Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
bloos
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 17:47
Contacteer:

Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Bericht door bloos »

Beste zweters en blozers.

Ik ben een 22-jarige mannelijke student van ongeveer 1,90 meter met een dun postuur. Ik heb last van zowel blozen als overmatig zweten. Ik zweet op mijn gezicht, oksels, handen, rug en soms tussen de billetjes. Mijn gezicht zweet op de meest ongemakkelijke momenten bijvoorbeeld als ik warm eet of als ik moet blozen, het gebeurt dus heel vaak in het openbaar op momenten dat zweten echt heel ongebruikelijk is. Doordat dit de laatste tijd zo vaak (en steeds vaker) gebeurt begin ik angsten te krijgen om het OV te gebruiken, uit eten te gaan of in mijn eentje naar de supermarkt te gaan. Deze angsten zorgen ervoor dat mijn zelfvertrouwen erop achteruit gaat en het zweten alleen maar vaker voorkomt. Het is zo erg dat ik mijn bijbaan in de horeca ervoor heb opgezegd. Verder ben ik best een sociaal dier als ik omringt ben door mensen die ik goed ken, iemand die graag sport maar het eigenlijk zelden doet en een dyslect die zich nooit heeft laten testen. Hieronder staat een klein overzicht met momenten dat ik ga blozen&zweten of alleen ga zweten.

Bloos+zweet aanvallen: (Voornamelijk gezicht en oksels)

- Als ik onverwachts in het middelpunt kom te staan,
- Als ik een klein foutje maak in het zicht van mensen (zoals: iets laten vallen, de hik hebben etc.),
- Bij non-verbale of verbale communicatie met een onbekende aantrekkelijke vrouwen of vrouwen die ik half ken en lang niet gezien heb.

Zweet aanvallen: (Gezicht, oksels, handen en rug)

- Als ik zweet van het fietsen en mij niet kan laten afkoelen (zoals: aankomen op school en gelijk een warm college in moeten),
- Spannende momenten (presentaties, sollicitaties of zelfs naar werk gaan),
- Volle bussen en treinen zonder enige ventilatie,
- Tijdens het eten van een warm gerecht of soms zelfs thee (laten we maar niet beginnen over pittig eten)(Zweet dan voornamelijk in mijn gezicht)

Gewoon zweten:
- Oksels zweten vrijwel altijd,
- Tijdens shoppen in het centrum zweten mijn oksels veel,
- Bij fietstochtjes van langer dan 5 minuten,
- Handen en oksels zweten al bij het maken van dit bericht,
- Als het warm is en weinig frisse lucht,
- Terwijl ik slaap kan ik ontzettend zweten,
- Bij intensief bewegen zweet ik overal veel en wordt mijn gezicht voor een lange tijd rood.

Als klapper op de vuurpijl is mijn zweet ook nog eens van zo'n goede kwaliteit dat ik mijn shirts eerst in een emmer met soda moet laten weken voordat ik het in de wasmachine schoon krijg.

Afgelopen week ben ik naar de huisarts geweest en heb Oxybutynine gefikst. Ik heb voor de komende 2 weken een kuur van 3 maal daags 2,5mg.
Ik ben vandaag (19-12-2015) begonnen met het medicijn en zal op dit forum mijn ervaringen delen.

Tips, aanbevelingen en vragen zijn van harte welkom en worden ontzettend gewaardeerd.

Tot snel!
bloos
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 17:47
Contacteer:

Re: Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Bericht door bloos »

Beste lezers,

Het is gebleken dat een dagboek schrijven niet mijn ding is, mijn excuses daarvoor.
Ik heb dit medicijn 2 weken gebruikt en daarna nooit meer.

Ik moet zeggen dat ik er wel iets minder van zweette maar de bijwerkingen waren voor mij te erg om het te gebruiken.
Ik werd er super duf van en alcohol maakte mij heel zweverig en moe, dus ik kamp nog steeds met al deze problemen.

Inmiddels bezoek ik een psycholoog die mij probeert te helpen om beter met deze problemen om te gaan.
Ik moet zeggen dat dit nog niet heel veel heeft verbeterd, helaas. Ik bloos en zweet nog steeds op de meest ongelegen momenten.

Met het warme weer van dit moment zweet ik ook veel bij mijn billen, heeft iemand goed advies om dat te maskeren?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Bericht door Erje »

Hoi Bloos,

Dank dat je toch even een update gegeven hebt.
Advies heb ik helaas niet voor je, misschien iemand anders hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht