Alumiunium Chloride: ik durf het niet te gebruiken :(

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Alumiunium Chloride: ik durf het niet te gebruiken :(

Bericht door AnneMerle »

Hey hoi allemaal,

Ik heb eens rondgesnuffeld hier. En er staat een mooi bruin flesje met aluminiumchloride in mijn keukenkastje.
En ik zweet me ongans. En ik heb een ontzettend gevoelige huid waardoor ik eigenlijk alleen zwitsal e.d. kan verdragen. En voor mijn was meestal neutral gebruik.

Dat is de situatie.

Als ik dat hier allemaal lees denk ik:No way dat ik dat spul ga gebruiken.

Als ik fa deo onder mijn okseltjes spuit ren ik al gillend weg. :o
Is het werkelijk zo erg? Dan begin ik er namelijk niet aan. Dan staat het erg gezellig in mijn keukenkastje.
Ik heb het van mijn huisarts gekregen nadat ik haar vroeg om de oxybutynine. Die wilde ze me niet voorschrijven omdat ze het niet kende voor zweten.
Wel voor urineverlies na zwangerschap. t leek haar niet pluis.

Wil je eerst dit proberen? Vroeg ze me.
Ik ben de beroertste niet en heb dus 'ja' gezegd.
'Gewoon met een watje erop smeren'zei ze.

Ik nog denken: Waar dan? Ik kan het toch moeilijk op mijn hele lijf smeren??
Elke dag opsmeren en met een recept ging ik weg.
Denkent dat ze me bij de apotheek wel wijs zouden maken. Maar dat deden ze niet.
'Gewoon met een watje, ach kan vast ook wel met een tissue of zo'zei de apothekers-assistente.

Tja, dacht ik. Als ik de moed vat kijk ik wel op het forum. En dat heb ik dus nu gedaan. En nu zit de moed naast mijn kleine teen.

Iemand tips?

AnneMerle
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Baat het niet, dan schaadt het ook niet! Als je zoveel pijn hebt aan je rug door het zweten kan het naar mijn idee alleen maar beter worden!

Je zei dat je ook last had van je benen? Kom dat ook door het zweten? En is het helemaal vastgesteld dat de spierpijn in je rug door het zweten komt?

Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat het zweten en de pijn minder worden!
Riian
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 okt 2006, 16:24
Contacteer:

Re: Alumiunium Chloride: ik durf het niet te gebruiken :(

Bericht door Riian »

[quote="AnneMerle"]Hey hoi allemaal,

Hallo! Ik heb aluminiumchloride ook in mijn medicijnkastje staan. Ik heb dit gebruikt op mijn oksels, met wat tissues ofzo op mijn oksels. En ik gebruik het bij de fysiotherapeut, met iontoforese. Prikken deed het bij mij niet. Ook bij de fysiotherapeut niet.
Veel succes ermee. En wie niet waagt, die niet wint he?!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Ook ik heb een extreem gevoelige huid, en heb het goedje jaren gebruikt.

Uitleg over hoe je het moet gebruiken is eigenlijk niet nodig. Als je gewoon een een stuk watten nat maakt en die over de plaatsen smeert waar je veel last hebt is het klaar.

Het BIJT NIET....

Als het opgedroogd is voelde het bij mij vreemd aan (ruw en eigenlijk ook niet, heb er nog niet het goede woord voor gevonden). Het vreemde is dat je er direkt aan gewend bent en als je weer begint te zweten het net lijkt alsof het meer is. Zo heb ik het tenminste altijd gevoeld.
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Dank jullie wel voor je antwoorden!

Ik durf nu meer. Ik zal er van de week eens mee beginnen.
Ik heb sinds kort geen ritalin meer. Dit slikte ik al ontzettend lang. Volgens mij is mijn zweten nu ook verandert. t is iets minder. En de winter helpt ook wel een beetje.

Ik las ergens dat iemand vroeg of uitzweten helpt. Als ik smorgens eerst een uurtje intensief sport en dus echt doornat van de crosstrainer afkom en daarna even lauw douche heb ik het gevoel dat het minder is over de rest van de dag. misschien is ook dat per persoon verschillend.

Annemerle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht