Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

NoSweat
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 00:46
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door NoSweat »

Nog steeds kurkdroog!! Dit is ongelofelijk mensen!! Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen alleen een beetje een droge mond maar ik heb een mondgel gekocht daarvoor en ik drink voldoende water.. En idd het kan prima met alcohol k heb nergens last van..
Sticky
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 15:18
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Sticky »

Na deze berichten te hebben gelezen en ook wat literatuuronderzoek te hebben gedaan, ga ik ook glycopyrronium proberen. Het klinkt veelbelovend.
Ik heb zelf last van algehele hyperhidrosis, maar waar ik het meeste last van heb, zijn de zweethanden. Daar heb ik in het verleden botox voor gehad, maar door de extreme pijn die tijdens de behandeling optrad en het relatief kortdurend gebruik, ben ik daar jaren mee gestopt. Van medicijnen en operaties wilde ik helemaal niks weten. Ik had dus de hoop op een effectieve behandeling al opgegeven, maar nu ik een dochtertje heb gekregen die vanaf haar geboorte zweetvoeten en -handen heeft, ben ik weer gaan zoeken en lezen. Dan verandert er toch een heleboel. Ik wilde wel als proefkonijn fungeren voor mijn dochtertje zodat ze een minder zweterige jeugd zou hebben. Een operatie wil ik eigenlijk nog steeds niet ivm compensatoire zweet. Tabletten waren voor mij in deze fase een beter alternatief. Ik kreeg vorige week oxybutinine 2x daags 2,5mg voorgeschreven. De huisarts moest het wel eerst met de deramtoloog bespreken, want zij had hier nooit van gehoord. Maar nu lees ik over glycopyrronium bromide, dat het mogelijk effectiever is en minder bijwerkingen geeft, doet mij deugd. Dus vandaag de huisarts gebeld en kreeg gelijk een recept hiervoor. Zodra ik het heb ontvangen en geslikt, zal ik mijn ervaringen met jullie delen.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

NoSweat schreef:Nog steeds kurkdroog!! Dit is ongelofelijk mensen!! Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen alleen een beetje een droge mond maar ik heb een mondgel gekocht daarvoor en ik drink voldoende water.. En idd het kan prima met alcohol k heb nergens last van..
Klinkt goed, mooi dat er nu echte bevestiging is.

Welke mondgel gebruik je? Ga je daar soms van 'schuimbekken' tijdens het sporten? (geen ervaring met mondgel).
Reinald
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 09:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Reinald »

Hallo lotgenoten,

Mijn naam is Reinald en ben 25 jaar. Kan iemand mij aub helpen? Het is namelijk zo dat ik lijd aan hyperhydrosis en dat mijn huisarts mij glycopyrronium NIET wil voorschrijven omdat het haar niet bekend is dat glycopyrronium word voorgeschreven als medicijn tegen HH. Ik heb dit middel echt heel hard nodig en heb het gevoel dat dit wel eens het middel zou kunnen zijn die mij gaat verlossen van de kwelling genaamd hyperhydrosis waar ik al jaren onder lijd.
Dit is een oproep aan de mensen die het wel gelukt is om glycopyrronium voorgeschreven te krijgen via de huisarts: kunnen jullie mij aub vertellen via welke huisarts jullie dit hebben gedaan en in welke woonplaats de huisartsenpraktijk zit? Zodat ik contact met die huisarts kan opnemen en hij/zij mij alsnog glycopyrronium kan voorschrijven.

Alvast heel erg bedankt!


Reinald
karin39
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 17:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door karin39 »

Hoihoi allemaal!Ik zou jullie nog even op de hoogte houden over mijn ervaring met dit nieuwe medicijn.
Ben nu met mijn derde fles vloeibaar bezig en heb de pillen erbij (met een giga omweg,bellen,bellen,bellen en uiteindelijk een apotheek gevonden die ze kon leveren)voor alleen de nacht.Scheelt me heel veel keren bed verschonen.
Ik heb toch gemerkt dat de vloeibare vorm beter bij mij werkt en als je het inneemt met een beetje limo valt de smaak ook wel mee.Heb inderdaad zelfstandig de dosis opgevoerd en nog steeds wel een beetje zoekende.
Kreeg wel de eerste 2 weken einde van de dag zeurende hoofdpijn maar daarna was dat over.Verder wel een droge mond maar met kauwgom prima op te vangen en een hele droge neus,leve de neusspray!Al met al ben ik hier super tevreden over en kan nu eindelijk eens gekleurde shirtjes aan.En een tip voor allen die bij een dermatoloog lopen en hun volgende afspraak af moeten wachten voordat ze de dosis mogen verhogen,bellen naar de huisarts voor een herhaalrecept,makkelijker kan niet!
hope
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 22:54
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door hope »

Ook van mijn kant nog weer even een update.
De hoofdpijn waar ik het eerder over had, zal met de warmte te maken hebben gehad. Heb ik nu in elk geval geen last meer van.
Inmiddels zelf aan t zoeken naar de juiste dosering glyco.
Helaas heb ik bij het slikken van 3 mg per dag (waarmee ik nog geeneens droog ben) al heel erge last van keel- en slikproblemen.
Heb droge mond spray van Xeromed gekocht waar letterlijk op staat: "Stopt monddroogheid en pijnlijk slikken door medicijngebruik", maar helpt helaas nauwelijks.
Voor het zweten heb ik dus nog een hogere dosering nodig maar ivm de keel- en slikproblemen is 2 mg voor mij de max.
Na het lezen van de laatste berichten hier op het forum wil ik nu nog wel 2 keer per dag 2 mg gaan proberen.
Wat daar de resultaten van zijn.... Ik hou jullie op de hoogte.
Reinald
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 09:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Reinald »

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik bij de dermatoloog geweest en deze heeft mij godzijdank glycopyrronium voorgeschreven tegen mijn overmatige zweten. Via de huisarts was het namelijk niet gelukt omdat ze het medicijn onvoldoende kende en niet zeker was of het zou helpen tegen hyperhydrosis. De dermatoloog adviseerde me om drie maal per dag een tablet van 1 mg glycopyrronium te slikken in totaal dus 3 mg per dag. Hij vertelde mij dat we het een week gaan aankijken en ik volgende week op controle moet om de werking ervan en eventueel bijwerkingen te beoordelen. Ik heb de tabletten opgehaald bij een Mediq apotheek vlakbij mijn woonplaats en zal i.p.v. drie maal daags 1 mg, in 1 keer 2 mg nemen. Ik zal dan de komende 2 uur niets eten of drinken. Ik heb op dit forum gelezen dat je dit moet doen voor optimale werking van de tabletten. Ik hoop dat het werkt en zal mijn bevindingen met jullie delen.

Groet,

Reinald
Reinald
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 09:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Reinald »

Dit is de tweede dag dat ik glycopyrronium slik. Gisteren begonnen met 2 mg (2 pillen van 1 mg). Dit werkte goed maar voelde soms nog wat klamme handjes bij mezelf. Ongeduldig als ik ben heb ik vandaag ´s ochtends 3 mg genomen(3 tabletten van 1 mg) en inderdaad binnen 2 uur begint het in te werken. WAUW! Voorheen had ik standaard zweethanden, en vooral in drukke sociale situaties begon in heel erg bij me voorhoofd te zweten, het droop er echt van af. Vandaag nergens last van gehad. Ik ben bij de supermarkt geweest zonder te plannen wanneer het rustig zou zijn. Het was daar erg druk en normaal begin ik dan hevig te zweten. Ik heb het echt helemaal droog gehouden zelfs me handen begonnen niet te zweten, hier begint het bij mij altijd, eerst me handen en daarna de rest. Het zijn pas de eerste twee dagen maar ben nu al zeer positief over de werking. De vervelende bijwerkingen zijn een erg droge neus en mond. Ook moeite met het slikken van eten. Hiervoor heb ik Avogel neusspray gehaald en voor de droge mond antaflu keelsnoepjes. Zo is het wel te doen maar ik neem deze bijwerkingen 100 keer liever dan het zweten.

De echte test gaat nog komen maar heb er zeer veel vertrouwen in. Volgende week beginnen de introductiedagen en dat is voor mij echt het punt om het definitief te beoordelen. Normaal ben ik heel zweterig in de klas dus als dit goed gaat weet ik 100% zeker dat glycopyrronium zijn werk heeft gedaan.

Ik zal morgen weer 2 mg slikken en toch maar even kijken of dit ook al voldoende is, bij 3 mg in 1 keer weet ik nu dat het genoeg is om echt helemaal droog te blijven. Wellicht dat een paar dagen 2 mg slikken uiteindelijk ook voldoende is en heb ik misschien minder last van de bijwerkingen(droge neus en mond).

Groet,

Reinald
I
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

hope schreef:Ook van mijn kant nog weer even een update.
De hoofdpijn waar ik het eerder over had, zal met de warmte te maken hebben gehad. Heb ik nu in elk geval geen last meer van.
Inmiddels zelf aan t zoeken naar de juiste dosering glyco.
Helaas heb ik bij het slikken van 3 mg per dag (waarmee ik nog geeneens droog ben) al heel erge last van keel- en slikproblemen.
Heb droge mond spray van Xeromed gekocht waar letterlijk op staat: "Stopt monddroogheid en pijnlijk slikken door medicijngebruik", maar helpt helaas nauwelijks.
Voor het zweten heb ik dus nog een hogere dosering nodig maar ivm de keel- en slikproblemen is 2 mg voor mij de max.
Na het lezen van de laatste berichten hier op het forum wil ik nu nog wel 2 keer per dag 2 mg gaan proberen.
Wat daar de resultaten van zijn.... Ik hou jullie op de hoogte.
Klinkt misschien vreemd, maar je kan tijdelijk een hogere dosering (5mg) testen voor een week ofzo, en dan teruggaan naar een normale dosering. Het zou kunnen dat dan de bijwerkingen bij de normale dosering dan minder zwaar vallen.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

Reinald schreef:Dit is de tweede dag dat ik glycopyrronium slik. Gisteren begonnen met 2 mg (2 pillen van 1 mg). Dit werkte goed maar voelde soms nog wat klamme handjes bij mezelf. Ongeduldig als ik ben heb ik vandaag ´s ochtends 3 mg genomen(3 tabletten van 1 mg) en inderdaad binnen 2 uur begint het in te werken. WAUW! Voorheen had ik standaard zweethanden, en vooral in drukke sociale situaties begon in heel erg bij me voorhoofd te zweten, het droop er echt van af. Vandaag nergens last van gehad. Ik ben bij de supermarkt geweest zonder te plannen wanneer het rustig zou zijn. Het was daar erg druk en normaal begin ik dan hevig te zweten. Ik heb het echt helemaal droog gehouden zelfs me handen begonnen niet te zweten, hier begint het bij mij altijd, eerst me handen en daarna de rest. Het zijn pas de eerste twee dagen maar ben nu al zeer positief over de werking. De vervelende bijwerkingen zijn een erg droge neus en mond. Ook moeite met het slikken van eten. Hiervoor heb ik Avogel neusspray gehaald en voor de droge mond antaflu keelsnoepjes. Zo is het wel te doen maar ik neem deze bijwerkingen 100 keer liever dan het zweten.

De echte test gaat nog komen maar heb er zeer veel vertrouwen in. Volgende week beginnen de introductiedagen en dat is voor mij echt het punt om het definitief te beoordelen. Normaal ben ik heel zweterig in de klas dus als dit goed gaat weet ik 100% zeker dat glycopyrronium zijn werk heeft gedaan.

Ik zal morgen weer 2 mg slikken en toch maar even kijken of dit ook al voldoende is, bij 3 mg in 1 keer weet ik nu dat het genoeg is om echt helemaal droog te blijven. Wellicht dat een paar dagen 2 mg slikken uiteindelijk ook voldoende is en heb ik misschien minder last van de bijwerkingen(droge neus en mond).

Groet,

Reinald
I
"Ik zal dan de komende 2 uur niets eten of drinken. Ik heb op dit forum gelezen dat je dit moet doen voor optimale werking van de tabletten. Ik hoop dat het werkt en zal mijn bevindingen met jullie delen."

2 uur is maar een maatstaaf, dit kan ook minder zijn (of langer), naar gelang je ochtendroutine, en ook daarop kun je de dosering aanpassen. Rond de 2 uur word meestal als meest effectief gerapporteerd. Niets drinken hoeft niet, zolang het maar water is (zonder of heel weinig calorieën dus).

"De vervelende bijwerkingen zijn een erg droge neus en mond. Ook moeite met het slikken van eten."

Dat zal hoogstwaarschijnlijk snel minder worden na de eerste weken van gebruik, was mijn ervaring althans. Mooi dat het werkt.
karin39
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 17:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door karin39 »

Ik had ook in het begin meer bijwerkingen maar nu na langer gebruik merk ik dat zeker de hoofdpijn weg is en het lijkt wel of de droge mond ook met vlagen minder is.
Verder nog een advies voor degene die last met het slikken van de pillen hebben,het is er ook in vloeibare vorm en voor mij werkt dit op het moment zelfs beter dan de pilvorm.
De pilvorm slik ik alleen nog 1 mg voor het slapen gaan en daar blijf ik de hele nacht "droog"mee,de rest van de dag neem ik smorgens als ik opsta 12ml en smiddags 12 ml,tot nu toe werkt dit voor mij het beste! :banaan :banaan
Verder is mijn zoon van 14 nu ook met de tablet begonnen,een lage dosering van 2x 1 mg per dag.Het werkt prima voor hem en daardoor is zijn sociale leven ook veel leuker geworden.
Wel ga ik binnenkort met mijn huisarts in gesprek,uiteindelijk zit mijn zoon nog in de groei en wil wel zeker weten of dit veilig gebruikt kan worden door een minderjarige.Wordt vervolgd!
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

karin39 schreef:Ik had ook in het begin meer bijwerkingen maar nu na langer gebruik merk ik dat zeker de hoofdpijn weg is en het lijkt wel of de droge mond ook met vlagen minder is.
Verder nog een advies voor degene die last met het slikken van de pillen hebben,het is er ook in vloeibare vorm en voor mij werkt dit op het moment zelfs beter dan de pilvorm.
De pilvorm slik ik alleen nog 1 mg voor het slapen gaan en daar blijf ik de hele nacht "droog"mee,de rest van de dag neem ik smorgens als ik opsta 12ml en smiddags 12 ml,tot nu toe werkt dit voor mij het beste! :banaan :banaan
Verder is mijn zoon van 14 nu ook met de tablet begonnen,een lage dosering van 2x 1 mg per dag.Het werkt prima voor hem en daardoor is zijn sociale leven ook veel leuker geworden.
Wel ga ik binnenkort met mijn huisarts in gesprek,uiteindelijk zit mijn zoon nog in de groei en wil wel zeker weten of dit veilig gebruikt kan worden door een minderjarige.Wordt vervolgd!
"Verder nog een advies voor degene die last met het slikken van de pillen hebben,het is er ook in vloeibare vorm en voor mij werkt dit op het moment zelfs beter dan de pilvorm."

Slik je die pillen met te weinig water in ofzo? Of slik je ze niet goed door?

"Wel ga ik binnenkort met mijn huisarts in gesprek,uiteindelijk zit mijn zoon nog in de groei en wil wel zeker weten of dit veilig gebruikt kan worden door een minderjarige.Wordt vervolgd!"

Kan ik weinig over zeggen, behalve dat in Amerika minderjarigen glyco ook gebruiken, en dat ik denk dat de geestelijke problemen die kunnen ontstaan vanuit het hebben van overmatig zweten glyco ook voor een aardig deel kan wegnemen.
Sticky
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 15:18
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Sticky »

Ik heb nog niet goed de pillen kunnen proberen omdat ik ziek was. Ik was al wat ziekjes toen ik glycopyronium voor 2 daagjes had uitgeprobeerd. De eerste dag 2 x daags 1 mg uitgeprobeerd. Dat deed weinig. De 2e dag nam ik 2 x daags 2 mg en ik zag een enorm groot verschil. Ik zweette significant minder. Mijn vrouw reageerde ook heel enthousiast. De bijwerkingen waren vooral droge neus en keel, maar dat neem ik voor lief. Voor mijn neus gebruik ik nisita neuszalf en voor mijn keel mondgel.
Ik ben nog niet helemaal aangesterkt om verder te gaan met glycopyronium. Ik verwacht volgende week weer te beginnen. er is hoop...
pvdm
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 apr 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door pvdm »

Dag allen,

Ik heb een 3-tal maanden oxybutynine gebruikt met succes tot het effect serieus verminderde. Ik neem nu 2x 5mg per dag.
Ik zo ook graag glycopyrronium proberen.
Is er iemand die weet hoe ik in België aan de tabletten kan raken? Of hoe ik ze in Nederland kan bestellen?
Je krijgt alvast mijn eeuwige dank mocht je mij kunnen helpen.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

Sticky schreef:Ik heb nog niet goed de pillen kunnen proberen omdat ik ziek was. Ik was al wat ziekjes toen ik glycopyronium voor 2 daagjes had uitgeprobeerd. De eerste dag 2 x daags 1 mg uitgeprobeerd. Dat deed weinig. De 2e dag nam ik 2 x daags 2 mg en ik zag een enorm groot verschil. Ik zweette significant minder. Mijn vrouw reageerde ook heel enthousiast. De bijwerkingen waren vooral droge neus en keel, maar dat neem ik voor lief. Voor mijn neus gebruik ik nisita neuszalf en voor mijn keel mondgel.
Ik ben nog niet helemaal aangesterkt om verder te gaan met glycopyronium. Ik verwacht volgende week weer te beginnen. er is hoop...
Zo te horen werkt glyco bij jou waarschijnlijk goed. De bijwerkingen zullen snel afnemen naarmate je het langer gebruikt. Overigens denk ik dat glyco gewoon te slikken is tijdens ziekte. Beterschap!
pvdm schreef:Dag allen,

Ik heb een 3-tal maanden oxybutynine gebruikt met succes tot het effect serieus verminderde. Ik neem nu 2x 5mg per dag.
Ik zo ook graag glycopyrronium proberen.
Is er iemand die weet hoe ik in België aan de tabletten kan raken? Of hoe ik ze in Nederland kan bestellen?
Je krijgt alvast mijn eeuwige dank mocht je mij kunnen helpen.
Als oxy goed bij je werkt, lijkt mij dat glyco helemaal goed zou moeten werken (en vooral minder bijwerkingen).
Ik zou eerst naar je Belgische huisarts/dermatoloog gaan om te vragen of glyco in België beschikbaar is. Anders moet je eens informeren of je je niet bij een Nederlandse huisarts kan inschrijven (waarschijnlijk moet je dan dingen wel zelf betalen). Wees creatief en informeer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht