Wil oxybutynine gaan proberen.

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
blozerd
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 23:25
Contacteer:

Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door blozerd »

Hallo, ik ben een jongen van 16 en ik heb zolang als ik weet al last van roodheid in het gezicht. Nu is het probleem niet echt in het middelpunt staan enz. maar meer als het heel koud of warm is, als ik sport en soms zomaar spontaan heel erg rood wordt. Soms is het zo erg dat ik bijna ontplof en het zelfs pijn doet.
Ik ben al eerder naar de huisarts gegaan, maar die begreep het probleem niet echt en kon me niet verder helpen. Sinds een paar dagen heb ik dit forum ontdekt en wil graag oxybutynine gaan gebruiken. Ik heb het al met mijn vader overlegt en hij wilt het me laten proberen ( hij had er vroeger zelf ook last van, dus hij begrijpt het probleem gelukkig )
Nu vraag ik me af of ik niet te jong ben voor dit medicijn en of mijn huisarts dit me wel mee wilt geven. Ik heb verder geen ziektes en ik slik verder geen medicijnen.
Ik zou dus graag de ervaringen van het medicijn aanvragen bij de huisarts willen weten.
Alvast bedankt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door Thijs »

Hoi,

Mijn ervaring is dat de ene huisarts er moeilijker over doet dan de ander. De een is wel in voor een "experiment" en de ander niet.

Je zou hem kunnen verwijzen naar dit forum en de medische documentatie op internet over het medicijn, mocht hij moeilijk doen.

Gewoon naar je huisarts gaan, vertellen dat je hebt gelezen over oxybutynine en dat je het graag wilt proberen. Dan merk je vanzelf wel zijn/haar reactie.

Hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
blozerd
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 23:25
Contacteer:

Re: Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door blozerd »

Ok bedankt, ik bel morgen voor een afspraak en zal wel wat pagina's uitprinten van dit forum.
Ik meld het hier zodra ik meer weet.
blozerd
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 23:25
Contacteer:

Re: Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door blozerd »

Dat ging snel. Vannochtend een afspraak gemaakt, kon om half 4 bij de dokter terecht. Ik had wat pagina's uitgeprint van dit forum en hij vond het een goed idee om het me te laten uitproberen. Ik heb voor 10 dagen pillen meegekregen. elke dag 3 x 5 mg om te testen of het echt werkt en als het werkt moet ik waarchijnlijk 3 x 2.5 mg per dag.
Vanmiddag de eerste dosis genomen en had niet verwacht dat het meteen zou aanslaan, maar ik moet zeggen dat ik geen erg rood hoofd heb gekregen vandaag.
Ben een tijdje buiten geweest, daarna weer naar binnen. ( Dan heb ik er het meest last van ) Ik voelde warmte in me gezicht maar geen rood hoofd, een heel klein beetje misschien.
Morgen begin ik aan 3 x 5 mg per dag. Ik houd jullie op de hoogte.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door Thijs »

Wat goed om te horen zeg... en wat goed van je huisarts dat hij het voor wilde schrijven. zo zie je maar niet iedere huisarts doet moeilijk..... gelukkig maar !!

Hou ons op de hoogte,

Sterkte,

Groetjes Thijs
blozerd
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 23:25
Contacteer:

Re: Wil oxybutynine gaan proberen.

Bericht door blozerd »

Even een update.
Heb nu 3 dagen 3 x 5 mg per dag oxybutynine geslikt. Ik moet zeggen dat ik nog steeds een heel klein beetje rood ben, maar ik ben heel erg positief.
Ik ben deze dagen geen 1 keer heel rood geweest en heb geen warmte op me gezicht gevoelt. Ik heb al een aantal keer flinke temperatuur wisselingen meegemaakt, maar geen vuur rood gezicht. Na het douchen ook niet, een aantal keer in het middelpunt van de belangstelling gestaan maar toen ook niet rood geworden.
Ik voel me ook heel ontspannen, of dat door de medicijnen komt of door het feit dat ik niet bang hoef te zijn om rood te worden komt weet ik niet.
In ieder geval ben ik tot nu toe erg positief en wil het zeker blijven slikken, last van bijwerkingen heb ik niet gehad.
Als er vragen zijn kunnen jullie die uiteraard stellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht