Wat helpt nou wel?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Sanne89
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 18:37
Contacteer:

Bericht door Sanne89 »

Tja, dit keer was ze denk ik in een goede bui.
Normaal willen de dokters zo snel mogelijk van mij af haha.

Ik houd jullie op de hoogte.


Houzee.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Goede huisarts inderdaad. Bij mijn huisarts volgde ik dezelfde procedure. Hij heeft me ook bloed laten prikken om te testen op suikerziekte en een afwijking aan de schildklier. Toen dat niet het geval bleek te zijn heb ik een verzoek tot oxybutynine naar aanleiding van de berichten op dit forum ingediend, en dat heeft hij toen ingewilligd terwijl hij ook nog niet op de hoogte was van het gebruik van dit medicijn tegen overmatig zweten. Succes verder en ben benieuwd naar je uitslagen.
Sanne89
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 18:37
Contacteer:

Bericht door Sanne89 »

Zo, ik had een bloedtest gedaan vorige week.
De uitslag kwam gister; Geen suikerziekte, en geen last van me schildklieren.

Vandaag was ik weer naar de dokter gweest, dus heeft ze me oxybutinine voor geschreven voor 15 dagen.
Ik heb er nu 1 genomen, hopelijk werkt het als ik straks moet werken.


Gegroet,


Sanne.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

In ieder geval toch goed om te weten dat je geen suikerziekte en geen problemen met de schildklieren hebt. :)

Succes met de oxydinges en hou ons op het hoogte!
Sanne89
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 18:37
Contacteer:

Bericht door Sanne89 »

Is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest.


oxybutinine helpt dus echt niet bij mij. Krijg er wel een erge droge mond van.
Sinds kort gebruik ik Diane 35 (anticonceptie pil) maar dat helpt ook niet tegen het zweten, terwijl ik hier las dat het misschien wel zou helpen.

Dan maar weer even verder lezen, hopelijk kom ik wat anders tegen.


Groetjes sanne.
blos
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 jan 2008, 09:28
Contacteer:

Bericht door blos »

Ik gebruik nu ruim een week oxybutynine. In het begin had ik ernstige twijfels of het bij mij wel zou werken. Ik vroeg me af of het met zo'n klein tabletje mijn problemen kon oplossen. Ik moet zeggen dat ik na een week redelijk enthousiast ben. Ik zweet duidelijk stukken minder en ik heb zelfs met uitgaan alleen een shirt aan gehad, iets wat tot vorige week ondenkbaar leek. Ik was helemaal droog, het bewijs dat het dus wel degelijk iets in je lichaam doet waardoor het zweten behoorlijk verminderd (bij mij althans). Ik heb ook erg veel last van blozen en zweten in het gezicht. Nu ben ik na een week nog niet overtuigd van het feit over of het 't blozen nu ook verminderd dan wel wegneemt. Ik heb al wel een week niet gebloosd, maar durfde mezelf ook niet in rechtstreekse confrontaties te gooien. Ik heb het gevoel dat het ook hiertegen wel helpt, maar moet mezelf hierin nog overtuigen.

Ik kreeg het overigens gewoon mee van de huisarts. Die was zichtbaar blij dat ik met mijn verhaal gewoon bij hem kwam en hij was erg begripvol. Dit nam gelukkig mijn onzekerheden om langs de huisarts te gaan weg, want ik was vooraf behoorlijk zenuwachtig. Ik kon na de afspraak het medicijn gelijk bij de apotheek ophalen.

Toch weet ik niet of dit voor de lange termijn goed is. Ik heb ook een afspraak staan in het VU Medisch Centrum in Amsterdam, voor een consult. Wellicht dat ik hierdoor overtuigd raak van een operatie. Al zeiden ze door de telefoon dat de wachttijd 8 maanden betreft. Maar ja, als ik niks in gang zet duurt het alleen maar langer denk ik dan.
Sanne89
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 18:37
Contacteer:

Bericht door Sanne89 »

Zo, daar ben ik weer!

Even over mijn laatste bericht... Diane 35 helpt bij mij dus wel!!!

Ik merk heel erg veel verschil, alleen jammer dat ik deze niet alle dagen kan nemen, want moet om de 4 weken er mee stoppen omdat het natuurlijk De Pil is.
Ach soms slik ik 'm gewoon door als ik nog een weekend weg ga.

Hebben jullie nog nieuwe "medicijnen" wat zou kunnen helpen tegen zweten ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht