Glycopyrronium of Oxybutynine?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door fiona4 »

Hallo,

aangezien de botoxinjecties niet hebben geholpen voor mijn handen, kijk ik nu rustig verder.
Goed nieuws dat Miradry binnenkort voor handen beschikbaar komt! Ben benieuwd.

Nu zie ik dat veel mensen Glycopyrronium of Oxybutynine gebruiken, en ik wil er graag één proberen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij vertellen wat de voor- en nadelen van beiden zijn?

Alvast heel erg bedankt!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Thijs »

Heel kort door de bocht: glycopyrronium is effectiever. Probeer het uit mocht het niet goed werken probeer dan oxybutinine. Maar altijd in overleg met een arts.
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door fiona4 »

bedankt voor je snelle reactie! ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Thijs »

Let wel! Beide medicijnen zijn helaas nog steeds niet geregistreerd als middel tegen hyperhidrosis. Van oxybutinine is het verminderen van zweten een bijwerking en is het middel zelf voor blaasproblemen. Ik hoop dat je huisarts niet moeilijk doet en zich een beetje verdiept. Beide medicijnen worden al jaren met succes gebruikt tegen hyperhidrosis.
HopefulA
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mar 2016, 15:47
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door HopefulA »

Op de bijsluiter van de apotheek die ik bij Oxybutynine kreeg gisteren, stond wel aangegeven dat het te gebruiken is bij het te veel zweten.

Ik heb de pillen overigens telefonisch aangevraagd bij de huisarts en kreeg ze direct voorgeschreven.
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door fiona4 »

Mijn huisarts zei vandaag dat beide middelen veel bijwerkingen hebben. Oxybutynine heeft vaak weinig effect zei hij. Voor Glycopyrronium heeft hij mij doorverwezen naar de dermatoloog, omdat hij daar voor hyperhidrosis geen ervaring mee heeft en het middel veel bijwerkingen kan hebben. Ben benieuwd wat de dermatoloog morgen zegt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Thijs »

Alle medicijnen hebben bijwerkingen. Het gaat er natuurlijk om of het opweegt tegen de kwaal. Proberen kan nooit kwaad denk ik dan. Juist een van de bijwerkingen van oxy is dat je minder zweet !! Ik heb het zelf ook geslikt en kreeg verder alleen een droge mond. (de meest gehoorde klacht)
Nu maar hopen dat je een dermatoloog treft die een beetje interesse heeft in hyperhidrosis en op de hoogte is van de mogelijkheden. Succes. Hou ons aub op de hoogte.
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Pebbles »

Hallo Thijs,

Even een vraag naar aanleiding van jouw bovenstaande post; je schrijft dat je ook glycopyrronium geslikt hebt, wat is de reden dat je het nu niet meer slikt? Heb je een andere oplossing voor je problemen gevonden, of vond je het gebruik van dit middel toch niet fijn (ondanks de geringe bijwerking die je ervaarde)?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Thijs »

Hoi Pebbles,

ik heb oxybutinine geslikt,... ik ben er mee gestopt omdat het zweten bij mij niet afnam en ik wel een droge mond kreeg. Glyco heb ik nooit genomen.
Mocht je 1 van de 2 overwegen doe dat dan altijd via de huisarts.

gr Thijs
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Pebbles »

Hoi Thijs,

Ik zie het nu ja... Niet goed gelezen, sorry! Ik doe het sowieso via een arts.

Gr, Pebbles
tomanyquestions
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jun 2016, 19:17
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door tomanyquestions »

hallo,
Ik heb nu oxybutynine, na 3 dagen leek het te werken maar 5 dagen daarna was ik weer bij het begin. Ik heb wel vaker zomaar een weekje dat ik er geen last van heb dus nu weet ik niet of het door het medicijn komt of niet. De dermatoloog heeft mij een dubbele dosering gegeven. Ik vond dit zelf nogal frappant. Kan het zijn dat het medicijn wel hheeft gewerkt maar misschien maar heel kort?

Alsvast bedankt :)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Erje »

Zelf heb ik geen verstand van dit medicijn, maar ik zou denken dat je het wat langer moet gebruiken om echt resultaat te kunnen zien. Anders misschien nog even bellen met de assistente van de dermatoloog?
Maar in ieder geval is het balletje voor je aan het rollen nu. Dat geeft hoop, toch?
Kaishento
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 12:56
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Kaishento »

Glycopyrronium heeft bij mij goed geholpen, de bijwerkingen van een droge mond vind ik reuze meevallen. Het fijne is dat het al werkt na een aantal uur na de inname. Niet alle apotheken kunnen het echter nog leveren in pillenvorm. Ik heb het uiteindelijk bij BENU apotheek Rotterdam Slinge kunnen vekrijgen.
Chica
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 17:29
Contacteer:

Re: Glycopyrronium of Oxybutynine?

Bericht door Chica »

:oops: Hi, ik slik nu 1 week de Oxybutynine. Eerst 2x1 tablet 2,5 en sinds gisteren 2x2 tabletten p/d. Zweten is iets minder. Maar voel nu echt de warmte in miin hoofd. Ga het nog een week verder proberen. Kijken of de straaltjes dan niet meer uit mijn hoofdporieen komen en langs mijn gezicht stromen... gr. Chica
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht