Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
bloos
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 17:47
Contacteer:

Dagboek Oxybutynine van blozende zweter

Bericht door bloos »

Beste zweters en blozers.

Ik ben een 22-jarige mannelijke student van ongeveer 1,90 meter met een dun postuur. Ik heb last van zowel blozen als overmatig zweten. Ik zweet op mijn gezicht, oksels, handen, rug en soms tussen de billetjes. Mijn gezicht zweet op de meest ongemakkelijke momenten bijvoorbeeld als ik warm eet of als ik moet blozen, het gebeurt dus heel vaak in het openbaar op momenten dat zweten echt heel ongebruikelijk is. Doordat dit de laatste tijd zo vaak (en steeds vaker) gebeurt begin ik angsten te krijgen om het OV te gebruiken, uit eten te gaan of in mijn eentje naar de supermarkt te gaan. Deze angsten zorgen ervoor dat mijn zelfvertrouwen erop achteruit gaat en het zweten alleen maar vaker voorkomt. Het is zo erg dat ik mijn bijbaan in de horeca ervoor heb opgezegd. Verder ben ik best een sociaal dier als ik omringt ben door mensen die ik goed ken, iemand die graag sport maar het eigenlijk zelden doet en een dyslect die zich nooit heeft laten testen. Hieronder staat een klein overzicht met momenten dat ik ga blozen&zweten of alleen ga zweten.

Bloos+zweet aanvallen: (Voornamelijk gezicht en oksels)

- Als ik onverwachts in het middelpunt kom te staan,
- Als ik een klein foutje maak in het zicht van mensen (zoals: iets laten vallen, de hik hebben etc.),
- Bij non-verbale of verbale communicatie met een onbekende aantrekkelijke vrouwen of vrouwen die ik half ken en lang niet gezien heb.

Zweet aanvallen: (Gezicht, oksels, handen en rug)

- Als ik zweet van het fietsen en mij niet kan laten afkoelen (zoals: aankomen op school en gelijk een warm college in moeten),
- Spannende momenten (presentaties, sollicitaties of zelfs naar werk gaan),