werking oxybutynine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mart
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 19:18
Contacteer:

werking oxybutynine

Bericht door Mart »

Gister heb ik van de huisarts oxybutynine 2,5 mg meegekregen, dit moet ik 2x daags nemen.
Ik krijg het tegen overmatig zweten op buik en rug. Ik heb nu 2 pilletjes genomen, maar behalve slaperig- en duizeligheid plus een droge mond merk ik niets. Wanneer gaat het werken tegen het zweten? Gaan de bijwerkingen vanzelf over?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: werking oxybutynine

Bericht door Thijs »

Meestal moet je oxy opbouwen en krijg je meer mg als het niets doet. Oxy wordt gebruikt voor blaasproblemen en een van de bijwerkingen is dat het overmatig zweten afneemt. Bij sommigen (zoals ik) doet het weinig tot niets, anderen hebben er veel baat bij. Het is even schipperen met de dosering en of het "aanslaat" bij jou. Ieder persoon verschilt namelijk. Tegenwoordig is glycopyrronium een veel beter medicijn maar de meeste huisartsen weten dit niet. Ik ben allang blij dat steeds meer huisartsen weten dat je oxy kan voorschrijven. Nu moeten ze nog van glyco horen en dat meer voorschrijven. Overigens had ik ook een droge mond en dat ging niet over. Je kan het een paar weken proberen als het niets doet terug gaan naar de huisarts en vragen om glyco.

Zie ook viewtopic.php?f=11&t=2837
Mart
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 19:18
Contacteer:

Re: werking oxybutynine

Bericht door Mart »

Goed om te weten, over een aantal weken zie ik de huisarts weer en ik zal (ongeacht of de oxy zal gaan werken) in elk geval vragen of hij glyco kent.
Tot nu enkel bijwerkingen van de oxy, niet bepaald prettig.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: werking oxybutynine

Bericht door Thijs »

Geef het een kans.... als het (ook na verhoging) niet werkt kan je altijd nog stoppen. Vervelend dat de bijwerkingen zo aanwezig zijn. Heb je dit topic al gelezen? viewtopic.php?f=11&t=519

Hou ons op de hoogte...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht