Odorex dry en haaruitval

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

jongen17
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Contacteer:

Bericht door jongen17 »

Gaat om hoofdhaar;-)
jongen17
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Contacteer:

Bericht door jongen17 »

Heb even gemaild en teruggekregen:
Het door u genoemde fenomeen is voor ons geheel nieuw.

Aangezien wij nog geen eerdere vergelijkbare opmerkingen of klachten hebben ontvangen hebben wij dit nog niet eerder specifiek onderzocht, waardoor wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden.



Uiteraard gaan wij voor u onderzoeken of er mogelijk een verband bestaat tussen het gebruik van Odorex Extra Dry en haaruitval. Dit onderzoek neemt ongeveer een week in beslag. Zodra de resultaten bekend zijn, zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Netjes dat ze het gaan onderzoeken! Heb je er nog erg last van? Wel een eng idee... Gebruik je deo, valt je haar uit... :? Heb je ook gemaild dat er meer mensen zijn die er last van hebben?
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Dat is wel een prima manier om van je okselhaar af te komen!!!

Hanneleen
jongen17
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Contacteer:

Bericht door jongen17 »

@Hanneleen
Helaas zijn het niet mijn okselharen. Of ja.. .daar merk ik het niet echt. Mijn huid-en hoofdharen gaat het om. Het is niet zo dat ik plekken op mijn hoofd zie, maar wel dat ik regelmatig haartjes zie vallen. Ook komt er wel eens een klein haartje in mijn oog en mede door mijn lenzen is dat niet echt prettig.

Ik heb gemaild dat ik op internet al gelezen had over deze klacht. I'll keep in touch.

-Edit: vandaag Deoleen maar kopen (wat minder agressief lijkt mij) [syneo 5 is ongeveer hetzelfde product)
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

jongen17 schreef: Het is niet zo dat ik plekken op mijn hoofd zie, maar wel dat ik regelmatig haartjes zie vallen.
Maar goed, dat heeft iedereen wel. Ik heb ook wel eens last van ronddwarrelende haren die van mij afkomstig zijn, maar das toch heel normaal? Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, maar ik denk niet dat het aan het middel ligt. Bij het kammen komt bij iedereen wel haar mee.

En mijn okselharen zijn er nog steeds! ;)
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Waar wrijven jullie het product wel op ?
Als ik het op mijn voorhoofd wrijf komt dit dus helemaal niet in contact met mijn haar.... wat spoken jullie uit :)
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Kinep schreef:Waar wrijven jullie het product wel op ?
Als ik het op mijn voorhoofd wrijf komt dit dus helemaal niet in contact met mijn haar.... wat spoken jullie uit :)
Ik heb nergens last van hoor. :) Ik gebruik het alleen voor m'n oksels. En ik heb verder ook geen last van haaruitval.

Even mijn bevindingen over Odorex na 2,5 week gebruik. Het werkt wel degelijk maar echt geheel droog houden heeft het bij mij nog niet gedaan. Het overmatige zweten bij de oksels is er wel vanaf, maar op het eind van de dag zijn de oksels toch nog vochtig. Ik denk dat het zweten wel met zo'n 60 a 70% terug is gedrongen bij mij. Wellicht in combinatie met de oxydinges tabletten dat het nog minder wordt.
jongen17
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Contacteer:

Bericht door jongen17 »

Nog even de reactie plaatsen:
Zoals afgesproken zijn wij uitgebreid voor u nagegaan of er enig verband zou kunnen bestaan tussen het gebruik van Anti Transpiratie middelen (inclusief uiteraard Odorex Extra Dry) en het krijgen cq hebben van haaruitval, zoals u heeft omschreven in uw e-mail aan ons. Hierbij is niet alleen gekeken naar de producten zelf en de grondstoffen die daarin zijn verwerkt, maar ook hebben wij uw vraag neergelegd bij de NCV (Nederlandse Cosmetica Vereniging) alsmede bij een toxicoloog.



De conclusie van dit alles is dat er inderdaad geen enkele relatie kan worden aangetoond, op wat voor manier dan ook, tussen het gebruik van dergelijke producten en haaruitval.



Het voorgaande in aanmerking genomen kunnen wij u tevens bevestigen dat Odorex geen enkele stof bevat die op enigerlei wijze in verband kan worden gebracht met uw klacht.



Zoals u wellicht weet kan haaruitval bij mannen en vrouwen vele oorzaken hebben.



Voor meer informatie en onderzoeken hieromtrent adviseren wij u om de volgende internetsites te raadplegen:

- www.gezondheid.be

- www.gezondheidsplein.nl

- www.medlook.nl



De informatie die u op deze sites kunt vinden kan u hopelijk op weg helpen bij het zoeken naar een verklaring voor uw plotselinge probleem.



Wij gaan er van uit dat wij hiermee in ieder geval uw twijfel en ongerustheid over Odorex (Extra Dry) hebben kunnen wegnemen en wij wensen u veel succes en sterkte bij het vinden van de exacte oorzaak van uw klacht.



Odorex is al sinds 1934 met veel succes op de Nederlandse markt en wij hopen dat u onze producten ook in toekomst naar volle tevredenheid zult blijven gebruiken.
Parel

Ahhh!!

Bericht door Parel »

Wat fijn dit forum!
Ook ik maak me sinds een paar jaar druk om overmatig zweten.
Ongeveer 1,5 maand gebruik ik Odorex extra dry. Dit spul werkt tot nu toe super voor mij! Zo fijn hoe je je daardoor zekerder kan voelen...
Omdat ik toch wat twijfels heb over dit middel, ben ik eens gaan rondkijken online. En ook ik kom soms berichten over haaruitval tegen. Daar ben ik nogal van geschrokken! Heel lekker om niet meer te zweten, maar kaal... Hm... Ik heb er veel voor over, maar er zijn grenzen... . En daarbij vraag ik me af of er dan niet misschien ernstiger bijwerkingen zijn op langere termijn (daar moet ik helemaal niet aan denken!).
En dan lees ik ook nog berichten van mensen waarbij dit middel na een aantal maanden niet meer werkt.
Balen dat ik dacht dé ultieme genezing te hebben gevonden en dit toch niet helemaal zo blijkt te zijn.
Hoe zit het nou met die haaruitval? Als dat echt zo is dan mag die Odorex toch helemaal niet in de winkels liggen!? Ik las ergens dat Odorex dit verband nu aan het onderzoeken is. Hopelijk snel meer daarover... (en anders weet mijn huisarts er misschien iets van...).
Lang verhaal, maar het houdt me nogal bezig allemaal.

Dag lotgenoten!
Parel

Bericht door Parel »

Sorry, bericht hierboven had ik nog niet gelezen.
Gek genoeg ben ik nog niet helemaal overtuigd...
Plaats reactie