Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Noordaa
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 18:10
Contacteer:

Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door Noordaa »

Dag mede- en ex-zweters,

Ik heb al sinds mijn jeugd last van zweethanden en heb alles al geprobeerd.

Ik heb allerlei crèmes geprobeerd, een operatie overwogen maar vond de risico's te hoog, heb botox overwogen maar vond het te duur, te pijnlijk en een te hoge herhalingsfrequentie. Het best werkte nog de Iontoforese. Het werkte echter slechts voor een beperkt deel van mijn handen en de discipline die ik er voor moest opbrengen om telkens een half uur met mijn handen op dat ding te gaan zitten brak me er mee door te gaan.

Via de Mauritskliniek in Utrecht heb ik enkele maanden geleden Oxybutynine voorgeschreven gekregen om te proberen. Ondanks dat ik redelijk wat negatieve ervaringen lees ben ik zeer te spreken over het medicijn. Ik krijg er af en toe een beetje droge mond van maar dan drink ik gewoon wat en dan is dat probleem ook weer opgelost. Verder merk ik niks... behalve dat zowel mijn handen, oksels als voeten gewoonweg droog zijn in rust. Als ik ga sporten zweet ik uiteraard wel gewoon maar dat is normaal en gezond. Kortom, voor mij een panacee. Was zo verheugd iemand een droge hand te kunnen geven en niet meteen te stinken in een strak shirtje!!!

Al met al wil ik een tegenwicht bieden tegen de negatievere reacties. Het blijft een persoonlijke ervaring. Iedereen reageert anders maar ik zou, als je zoals de meesten hier, sociaal last hebt van overmatig zweten, dit medicijn zeker een kans geven en zelf oordelen of het werkt of niet. Deins niet terug als het niet meteen werkt. Bij mij moest de dosering ook iets omhoog om het gewenste effect te verkrijgen. Ik gebruikte eerst 3x daags 2.5mg en gebruik nu 4 a 5 x 2.5 mg.

Het enige dat ik me nog afvraag is of er iets bekend is over het gebruik op de lange termijn van dit middel. Als iemand daar meer over weet, hoor ik het graag.

Groet,

Rogier
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door OkraMau »

hier ook een blij iemand, bij mij staat de drionic ook alweer een tijdje in zijn doosje onder me bureau...
een half uur stilzitten is niets voor mij..
4 minuten zijn al te lang ;)
ik was vorige week tijdens mijn tussentijdse toets voor mijn rijles al zo blij!
(sinds ik die dingen slik lijkt het juist wel of ik alleen maar beter rij, volgens me instructeur:P)
2 ingenomen voor de ttt, en die heb ik succesvol en vooral DROOG doorgebracht ^^

soms heb ik ook wel droge mond maar dat had ik voor de oxy ook, tegenswoordigs ben ik maar kauwgom gaan knauwen en
ik heb altijd een flesje water bij.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door Zwetertje1977 »

Noordaa schreef: Het enige dat ik me nog afvraag is of er iets bekend is over het gebruik op de lange termijn van dit middel. Als iemand daar meer over weet, hoor ik het graag.
Hallo Rogier, fijn voor je dat het medicijn ook een positieve werking voor jou heeft. Als antwoord op je vraag, ik gebruik oxybutynine bijna 3 jaar en ben er nog steeds zeer over te spreken. Ik gebruik van maandag t/m vrijdag 3x per dag 5 mg. Meestal om 07.30 uur, 11.00 uur en 14.30 uur. Soms zijn er dagen dat ik het 2x per dag gebruik en heel af en toe 4x per dag. Tot op heden geen vervelende bijwerkingen gehad, alleen in de eerste maanden last van een droge mond, maar dat ervaar ik niet meer. Kortom, op een termijn van bijna 3 jaar still going strong! :cheer
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door OkraMau »

4x per dag? maar je mag er (volgens mijn bijsluiter) toch maar max 3 nemen??
Ervaar je dan niks vreemds ofzo?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door Zwetertje1977 »

OkraMau schreef:4x per dag? maar je mag er (volgens mijn bijsluiter) toch maar max 3 nemen??
Ervaar je dan niks vreemds ofzo?
Hallo OkraMau, in de bijsluiter die ik bij oxybutynine HCI Merck 2,5 mg tabletten heb gekregen staat dat voor volwassenen de gebruikelijke dosering maximaal viermaal daags 5mg bedraagt. Tot op heden heb ik niks vreemds gemerkt. Er zijn dagen dat ik een mindere dosering neem en er relatief weinig van merk dat ik minder heb genomen. Maar er zijn helaas ook nog genoeg dagen dat wanneer ik een mindere dosering neem ik een aanzienlijk stuk meer last van overmatige transpiratie heb. Ik ervaar niet dat het middel minder krachtig werkt, enkel dat de vervelende bijwerkingen zoals een droge mond minder zijn geworden en heel sporadisch een beetje last van misselijkheid krijg wanneer ik niet veel heb gegeten in combinatie met oxybutynine.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door OkraMau »

aha dan zal ik de mijne ook eens beter doorlezen, misschien kan ik er ook eens een paar x 4 nemen, soms is dat eigenlijk wel nodig...
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Geen last van bijwerkingen Oxybutynine

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik gebruik al ruim 10 (!!!!) jaar oxybutynine met groot succes! Geen last van bijwerkingen, ondertussen vader geworden van twee kerngezonde kinderen, loop halve marathons en voel me al jaren zelfverzekerd in een goede vaste baan. Ik wil met dit bericht iedereen moed inpraten die twijfels heeft over oxybutynine of eventuele bijwerkingen op de korte of lange termijn. Hier een succes story van een van de langste oxybutynine gebruikers op dit forum. Het heeft mijn leven ieder geval zeer succesvol betreft het overmatig zweten veranderd. Van klotsende oksels bij de kassa geef ik nu reeds jarenlang kurkdroog presentaties. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor oxybutynine. Tot over een paar jaar dan wip ik weer even langs om een berichtje te plaatsen hoe het gaat. ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht