Pilletje tegen de drup.

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
DripDrup
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 15:36
Contacteer:

Pilletje tegen de drup.

Bericht door DripDrup »

Hallo Allemaal,

Na enkele maanden mee lezen is dit mijn eerste bericht. Bij mij is het het bekende verhaal.. natte tops & broek kruizen, een hoofdhuid vergelijkbaar met een douche en natte wenkbrauwen, bovenlip en kin. Dit weekend had ik het helemaal gehad. een combinatie van verpeste kleren weggooien, dure dep spullen aanschaffen en een pijnlijke confrontatie met mijn gezweet op film heeft mij besloten om naar de huisarts te gaan.
Bewapent met een a4-tje notities en referenties over Oxybutynine ben ik naar de huisarts gegaan. "gelukkig" kom ik na een fietstochtje altijd bezweet aan op de bestemming dus bewijs genoeg.
Ik nam namelijk aan dat de huisarts het mij moeilijk ging maken. maar niks minder waar. hij zei na mijn betoog dat hij mij ging verwijzen naar een neuroloog voor Botox. "Jaa maar ik wil helemaal geen Botox! Ik wil Oxybutynogwat" riep ik. (ik ben als de dood voor injecties) toen heeft hij Oxybutynine opgezocht & aan mij gevraagd wat die mensen op dat forum er van vonden en hoeveel zij slikte.

Nu heb ik een doosje voor 10 dagen. 2,5 mg 3 maal daags. En hij is heel benieuwt wat mijn bevindingen zijn want hij had er nog nooit van gehoord. Als het werkt mag ik het komen verlengen. Bij de apotheker begon het meisje uit te leggen wat de bijeffecten zijn en ik heb haar rustig uit laten praten. Ondertussen dacht ik *het is precies 1 van die bijeffecten waarvoor ik dit ga slikken*

Ik ben blij dat mijn huisarts zo nieuwsgierig en empathisch was. Hij kon zich voorstellen dat het veel verpest dat gezweet.

De komende weken laat ik jullie wel weten hoe het mij afgaat met de Oxybutynine.

Doeg!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Pilletje tegen de drup.

Bericht door Thijs »

Hoi DripDrup!

Allereerst welkom op dit forum. Goed van je dat je naar je huisarts bent gestapt en goed van je dat je om oxybutinine hebt gevraagd. Ben benieuwd of het aanslaat bij je, mocht het niet werken dan kun je het gemakkelijk verhogen tot 5 mg per keer.

Heel veel succes en sterkte en houd ons op de hoogte.

groetjes Thijs
DripDrup
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 15:36
Contacteer:

Re: Pilletje tegen de drup.

Bericht door DripDrup »

Hallo allemaal!

Thijs bedankt voor je reactie op mijn berichtje.

Het is twee weken verder en tijd om de balans op te maken.

De eerste paar dagen was ik constant aan het checken of ik zweette. En soms barste het gezweet wel los maar het was al wel minder dan voorheen. En wat mij verbaasde dat ik zelfs na het flink doorfietsen naar het station ik sommige ochtenden wel er warm was maar niet zeik nat.

Daarna hield het zweten op. Ik slik niet 3X per dag 2,5 mg Oxybutynine maar na het wakker worden 5 mg en als ik avonds nog een uitje heb nog een keer 5 mg. Die laatste dosis gebruik ik dus niet dagelijks.

Ik vind het echt wonderbaarlijk hoe het werkt. En ik merk nu pas hoeveel ik eigenlijk zweette soms en wat voor dingen ik verzon om het te verdoezelen. Ik kan nu wel twee dagen een shirtje aan en ik hoef niet meer te verschuiven op een stoel als ik opsta om de natte vlek op de zitting te drogen. En mijn haar... Ik kan nu genieten van het feit dat ik mijn haar mooi föhn en dat het dan ook de hele dag blijft zitten.

Mijn huisarts vind het wel prima dat ik dit blijf slikken. De apothekers assistente wilde mijn recept eigenlijk niet mee geven en de doktersassistent ging met mij in discussie over het nut van het slikken van Oxybutynine voor iets anders dan waar het voor bedoelt is. Gelukkig ben ik gezegend met een grote mond dus beide dames hadden geen argumentatie meer nadat ik meldde had dat Oxybutynine mijn kwaliteit van leven verbeterd en zij dáár helemaal niks over te zeggen hebben.

Bijwerkingen: ik heb het soms zoo warm! Als ik iets inspannends doe dan zweet ik ook niet dus kan ik geen warmte kwijt. Maar dat zakt vlot weg met een glas water. 
Dizzy, de 1ste week voelde ik mij nogal stoned. Mijn rijles in die week was dan ook weggegooid geld. 
Plassen, minder.. Veel minder. 
Droge mond, ja maar niet hinderlijk. Ik heb altijd al een flesje water bij mij en smitjes dus nu is het fles wat eerder leeg.

Als iemand vragen aan mij heeft kan je die gewoon stellen hoor en anders tot mijn volgende post!  
zeeshan002
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 13:14
Contacteer:

Re: Pilletje tegen de drup.

Bericht door zeeshan002 »

Nu heb ik een doosje voor 10 dagen. 2,5 mg 3 maal daags. En hij is heel benieuwt wat mijn bevindingen zijn want hij had er nog nooit van gehoord. Als het werkt mag ik het komen verlengen. Bij de apotheker begon het meisje uit te leggen wat de bijeffecten zijn en ik heb haar rustig uit laten praten. Ondertussen dacht ik *het is precies 1 van die bijeffecten waarvoor ik dit ga slikken*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht