel 's ochtends weer op. Herinnering: ik heb wel een operatie gehad, maar van het overige transpireren heb ik nu dus helemaal geen last van.

Blijf het gewoon proberen, ik hoop dat het je toch helpt bij je!

Omdat ik binnenkort terug ga voor controle gebruik ik nu tijdelijk even een andere deo, ik voel me droger met de rexona van Maximum Protection dan een 'gewone'. Hoewel ik nog steeds wel droog ben, maar ik voel me schoner en droger met Rexona.

Hou ons op de hoogte!
mo74
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 07:59
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door mo74 »

Hoi,

Ik heb even een vraagje; als je rexona maximum protection 's avonds gebruikt, moet je dan de volgende ochtend (eventueel na het douchen) nog een (andere) deo gebruiken? :?
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

^Hoi mo74: nee dat is niet nodig, zoals te lezen staat in de handleiding. De deodorant werkt 48 uur en je hoeft het na het douchen niet weer op te doen.

Hier nog even de omschrijving die ik had overgeschreven:

'Gebruiksaanwijzing: voor een optimale werking, product onder de oksels aanbrengen 's avonds voor het slapen gaan. De formule met TRIsolit TM treedt in werking als u slaapt om u een maximale bescherming tegen transpiratie te garanderen. Deze bescherming blijft efficiënt de volgende dag, zelfs na een douche. U mag Rexona Maximum Protection ook 's morgens aanbrengen'.

Het mag dus wel, maar het hoeft niet!

Laat je ons ook weten hoe het je bevalt?

Groetjes, Ueue.
mo74
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 07:59
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door mo74 »

Ik heb de stick dinsdag avond gebruikt (na het wassen met een washand van de oksels), woensdag ochtend twijfelde ik of ik nog een "gewone" deo moest gebruiken, vandaar mijn berichtje...
Halverwege de ochtend heb ik toch m'n gewone deo gebruikt; begon mezelf te ruiken...
Zometeen ga ik douchen en probeer het opnieuw; weet niet of ik het aandurf om morgen "zonder" extra deo te gaan werken! Misschien, als ik twijfel, gebruik ik de Maximum Protection 'sochtends nog een keer?
Vind het overigens wel lekker ruiken!
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Rexona maximum protection‏: nieuwe anti-transpirant

Bericht door ueue »

^Ja hoor, doe maar gewoon waar jij het prettigst bij voelt, het mag dus doen zou ik zeggen!

Het voelt echt super droog, bijna te eng voor woorden haha.

Ik had maandag dat ik me even niet prettig voelde en dacht dat ik transpireerde, maar het is geen zonde als dat zo zou zijn, in stresserige situaties is dat normaal.

Ben zo blij met deze deodorant, hadden ze eerder moeten uitvinden! Het ruikt idd heerlijk fris!

Hou ons op de hoogte!

Groetjes,

Ueue.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht