Oxybutynine: dosering

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Oxybutynine: dosering

Bericht door HouseRD »

Hey iedereen,

Ik ga straks naar de dermatoloog in de hoop Oxybutynine voorgeschreven te krijgen.

Oxybutynine blijkt bij veel mensen een (zeer) positieve werking te hebben, zo blijkt uit de vele getuigenissen hier,
maar ik lees her in der in de topics dat er wel een grote variatie is in de dosering die mensen nemen.

Daarom deze vraag naar de (ex)-zweters die Oxybutynine gebruiken:

bij welke dosering heb je een goede werking maar blijven (erge) bijwerkingen achterwege?
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door Deo gratias »

En, heb je oxybutynine voorgeschreven gekregen?

Ikzelf gebruik meestal 2 maal per dag 1 tabletje van 2,5 mg. In het begin had ik de neiging om meer te nemen omdat ik dacht dat het onvoldoende hielp. Maar wat bleek, je moet geduld hebben. Pas 2 uur na inname werkt het (bij mij) ten volle. Soms neem ik in de avond nog een half tabletje, maar alleen als ik op stap ga. Bij deze bescheiden dosering heb ik veel werking en heel weinig bijwerking.

Je hebt oxybutynine van het merk Actavis, mooie makkelijk in te nemen tabletjes, maar deze hebben geen breekgleufje. De tabletten van het merk Apothecon hebben wel een breekgleufje, dat is erg handig als je een half tabletje wilt nemen.

Succes!
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door HouseRD »

Wat een teleurstelling, mijn dermatoloog weigerde me het product voor te schrijven :(

Ik heb nog getracht zoveel mogelijk argumenten aan te halen om haar te overhalen het product gewoon te proberen en bij de minste vorm van bijwerking onmiddellijk het gebruik ervan stop te zetten, helaas... Ze kende het product wel (maar niet ten gronde) en spiegelde mij een vreselijk beeld voor wat ze illustreerde met een patiënt die een stuk darm moest laten weghalen vanwege foute medicatie. Ze vertelde er wel niet bij of het om het gebruik van Oxybutynine ging... Ik vertelde haar meermaals dat ik bereid was een "risico" te nemen, maar zij wou dat niet. Ik kom mij niet van de indruk ontdoen dat haar beroepsaansprakelijkheid en imago van groter belang waren dan "slechts" een zweetprobleem.

Ze gaf overigens mee dat geen enkel arts in België bereid zou zijn Oxybutynine voor te schrijven bij overmatig zweten. Is er iemand uit België die dit kan tegenspreken??

Het voelt aan als een verloren veldslag, maar de oorlog gaat door. De zaak is om een arts te vinden die zich wel kan vinden in "mijn probleem"...
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door Ferry24 »

Dit herken ik. Kan helaas ook niet aan de tabletten komen :(
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door HouseRD »

yes, i've got it :D :D

binnen enkele minuten neem ik mijn eerste tablet (2,5mg) om eens te kijken hoe mijn gestel oxybutynine verwelkomt

vandaag kan het een historische dag worden :O
Mooo
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 14:39
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door Mooo »

En......?
linnie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 12:47
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door linnie »

Wat fijn voor je HouseRD, dat je eindelijk de pilletjes hebt! Via wie ben je er nu aan gekomen? Want 't was voor jou nog moeilijk om er aan te komen toch?
Maarre merk je al wat? Ik moet vanmorgen na 4 weken gebruik terug komen bij m'n huisarts want ze wil weten hoe 't nu gaat...Ik draai lekker op 3x 5mg...Alleen blijf ik last van een vreselijke droge mond houden, en heb last van een heel droge huid op m'n handen...ben langzaam aan 't uitdrogen... :P ik had begrepen dat dat tijdelijk was...bij mij dus niet...Hoop voor je dat je ook baat hebt bij de pilletjes!
Groetjes Linnie
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Oxybutynine: dosering

Bericht door HouseRD »

Uiteindelijk is het mijn huisarts geweest die zich kon vinden in wat ik meemaakte en mij Oxybutynine voorschreef.

Ik pak het nu drie dagen. De eerste twee dagen probeerde ik het eerst voorzichtig (2x 2,5mg) maar dat gaf, buiten een droge mond, niet veel effect. Naar wat ik begrepen had kon het wel even duren voor het product werkzaam werd dus dacht ik er gisteren maar eens aan om de dosis te verhogen (2x5mg).
De eerste pil ging zonder problemen. Ik ging daarna fitnessen en inderdaad, het zweten was minder, hoera :dans
Om de avond door te komen nam ik er nog eentje van 5mg en toen kwamen de bijwerkingen opzetten... Ik voelde een grote druk op mijn linkeroog en had een wazig zicht... de hoera-stemming ging even terug liggen :)

Vandaag ga ik proberen de dosis terug te schroeven tot 2,5mg, maar dan 3x per dag. Hopelijk is deze dosis laag genoeg om ervoor te zorgen dat bijwerkingen wegblijven. De boodschap is dus: experimenteren, maar met mate
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht