Vagantin®

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Suus18
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 jul 2008, 19:36
Contacteer:

Vagantin®

Bericht door Suus18 »

Hallo,

Ik heb mijn ouders eindelijk zo ver.
Donderdag ga ik naar de Mauritskliniek voor een botoxbehandeling onder mijn oksels.
Kan ik daarna gewoon zonder pijn naar huis rijden?
Of voel je het nog?

Nu heeft bij de intake mijn arts me verteld, dat ze een medicijn uit duitsland kent.
Wat ook moet helpen tegen overmatig zweten.
Vagantin®

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik ga het nog een keer na vragen en ben van plan dit te bestellen voor de overige plekken waar ik overmatig zweet.

Heeft iemand toevallig ook nog een idee hoe ik in mijn gezicht het zweet kan verminderen?

Alvast bedankt,

Groetjes Suzanne
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Vagantin®

Bericht door Deo gratias »

Dag Suzanne,

Vagantin heeft als werkzame stof Methantheline bromide, dat is volgens mij hetzelfde als Banthine bromide. Er is iemand op dit forum actief die dit middel (Pro-banthine of Banthine) via internet koopt en er veel baat bij heeft (zie topic in onderdeel 'Tabletten').

Groet!
JJ
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 okt 2006, 20:12
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vagantin®

Bericht door JJ »

Hallo Suzanne,

3 jaar later bump!

Ja het middel is een anticholinergisch medicijn net als oxybutynine, hyoscamine etc. Het voordeel is echter dat het een kwaternaire amoniumverbinding is waardoor het de moeilijk de bloed/brein barriere kan slechten, itt oxybutynine en andere tertiaire amoniumverbindingen. In theorie betekend dit minder bijwerkingen; je hebt namelijk wel de droge mond en evt plasproblemen maar geen (directe) centrale zenuwstel effecten als hoofdpijn/duizeligheid/lamlendigheid.

Ik vind dit wel interessant, want 1 van de redenen dat ik geen oxybutynine wil gebruiken is toch dat het effect heeft op je brein terwijl ik weet dat dat niet per se nodig is.

Je hebt dit medicijn verder niet gebruikt of wel toevallig?
Chol-urticaria-guy
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 22:55
Contacteer:

Re: Vagantin®

Bericht door Chol-urticaria-guy »

Weet iemand misschien waar ik Vagantin (of een middel met een andere merknaam maar met dezelfde werkzame stof) kan bestellen?

(Excuus dat ik me nog niet heb voorgesteld)
Plaats reactie