Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

JWBokx schreef:Bij mij helpt de drank op zich prima, alleen is het vrij veel wat je moet innemen.
De volgende keer krijg ik in ieder geval al de sterkere drank van 1mg/ml ipv 0.2mg/ml.
Dus hoef ik maar 1/5 in te nemen.
In eerste instantie werd ik er wat slaperig van.
Maar dat is nu over.
Het zweten is stukken minder.
Normaal bij deze temperaturen was ik steeds nat op mijn rug en buik.
En de oksels natuurlijk.
Nu kan ik met de collega's gaan wandelen tussen de middag zonder helemaal nat terug te komen.
Tot nu toe ging ik niet meer mee als het warmer dan een graad of 15 was.
Dan liep iedereen nog met een jas en ik in mijn korte mouwen bloesje....

Dus het helpt wel, en de bijwerkingen vallen na een tijdje erg mee.

De tabletten wilt nog steeds niet erg lukken.
Al heel wat apotheken gevraagd.
Er was er 1 die ze misschien in het buitenland kon bestellen.....
Maar dat ging wel een tijd duren, en was erg kostbaar.

Dus ik snap nog steeds niet dat er hier rond Pijnacker kennelijk niet aan te komen is.
Maar heb het idee dat veel apotheken van dezelfde hoofdapotheek zijn.
Dus leveren ze allemaal het zelfde.....
Mooi om te zien dat zelfs een lage dosering drank aardig lijkt te helpen.

"Dus het helpt wel, en de bijwerkingen vallen na een tijdje erg mee."

Wat ik al eerder meerdere malen zei ;)

Gewoon doorbellen naar nog meer andere apotheken of ze het wel kunnen leveren in tablet- of zelfgemaakte capsulevorm!
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Deo gratias »

Hallo allemaal.
Ik gebruik al jaren oxybutynine en ben momenteel glycopyrronium aan het 'testen'. Ik zal binnenkort mijn ervaringen met jullie delen.
Dit berichtje schrijf ik omdat veel van jullie moeite hebben om de glycopyrroniumbromide tabletten te bemachtigen. Het heeft mij ook moeite gekost, maar het is mij uiteindelijk gelukt via een Mediq Apotheek. Dit is een keten van apotheken door het hele land, wellicht dat ze het allemaal kunnen leveren.
https://www.mediq-apotheek.nl/modules/h ... theek.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop dat jullie iets aan deze tip hebben.
Ik zag ook een vraag over de vergoeding. In principe krijg ik de tabletten vergoed, maar zolang je de eigen risico van de verzekering nog niet hebt verbruikt, moet je ze toch zelf betalen! Dus, ik zou je daar maar niet zo druk over maken!
Groet, DG
Nikkian
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 16:06
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Nikkian »

Ik maakte me er ook niet zo druk over, ware het niet dat mijn apotheek nogal dramatisch deed over de kosten die wel eens extreem hoog zouden kunnen zijn.
Inmiddels gebeld met Pharmaline en gevraagd naar een apotheek in mijn woonplaats waar ze zaken mee doen. Naam gekregen, apotheek gebeld en met een receptje kunnen zij de pillen gewoon bestellen..tsja...waarom mijn eigen apotheek daar dan zo ingewikkeld over doet?

Vraag aan S28: in welke dosering slik jij deze pillen en hoeveel neem je er per dag?
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

Ik weet inmiddels dat Pharmaline de enige genieke producent van Glycopyrronium-tabletten in Nederland is (op dit moment). Wie een apotheek zoekt lijkt dus het beste zoals Nikkian aangeeft naar Pharmaline te informeren naar welke apotheek ze bij jou in de buurt leveren (of je apotheek moet het zelf kunnen bereiden).
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door JWBokx »

Kijk dat zijn erg goede tips.
Ik ga er zo snel mogelijk achteraan.
Zo zie je maar samen weten we meer....
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Rens »

Ik doe het nog steeds met de vloeibare 2mg vorm, het helpt zeker om minder te zweten maar voor mij is het zeker geen wonder middel.
Ben wel benieuwd naar de pil vorm maar daar kreeg ik weinig response op van huis arts, binnenkort nog maar eens proberen.

Je krijgt er ook een behoorlijk droge mond van wat soms in combinatie met sporten er voor kan zorgen dat je moet gaan slikken om je mond nat te maken.
Heb ook al paar keer gehad dat ik daardoor minder duidelijk praat omdat je mond zo droog is.
Heb ook het gevoel dat ik wat minder alert ben, wat minder focus heb.

Mijn hyper hydrose is wel zo ernstig dat ik dit middel gewoon blijf gebruiken maar er zitten zeker ook nadelen aan.
Ik denk dat mijn totale zweet gehalte met ong. 30% verminderd is.

Maar doordat het bij mij heel snel begint kan dit nog wel eens ongemakkelijke situaties veroorzaken.

Mijn vader heeft er ook last van alleen in mindere mate, mijn oma had het ook, wat kan duiden op dat het erfelijk is.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

De vloeibare 0,2mg per ml bedoel je? Misschien dat het opvulmiddel wat ze gebruiken ook niet echt lekker is.
Zoek eerst een apotheek die het kan leveren en 'eis' daarna een recept van de huisarts (hij heeft het inmiddels ook in vloeibare vorm voorgeschreven, dus waarom niet in vaste vorm).
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Deo gratias »

Voor wie moeite heeft arts of apotheker te overtuigen van het bestaan van de tabletten, hierbij een foto als bewijs.<br />Groet, DG
Voor wie moeite heeft arts of apotheker te overtuigen van het bestaan van de tabletten, hierbij een foto als bewijs.
Groet, DG
foto glyco small.jpg (226.12 KiB) 12624 keer bekeken
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Deo gratias »

Op de bovenstaande foto, die ik heb geplaatst, is niet veel te zien..... Op de 'bronfoto' staat ook het doosje met etiket enz. Geen idee waarom de foto zo gedeeltelijk wordt getoond. Sorry!
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door JWBokx »

Er zitten schuifbalken in het plaatje.
Als je die verschuif, zie je de rest ook.
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Deo gratias »

Ah, is dat het, al verschijnen die schuifbalkjes bij mij niet, maar dat zal wel komen omdat ik een ipad gebruik.
Nikkian
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 16:06
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Nikkian »

Donderdag recept ingeleverd bij de (mediq inderdaad)-apotheek in mijn woonplaats. Voorgeschreven was 3x daags 2 miligram. Gisteren belde de apotheek, pillen waren binnen, echter de 2 miligram versie is uit de handel genomen, daarom 3x daags 2x 1 mg. nemen. Ben heel benieuwd of dit beter gaat werken dan de oxybutinine die zoon tot nu toe gebruikte. Zal zijn ervaringen binnenkort wel even vermelden.
hope
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 22:54
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door hope »

Hallo allemaal,
Ook ik heb enorme last van overmatig zweten.
Heb dit aangekaart bij mijn dermatoloog in het LUMC. Bepaalde antidepressiva geprobeerd maar dat hielp niks.
Aan het gebruik van Oxybutynine vond mijn dermatoloog teveel bijwerkingen zitten en aangezien ik al behoorlijk wat andere medicijnen slik, was dat geen optie.
Uiteindelijk zelf op internet gaan zoeken en zo kwam ik terecht op dit forum en las ik de info over glycopyrronium.
Hiermee ben ik naar mijn dermatoloog gegaan. Zij kende het middel niet maar na wat studies over het middel te zijn na gegaan en na wat overleg mag ik het nu proberen.
Mijn eigen apotheek gaf, zoals hier op het forum ook al door anderen aan werd gegeven, aan dat het middel niet in Nederland verkrijgbaar was.
Vervolgens de tip van dit forum na gevolgd en naar pharmaline gebeld om te vragen met welke apotheek in mijn omgeving ze zaken deden.
Helaas kreeg ik te horen dat ze die info niet aan particulieren mochten geven maar de mevrouw was wel zo aardig te zeggen dat ze veel samenwerken met mediq apotheek.
Dat had ik hier op t forum ook al gelezen dus daar heen gegaan en binnen een dag had ik de glycopyrronium binnen. En hoefde niks te betalen want volgens hen werd het gewoon door de verzekering vergoed.
Bij mij is het verkrijgen dus allemaal vrij vlot verlopen.
Vanmorgen begonnen met mijn eerste tablet van 1 mg.
Omdat mijn dermatoloog het middel niet goed kent, wilde ze dat ik met deze lage dosering begin.
Over 3,5 week weer een afspraak met haar om de resultaten te bespreken.
Nu lees ik hier op t forum verschillende berichten over de dosering, als ik de berichten even goed doorgenomen heb zit deze bij jullie ongeveer tussen de 2 en 6 mg per dag, klopt dat?
Zou iedereen die ook de tablet vorm slikt hier misschien even hun dosering willen vermelden? Die info kan ik dan binnenkort weer meenemen naar de dermatoloog.
Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Groetjes, Hope
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

"En hoefde niks te betalen want volgens hen werd het gewoon door de verzekering vergoed."
Minus eigen risico (maar die zal er bij jou al door zijn zo te horen).

"Mijn eigen apotheek gaf, zoals hier op het forum ook al door anderen aan werd gegeven, aan dat het middel niet in Nederland verkrijgbaar was."
Wat een amateurs :o

Met een lage dosering beginnen kan verstandig zijn om vooral aan de mogelijke bijwerkingen te wennen. 1mg is echter in deze zomerperiode niet heel veel. Velen zullen tussen de 2 en 10mg slikken (liefst op een lege maag, 2 uur niet eten voor max effectiviteit). Succes.
hope
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 22:54
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door hope »

Hé, bedankt voor je reactie.
Mijn eigen risico daar zit ik idd meestal in maart al door, maar voor anderen is het goed dat je t er toch even bij vermeld, tnx.
Dat je t middel op een lege maag in moet nemen en daarna t beste 2 uur niet kunt eten, had ik hier gelezen en daar hou ik me ook aan. Maar ik denk, na t lezen van eerdere berichten hier op t forum, dat 1 mg misschien idd wel te weinig is vandaar ook de vraag naar de dosering van anderen.
Bedankt in elk geval voor jouw reactie. Mag ik vragen hoeveel mg jij persoonlijk slikt?
Ik hou jullie op de hoogte!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht