Andere methoden/medicijnen tegen zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Echt super dat het bij jou is gestopt, ben echt blij voor je! Maar had jij het alleen onder je oksels? Ik heb het namelijk echt overal... Vraag me af of dat bij mij echt helpt...
Vond trouwens een PowerPoint-presentatie op Internet over zweten. De verschillende vormen van zweten hebben ook nog bepaalde namen! Beetje ingewikkeld maar hier is 'ie te vinden: http://www.vumc.nl/aig/onderwijs/NIGA_p ... jnhout.pdf
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Nee gelukkig heb ik het alleen onder m'n oksels extreem, de rest van m'n lijf zweet ook redelijk maar kan ik door douche en elke dag schone kleding aan te doen in de hand houden.
Het ergst van mijn zwetende oksels was de stank,maar daar heeft m'n huisarts me ook vanaf geholpen.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Dat is wel fijn! Lijkt me heerlijk om droog te zijn :). Al heb ik nu soms dagen dat ik amper zweet, zo bizar! SNap echt neit hoe het kan dat het zo wisselend is, kennen anderen dat ook? Ik heb ook heel vaak last van "flushing", opvliegers... Dat vind ik denk ik nog het ergste, dat ik eht zo warm krijg!!!
wilfred
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 12:44
Contacteer:

Bericht door wilfred »

Hoi Kimmy,

Nadat het AZU, waar ik tot voor kort aan de ionthoforese zat,
mij voor niks naar het Erasmusziekenhuis had gestuurd ben
ik zelf maar gaan zoeken. Bij het AZU kwam ik niks verder.
Toen de botox voor mijn voeten niet hielp ben ik weer gaan
zoeken op internet en toen kwam ik bij het Sudor terecht.

Heb toen een afspraak gemaakt en zo ben ik daar geopereerd.
De kosten van het consult heb ik voor 75% van het werk
terug gekregen, de kosten voor het vervoer naar alle ziekenhuizen
helemaal. Maakt mij ook niet zoveel uit wat het kost als mijn voeten
maar weer eens beter worden en ik normaal kan lopen.

Ik ben toen maandagmiddag gekomen en woensdagmorgen ging
ik weer naar huis. Ze hebben mij toen aan beide kanten geholpen.

Wilfred
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

hoihoi allemaal,

ik zal hier ook even mijn ervaringen met verschillende middeltjes neerzetten.

Ik ben zo'n 2 jaar geleden begonnen met een middel dat ik via mijn dermatoloog gekregen had. De naam weet ik niet meer, maar het werkte toch niet. Ik moest wat van de vloeistof in een bak doen, en daar mijn handen 1 keer in de 3 weken 10 minuten in doen. Dit was het allereerste dat ik probeerde en ik ging er vanuit dat t zou werken. Helaas, dat viel tegen.

2de keer kreeg ik medicijnen genaamd 'atarax'. Die medicijnen waren als ik het me goed herinner bedoeld voor mensen met angstaanvallen. Ook dit hielp niet.

Daarna heb ik een brief naar de verzekering gestuurd met een brief van mijn dermatoloog erbij of botox injecties vergoed zouden worden. Helaas, ik zou het allemaal zelf moeten betalen, iets dat 680 euro zou gaan kosten. Daarom besloot ik verder te zoeken naar iets anders.

De sweatcare, een apparaat dat electrische schokjes aan je handen geeft (Iontoforese). Dagelijks een half uur handen op een soort sponzen en het zweten zou verdwijnen. En weer een helaas, dit werkte ook niet voor mij.

Dus ging ik maar over op de wat alternatievere geneeswijze "accupunctuur'. Een tijd heb ik deze behandelingen gehad tot mijn accupuncturist uiteindelijk besloot dat dit voor mij niet zou werken. Samen met de accupunctuur heb ik 3 verschillende homeopatische middelen gehad. (na elkaar) natrium chloriaticum, zepia, en nog 1 waar ik ook de naam niet meer van weet. Het heeft dus niet geholpen.

Tussendoor heb ik nog wat middeltjes als 'odorex ultra dry, syneo 5, en pedicare' geprobeerd. (ik zweet sneller dan de gemiddelde mens aan mijn handen, voeten en oksels, maar oksels is goed te doen met odorex, voeten heb ik als ik geen schoenen aan heb meestal geen last van maar mijn handen vormen echt "het" probleem.)

Na al deze dingen geprobeerd te hebben wist ik niet zo goed meer wat ik moest. Had een afspraak staan bij Sudor, maar heb die uiteindelijk afgezegt omdat ik alle behandelingen die ze daar toepassen al gehad had behalve de botox en de operatie. De operatie wil ik nog even niet aan, en de botox kan ook dichterbij.

Ik heb dus uiteindelijk een afspraak gemaakt bij mijn dermatoloog in alkmaar voor de botox behandeling voor mijn handen. Is inmiddels bijna 2 weken geleden en nog geen resultaat. Na 5-6 dagen hoort er resultaat te zijn dus de kans dat dat alsnog komt is klein. En nu.. tja, veel geld kwijt en probleem is er nog.

Maar er zijn nog steeds een paar dingen die ik ga proberen. Ik heb een aantal namen van medicijnen die ik op dit forum gevonden heb opgeschreven, en ga mijn dermatoloog bellen voor een nieuwe afspraak waar ik die medicijnen met hem zal bespreken. Stel dat dat ook niks opleverd wil ik de operatie in overweging nemen. Ik ben alleen heel bang dat ik tot die 5% behoor die op andere plekken gaat zweten of waarbij de operatie niet slaagt. Het idee dat als die operatie nadelige gevolgen heeft het al gebeurd is en er niks meer aan te doen is schrikt me nogal af. Dus ik hoop niet dat het nodig is.

Verder ben ik nu 17 en het zweten is begonnen op ongeveer 13/14 jarige leeftijd. Misschien is het alleen de pubertijd en gaat het vanzelf weer weg.. (altijd blijven hopen ;) )

Ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben, ik heb iedergeval heel veel aan dit forum.

Rianne
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Carina schreef:Ik moest het even copieren zodat we het allemaal weten. WE ZIJN GEK :evil: :evil: :evil: nou bedankt
Ehh ik ben niet gek, zei de gek! hahaha :spring

We gaan dan maar in groepstherapie meeting. hahahaha sjezus... wat een triest triest triest verhaal weer.... Foutje in uw mind... hahaha ik lach er om maar ik ga die lui eens een ehh krachtig emailtje sturen :zweep

Wordt vervolgd..... ;)

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ehh sorry dat het weer een Engels bericht is, maar ik ga het toch plaatsen:

The active ingredient in the Secure wipes is glycopyrrolate. Glycopyrrolate belongs to a class of medications called anticholinergics.

Anticholinergics are a class of medications that act by preventing acetylcholine from stimulating receptors on the sweat glands. In this way, anticholinergics shield the sweat gland from the action of acetylcholine. One anticholinergic, glycopyrrolate, is unlike the most others in that it does not cross the blood brain barrier and is therefore less likely to produce certain side effects. In Canada, glycopyrrolate is not a prescription product.

Glycopyrrolate is available in two formats:

Topical Glycopyrrolate

Topical Glycopyrrolate provides local control of sweating in areas such as face and neck, scalp, armpits, and groin. Direct application to the skin allows for a high concentration in the areas of the sweat glands but lower concentrations in the general circulation. Thus, undesirable effects such as dry mouth are not as common with topical application. Secure brand topical glycopyrrolate is available in jars of 30 wipes, which allow patients to apply the medication directly to the most affected sweating areas. If a patient has localized excessive sweating, then the Secure wipes may be helpful.

Oral Glycopyrrolate

Oral Glycopyrrolate may be effective in reducing generalized excessive sweating. Because this medication is taken orally it can act all over the body. The most common side effects of the oral medication are dryness of mouth or blurred vision. If a patient has generalized excessive sweating (excessive sweating over large areas of your body) then an oral glycopyrrolate might be a good therapeutic choice.

Kortom, dit zijn medicijnen (ze noemen ze Avert) die je oraal kunt innemen maar ook plaatselijk kunt opspuiten ?!?! (topical)

Deze medicijnen bevatten het ingredient Glycopyrrolate wat zweten dus tegen blijkt te gaan.
Veel meer info heb ik (nog) niet. Het komt van een amerikaans bedrijf af
en ik weet niet in hoeverre dit in Nederland verkrijgbaar is en of er goede resultaten mee zijn. meer info op:
http://www.pharmacy.ca/home.shtml

Ook hoor ik (internationaal) veel over secure wipes. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat dat een soort deoderant moet zijn waar ook het ingredient Glycopyrrolate in zit. Hier lees ik wel over dat mensen er bij gebaat zijn.. maar of het wezenlijk een verschil is met syneo5 of odaban ? Ik durf het niet te zeggen.

Nogmaals... bestel niet zomaar medicijnen via internet. Ik deel het alleen mee omdat ik vind dat jullie moeten weten dat deze medicijnen er zijn en kennelijk te gebruiken zijn tegen overmatig zweten.

Als ik meer info heb post ik dit uiteraard. Enne overleg altijd met een arts of dit wellicht voor jou te proberen valt of niet......


Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Angela schreef:Nou, op deze site: http://www.lastvanzweten.nl/index.php?id=10 hebben ze toch een goede methode tegen zweten! Namelijk groepstherapie! Dit werkt beter dan operaties aangezien bij operaties 'het foutje tussen de oren" niet verdwijnt... En bedankt hè... Als je ziet hoe ze zweten hier beschrijven komt het min of meer door de angst voor zweten! Lekker dom, die angst komt er juist omdat we veel zweten!!!!!! Sommige mensen snappen het niet... Maar goed, zullen we die meeting maar schrappen en gewoon een middagje groepstherapie boeken met zijn allen???
Ehh ik probeerde er heen te gaan maar kreeg eerst een of andere vage website over Irak ?!?! en daarna was hij niet bereikbaar.. dusseh.. !?!? vaaggggggggggggggg... ;) Wilde ze even emailen... maar helaas.

Groetjes Thijs
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Als het goed is, is dat het adres wel. Heb het adres rechtstreeks uit de adresbalk gekopieerd. Ander moet je gewoon naar www.lastvanzweten.nl gaan. Geef ze ervan langs! ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Ehh die website doet het nu Angela, ik ga zo emailen, al bedoelen ze waarschijnlijk met dat foutje in de hoofd dat er een psychisch aspect meespeelt wat ik niet durf te ontkennen, maar de manier hoe dat staat vind ik inderdaad erg ehh... laat ik zeggen dom ;)

Over het blozen. Op veel internationale HH forums hoort blozen standaard bij hyperhidrosis. Ik weet niet of er animo voor is, ik denk het wel, en daarom heb ik een apart topic over blozen geopend. Mocht er geen animo voor zijn dan kan het altijd weer gesloten worden. Ik ga er geen actief reclame voor maken dat wij een HH + blozen forum zijn maar uiteraard geld voor een ieder vol je vrij om te schrijven.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou ik kon het toch niet laten. Ik heb een email gestuurd naar de omstreden "foutje in uw mind" website eerder aangehaald.

Mischien vinden sommigen mij te fel en moet ik niet overal zout op leggen maar ik vind zelf dat ik het netjes en diplomatiek heb geformuleerd, hi!

Leest u mee ?

Hoi,

Laat ik me kort eerst voorstellen. Mijn naam is Thijs ik ben 31 jaar en heb al ruim 15 jaar last van hyperhidrosis onder mijn oksels. Ik ben oprichter van een forum voor mensen met hyperhidrosis en ben bezig om een patienten vereniging hiervoor op te zetten. Ik wil graag reageren op een stukje wat op uw website staat.

U stelt over overmatig zweten:

"Bepaalde situaties beleeft u op onbewust niveau anders dan de werkelijkheid. Dat foutje in uw mind zoekt een uitweg via de zwakste schakel in uw lichaam: overmatig zweten."

Ik ben het er mee eens dat er een psychisch aspect meespeelt bij mensen met hyperhidrosis al is dat naar mijn weten nooit wetenschappelijk bewezen of ontkracht. Waar ik een beetje moeite mee heb is dat u stelt dat dit "een foutje in uw mind" is. Komt een beetje over alsof mensen met hyperhidrosis gek zijn. Ongetwijfeld zal dit niet uw bedoeling zijn geweest maar ik vind het een beetje een verkeerde uitspraak. Dat foutje in mijn mind is niet iets wat bijv door een lichamelijk gebrek of aandoening is ontstaan. Ik heb net zoveel of net zo min foutjes in mijn mind als ieder ander. Er van uitgaand dat wij allen normale gezonde weldenkende mensen zijn.

Graag zie ik uw reactie tegemoet want wellicht zou het als het iets anders geformuleerd is minder weerstand oproepen, zoals gebruikers van ons forum dit nu ervaren.

Groetjes Thijs


Ehh eigenlijk is dit niet de topic er voor... dus on topic maar weer... ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ok nog even de reactie en dan weer on topic hoor! hi

Goedemiddag Thijs, Zoals je al schreef is het zeker niet de bedoeling van de heer Frijters om "een foutje in de mind" als een gebrek te beschouwen. Het tegendeel is waar. Overigens is de heer Frijters momenteel met vakantie. Dit mailtje zal ik onder zijn aandacht brengen zodra hij terug is. Met vriendelijke groet,
Coby Zeeman, assistente
sarah29
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 jun 2005, 18:15
Contacteer:

Mylène

Bericht door sarah29 »

Hallo.

Wat goed dat dit forum bestaat zeg.

Ik heb een tip tegen zweetvoeten: afterbath van Mylène. Na iedere douchebeurt de voeten hiermee insmeren. Mijn vader is hiermee al jaren geleden van zijn zweetvoeten afgekomen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

groeten
Sarah
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

http://www.vumc.nl/aig/onderwijs/NIGA_p ... jnhout.pdf

Deze link heb ik hier ook al een keer bovenaan de site geplaatst maar ik keek er nu weer een keer en het is misschien handig om hem nog een keertje te noemen. Er staat ook een stuk in over Oxybutinine en ook over een ander soortgelijk medicijn. Het is even puzzelen met de woorden maar er staan best handige dingen in. Ook kan je hier plaatjes zien van de Iontophorese e.d.

En wat ik zei op de meeting over dat voeding best een grote rol kan spelen... Dat wordt hier ook een beetje aangehaald. Het is ook heel moeilijk voor te stellen dat één mg van iets al heel veel kan veroorzaken maar dat kan echt. Al worden in de Powerpoint vooral als oorzaken (op het gebied van voeding) Diabetes en hypoglycemie (te laag bloedsuiker) genoemd. Maar ik zal nog wel eens zoeken naar wat ik zei over die voedselallergiëen. Misschien dat er toch één iemand is die ontdekt dat dat bij hem/haar het geval is!
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

iontophoresis

Bericht door gabie »

hallo thijs (en ook andere forumbezoekers)
Bovenaan zei je dat iontophoresis niet schijnt te helpen. Ik heb hier juist wel veel positieve reacties over gelezen. Zelf overweeg ik ook om dat te laten doen. Hieronder staat een link waar je wat positieve reacties kunt lezen. Ik heb op andere sites ook reacties erover gelezen, maar die sites kan ik zo snel even niet vinden.

http://www.allergieplein.nl/searchpage. ... s&PnSrch=1

groetjes, gabie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht