Oxybutinine en de stoelgang

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Oxybutinine en de stoelgang

Bericht door snowfreakz »

Hallo allemaal,

Ik gebruik nu 1,5 week 3 x daags oxibutinine pilletjes van 2.5 mg.
Het zweten is duidelijk afgenomen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
Alleen heb ik wel last van een onregelmatige stoelgang, ik moet ineens veel minder vaak naar de toilet voor een 'grote beurt' dan eerst. Daarbij is de hoeveelheid ook nog eens behoorlijk afgenomen. Ik heb wel het een en ander gelezen op dit forum en op andere internet-sites over oxybutinine en de bijwerkingen op je darmen. Daar wordt wel verteld dat het medicijn ook de werking van de darmen kan verminderen. Dat is natuurlijk niet goed, ik bedoel; het moet toch op een of andere manier eruit! Mijn eetpatroon is niet echt veranderd.
Mijn vraag is, of andere gebruikers van oxybitunine dit ook herkennen en of het bijvoorbeeld na een tijdje overging?

Grt. Jor
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb daar eigenlijk geen last van (gehad). Maar ik heb sowieso al het idee dat de oxydinges tabletten bij mij minder werken dus misschien dat dan ook de bijwerkingen minder zijn?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik ervaar geen verandering bij mijn stoelgang. Het eerste half jaar dat ik het gebruikte moest ik wel vaker kleine beetjes plassen, maar dat is nu ook verdwenen en weer normaal als daarvoor.
Plaats reactie