Probanthine en atropine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Henk123
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 12:43
Contacteer:

Probanthine en atropine

Bericht door Henk123 »

Na een jaartje of 15 last te hebben gehad van hyperhydrosis onder de oksels heb ik in 2000 ETS ondergaan.
Helaas begon ik een week of 2 na de operatie overmatig te zweten op rug, buik benen en sinds een aantal jaar ook bij gekruid eten op mijn hoofd. Als ik alleen al denk aan gekruid eten zweet ik al op mijn voorhoofd... er zijn ergere dingen in wereld maar toch. Vandaar dit forum.

Heb destijds alle paardemiddeltjes wel gehad.
Ik lees dat robinul (oxy..) hier favoriet is maar ik wil toch wijzen op alternatieven.
Zelf heb ik veel baat bij probanthine, was voorheen (> 10 jaar geleden) ook in Nederland op recept verkrijgbaar maar vanwege de bijwerkingen (niet zweten oa) is deze op een zwarte lijst gekomen. Ben toen atropine (huisarts) gaan slikken maar dit was echt een paardemiddel (echte "cottonmouth") en werkte niet zolang.
Ik bestel nu al jaren lang probantine via internet (100 tabletten ca 33 USD) en slik er zo'n 2 a 3 per dag indien nodig.
En ja ook hier een beetje een droge mond.

Tevens is voor lokale toepassingen maxim van corad healthcare een aanrader. Had deze graag willen gebruiken voor mijn operatie en kijken of deze had gewerkt. Maar zie in mijn omgeving veel mensen die hier baat bij hebben (meerdere familieleden met HH).

Hoop hier iemand mee te kunnen helpen of een alternatief aan te kunnen bieden. Suc6.
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door Deo gratias »

Dag Henk,

Het is goed dat je mensen op mogelijke alternatieve geneesmiddelen wijst, vooral voor zweters bij wie oxybutynine onvoldoende helpt.
Toch wil ik graag op jouw berichtje reageren, mede omdat er een foutje in staat.
Je schrijft dat Robinul hetzelfde is als 'oxy..', maar dat is niet juist. Robinul (merknaam) heeft als werkzame stof glycopyrronium en dat is een andere stof dan oxybutynine (merknaam: Dridase). Robinul behoort (in tegenstelling tot oxybutynine) tot dezelfde geneesmiddelenfamilie als Pro-banthine, waar jij veel baat bij hebt.

Atropine vind ik een veel te zwaar geneesmiddel om te gebruiken bij overmatig zweten.
Pro-banthine zou voor mensen bij wie oxybutynine onvoldoende helpt een interessant alternatief kunnen zijn, maar als dat middel alleen maar via het internet te bestellen is, ben ik er zelf om diverse redenen ook niet echt een voorstander van.

Groeten!
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door Rens »

Ik gebruik momenteel oxybutynine, maar pro banthine heeft dus eigenlijk een betere werking?
Oxybutynine werkt bij mij namelijk zo minimaal dat ik graag iets anders wil proberen, krijg ook last van maagpijn en behoorlijk droge mond.
Wil graag nog wat meer ervaringen aanhoren wat betreft pro banthine
Remark1952
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 01:07
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door Remark1952 »

Via welke site kan ik (met doktersrecept) Probanthine bestellen? Via mijn eigen apotheek duurt het weken. Ze zeggen dat dat komt omdat het uit het buitenland moet komen. Maar ik bestel wel eens vaker iets uit het buitenland en dan is het er binnen een week!
Remark1952
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 01:07
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door Remark1952 »

Beste AdjeHardie.
Je hebt mijn vraag kennelijk niet goed gelezen. Ik schrijf juist: "met doktersrecept". Het middel is mij dus door een arts voorgeschreven, helpt mij al jaren goed en heeft - voorzover ik merk - als enige bijwerking een droge mond. Maar mijn apotheek deed er weken over om het te leveren. Vandaar mijn vraag naar de verkrijgbaarheid. Inmiddels (een jaar later) is het probleem echter opgelost. Wat Atropine betreft: dat middel is door mij niet ter sprake gebracht, maar in 2009 (!!!) door Henk 123.
berndkuster3
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 12:37
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door berndkuster3 »

Voordat u iets over Kamagra weet, is het belangrijk om te weten hoe het uw lichaam beïnvloedt. Geneesmiddel tegen erectiestoornissen met als hoofdbestanddeel sildenafilcitraat. Sildenafilcitraat is een pde5-remmer die uw lichaam beïnvloedt door de bloedvaten rondom en op uw penis te verwijden. De belangrijkste reden voor erectiestoornissen bij mannen is het enzym pde5. Het hoopt zich op in de bloedvaten, die zich op het genitale gedeelte bevinden, en blokkeert de bloedstroom. Om een harde erectie te krijgen is het belangrijk dat er bloed in de penis stroomt.
Remark1952
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 01:07
Contacteer:

Re: Probanthine en atropine

Bericht door Remark1952 »

Mooi dat we dit weten, Berndkuster3, maar wat heeft het met dit onderwerp te maken???? :cry
Plaats reactie