Vraagje over Oxybutynine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
kelly89
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 16:28
Contacteer:

Vraagje over Oxybutynine

Bericht door kelly89 »

Hoi allemaal,
Sinds gister middag gebruik ik oxybutynine 2.5mg 3x per dag.
Alleen werkte het gister dus heel goed (naar mijn mening) en vandaag totaal niet :S heb ook totaal geen last van droge mond enzo.

Na hoeveel tijd gaat het echt werken? Moet ik gewoon even doorzetten? Ik moet pas na 14 dagen terug naar de dokter zodat ze mijn dosering omhoog kan doen enzo.
En na hoeveel uur nemen jullie een nieuwe in? Want ik moet dus om de 8 uur maar het lijkt wel alsof het na 6/7 uur uitgewerkt is en dan loop ik dus minimaal 2uur nat rond.

Ik hoop dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door TomH »

Ik denk dat je sowieso even moet doorzetten, de werking kan heel erg per persoon verschillen. Bij mij persoonlijk heeft het in het begin vrij goed geholpen maar daarna werd de werking weer minder. Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt want ze hadden bij mij niet het gewenste effect. Voor anderen is het echter een wondermiddel dus gewoon even volhouden en kijken wat het bij jou doet.

Succes! :)
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door Deo gratias »

Dag Kelly,

Je gebruikt dit middel pas sinds gisteren.........., heb een beetje geduld!

Ik gebruik Oxybutynine nu ongeveer 2 maanden met succes. Mijn huisarts zei dat ik met de dosering een beetje moest experimenteren om te zien wat voor dosering er nodig was. Ikzelf heb ook tabletten van 2,5 mg, 1 tabletje per keer bleek voor mij te laag. Nu neem ik anderhalf tablet per keer, dus 3,75 mg, en dat werkt prima. (Moet je wel de tabletten met het 'breekgleufje' hebben, je hebt ook tabletten zonder dat gleufje en die zijn nauwelijks te breken.)
Ook bij mij werken de pillen niet 8 uren lang. Daarom denk ik altijd na wanneer ik echt niet wil zweten (bijv. belangrijke afspraak) en neem de tabletten dan ongeveer 2 uren van tevoren. (Ik heb het idee dat ze na ongeveer 2 uur ten volle werken.)

Ik hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt. Ik zou zeggen, experimenteer een beetje!

Groet!
kelly89
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 16:28
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door kelly89 »

@Deo Gratias; Ik heb ook het idee dat ze pas na 2uur echt werken,
het zweten is wel vermindert voor 70% denk ik. Ik mag alleen nog niet experimenteren met de dosering want de dokter wilt zelf ook weten of 2.5 wel werkt enzo en ik heb maar voor 2weken (45pillen)
Ik gebruik ze nu dus 4dagen (4e dag is vandaag) en ik heb het idee dat ze wel werken maar nog niet 100% en ook geen 8uur lang.
Nouja nog 11dagen en dan terug naar de dokter :) wil gewoon hogere dosering proberen :P
kelly89
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 16:28
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door kelly89 »

Even een korte update.

Ben nu 10dagen bezig (3x2.5mg pdag) en ik kon gister gewoon mijn tshirt weer in de kast leggen zonder dat hij stonk, nat en vies was! Ik heb gewoon helemaal geen druppel gezweet!
Vandaag ook nog niet totnu toe haha :P
Ik weet niet hoe het gaat als het nu weer zo heet word als vorige week, toen hielp het echt voor geen meter.

Dinsdag terug naar de dokter,
titus
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 16:23
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door titus »

Op welke plekken hebben die pillen de meeste invloed? Met andere woorden, waar heeft het jou het meest geholpen?
kelly89
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 16:28
Contacteer:

Re: Vraagje over Oxybutynine

Bericht door kelly89 »

Oksels, en onder mn borsten, en mijn voorhoofd en eigenlijk ook mijn rug wel. Ik had overal last van zweten alleen niet op handen en voeten.
En ook opzich wel een beetje bij mijn bilspleet maar dat is na veel inspanning nog steeds aanwezig helaas pindakaas.
En als het echt heet is werkt het ook niet super goed maar het is dan wel een heel stuk minder.

Ik mocht geen hogere dosis dus nu spaar ik pillen op (bijv zondagen en avonden dat ik ze niet inneem) zodat ik overdag 2kan nemen als het nodig mocht zijn.

Ik ga vandaag voor het eerst 2x2.5 mg tegelijk innemen, ga straks namelijk naar de biosscoop en ben benieuwd hoe ik er van af kom haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht