Hoofd transpiratie

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Elizabeth
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 14:11
Contacteer:

Hoofd transpiratie

Bericht door Elizabeth »

Wat is er te doen aan overmatige tranpiratie in gezicht en haarbij kleine inspanning word mijn haar klets nat ik schaam mij daar erg voor. :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door Thijs »

Nou je hebt het in de juiste sectie gevraagd namelijk tabletten! ;) Probeer eens oxybutynine tabletten via de huisarts.... deze gaan het zweten tegen over je gehele lichaam.

Volgens mij is er verder weinig tot niets aan te doen. ik heb wel gehoord dat men er ook botox injecteerd (op de voorhoofd) maar dat schijnt extreem pijnlijk te zijn.

succes

groetjes Thijs
Elizabeth
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 14:11
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door Elizabeth »

Hartelijk dank voor je advies mijn huisarts heeft het direct voorgeschreven dus nu maar duimen dat het helpt.
filakimou
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 aug 2011, 14:01
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door filakimou »

Elizabeth schreef:Wat is er te doen aan overmatige tranpiratie in gezicht en haarbij kleine inspanning word mijn haar klets nat ik schaam mij daar erg voor. :(
hier precies hetzelfde, het is echt zo vreselijk naar.
Ik slik het nu sinds 2 weken het is niet te geloven, ben zo blij met die Oxybutunine :cheer
filakimou
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 aug 2011, 14:01
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door filakimou »

Heb het al die tijd geslikt en het hielp goed, ik had alleen steeds meer nodig om het gewenste effect te krijgen en je mag maar 15 mg. per dag.
Na mijn verblijf in Griekenland van vier maanden dacht ik, ik ga proberen er af te komen. Ben gestopt en nu 10 dagen later pfff snel naar de HA voor een nieuw recept want het is in volle hevigheid terug gekomen. Gisteren rustige wandeling gemaakt van drie kwartier, kwam echt kleddernat thuis (niet van de regen). Heb net heel rustig boodschappen gedaan in een heel rustige supermarkt, ik sta te druipen bij de kassa en zit nu nog na te dampen.
Ik vraag dus nieuwe aan en stop dan gewoon maar niet meer.

Ben eigenlijk blij dat ik dit forum weer even op zoek want ik lees nu mijn blije berichtje hierboven en denk 'oh ja wat was dat heerlijk en wat was ik er blij mee'.
Die droge mond, helaas dan maar kauwgom of zorgen voor een flesje water altijd bij je, het is niet anders.
pasban
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 10:02
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door pasban »

I am currently using oxybutynin, but pro Banthine is actually a better functioning?
Oxybutynin works for me because so minimal that I would like to try something different, you also suffer from stomach pain and quite dry mouth.
Would like to hear some more experiences regarding pro Banthine
dribbel
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 13:12
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door dribbel »

Hallo,ben hier een tijd niet geweest.i.v.m nieuwe laptop,en alles kwijt wezen,maar ben benieuwd of er nieuwe oplossingen zijn voor het zweten in je gelaat. Groet Alie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door Thijs »

Glycopyrronium schijnt echt goed te werken beter dan oxybutynine.
dribbel
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 13:12
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door dribbel »

Hoi Thijs

Kan het bespreekbaar maken bij de huisarts met dat middel waar je overschrijft.
dribbel
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 13:12
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door dribbel »

Goedemiddag

Na jaren te hebben gezweet,in het gelaat,laat ik hier bij weten,dat ik voor 4 weken terug naar het Martinieziekenhuis in Groningen ben geweest en het medicijn Oxybutnine SDZ heb gekregen,en dat voor mij een openbaring is.Weet niet wat me overkomt. Heeft natuurlijk bijwerkingen,zoals droge mond,maar dat neem ik voor lief.Ben nu een blij mens.
Paul1977
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 09:31
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door Paul1977 »

Beste allemaal, heb met plezier een aantal topics gelezen, ik herken mij zelf in veel van hetgeen ik hier lees.

Ik ben een man van 39 jaar en kan soms gaan blozen in ongemakkelijke situaties en vervolgens kan mijn hoofd blank staan van het zweet.
Dit ervaar ik niet vaak, het is eigenlijk alleen wanneer ik voor mijn werk een presentatie moet geven, de moed zakt mij voor die tijd al in de schoenen om het feit dat ik met een nat hoofd voor een groep sta.
Op dit moment zit ik te denken om op zoek te gaan naar een andere baan, niet vanwege het zweten maar omwillen van andere redenen, economische situatie waarin het bedrijf zich momenteel bevindt bv.
Solliciteren op een andere baan heeft mij altijd tegen gehouden, heb een aantal jaar terug eens een gesprek gehad en het zweet brak mij uit met als gevolg dat het nergens op uit liep.

Ik kom hier nu terecht omdat ik over 3 weken weer een presentatie moet geven voor een man of 25, bij de gedachte al zakt het lood mij nu al in de schoenen. Ik zit zelfs te denken, hoe kan ik hier onderuit komen. Maar goed, dat is niet echt een optie ben ik bang.

Ik lees veel positieve berichten over oxybutynine en wil vandaag eens de huisarts bellen voor een afspraak.

Mijn vraag nu aan de overige forumleden:

Mocht mijn huisarts akkoord gaan, dien ik dan het beste direct met het innemen van de pillen of beter wachten tot een paar dagen voor ik de presentatie moet geven of op sollicitatie ga? Zou het geschikt zijn voor mijn situatie? Maw, ik zou het alleen nodig hebben wanneer ik zou gaan solliciteren of een presentatie moet geven, mijn dagelijkse leven wordt niet echt hierdoor beinvloedt.

Ik ben nieuw hier, hoop op positieve reacties en adviezen.

Mvg
Paul
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hoofd transpiratie

Bericht door Erje »

Hallo Paul,

Welkom hier.

Als je probleem zich maar afentoe voordoet en niet dagelijks, zou je misschien ook Odaban kunnen proberen, dat kan ook voor hoofdzweten worden gebruikt.
Het is gewoon bij bv Kruidvat te krijgen en er worden goede resultaten mee behaald.

Alvast veel succes met de presentatie.

Groetjes, rj
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht