Info over ervaringen met oxybutine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

kimmy schreef:Via internet zal je ze ook zelf moeten betalen!!!
Ik heb ze via de huisarts en dus via ziekenfonds!
Vind het wel verstandig om het via huisarts te doen omdat het toch medicijnen zijn en dus de arts het moet weten ivm eventuele reacties met andere medicijnen?!!!!!!

Kim
Daar ben ik het zeker mee eens. Via de huisarts is het meer verantwoord omdat de huisarts je ook kan begeleiden bij het gebruik van de medicijnen. Rustig opbouwen en evalueren. Mocht je huisarts moeilijk meewerken kan je eventueel overwegen een andere huisarts te raadplegen. Vind je het lastig om met je huisarts erover te praten dan kan ik het voorstellen dat je het via internet wilt bestellen, maar mocht dat geen probleem zijn zou ik het zeker via de huisarts doen. Mijn huisarts heeft goede begeleiding gegeven en kan hierdoor ook andere patienten helpen met hetzelfde probleem daar hij nog niet van dit medicijn op de hoogte was.
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

2 x daags 2,5 mg, eventueel te verhogen tot 2x daags 5 mg. Volgens mij geeft me dat tussen de gebruikers op dit forum een 'amateur'-status, maar ik ben blij dat ik vanaf morgen kan testen of het voor mij ook werkt!

Dokter begreep me volkomen en deed niet moeilijk. Kende de tabletten wel, maar wist eigenlijk niet dat dat ook gebruikt werd door zweters. Kon zich wel indenken dat het daar ook tegen zou kunnen helpen en begon meteen een recept uit te schrijven. Dank u dokter!

Nu nog mooi als ik er baat bij heb en niet teveel negatieve bijwerkingen van heb...
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

kan iemand mij vertellen waarom je minder zweet als je oxybutinine gebruikt ???? Als ik de bijsluiter lees vind ik de bijwerkingen toch wel pittig en ik lees niet als bijwerking vermindert zweten.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

fraz schreef:kan iemand mij vertellen waarom je minder zweet als je oxybutinine gebruikt ???? Als ik de bijsluiter lees vind ik de bijwerkingen toch wel pittig en ik lees niet als bijwerking vermindert zweten.
het enige wat ik echt merk is de droge mond, en in het begin het vaak moeten plassen

ik probeer het dan ook sporadisch in te nemen, maar dan wel gelijk 3 op een dag/avond
nicolette
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 16:07
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door nicolette »

ik heb twee jaar geleden een operatie gehad omdat ik nette handen had en oksels.
dat was achteraf een stevige ingreep.
er is een stuk rib weggehaald,omdat mijn long zat verkleefd na een klaplong.
helaas allemaal voor niks.
ja droge handen,maar nu zweet ik op mijn rug en bovenbenen.
nu las ik over het medicijn oxybutynine en ben gisteren naar de huisarts gegaan.
en die heeft voor twee weken dit medicijn uitgeschreven.
mijn vraag is na hoeveel tijd kan ik resultaat verwachten?
en mag je meteen met 5 mg beginnen?
zijn er ook mensen bij waar het niet bij hielp?
tigro
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 mar 2006, 16:03
Contacteer:

oxybutinine

Bericht door tigro »

Hallo,

Ik heb ook al en hele tijd last van overmatig transpireren en dan met name onder de oksels.met als gevolg dat je inderdaad een hele hoop kleuren niet durft te dragen omdat je dan van die plekken krijgt.Nu heb ik en hele hoop gelezen over Oxybutinine en vraag me af of iedereen last heeft van de bijwerkingen zoals een droge mond en dergelijke en wat ik begrijp kan je het maar een bepaalde periode slikken of heb ik dit verkeerd begrepen.mischien kan iemand me verder helpen.
Groetjes Tigro
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Ik gebruik het nog niet zo lang, maar heb wel het idee dat het het zweten vermindert. 2x 5mg per dag. Krijg een droge mond en heb momenteel een redelijk droge huid, maar dat kan ook verband houden met het winterweer, wat ik ook hoop trouwens. Verder geen bijwerkingen. Die droge mond is prima mee te leven hoor als het zweten daadwerkelijk afneemt!
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

bij mij helpt oxibutynine

Bericht door linniejj »

heeeejjj

ik ben ook bij de huisarts geweest en die wist niet eens dat dat middel voor zweten werd gebruikt, ik heb het wel mee gekregen, maar heb wel een ontzettende droge mond en moet heel veel handcreme smeren haha maar ik ben droog!!!! overal!!! 3 april moet ik naar het ziekenhuis naar die arts niet naar sudor omdat mijn gegevens gewoon in het ziekenhuis zijn dan ging het sneller haha mooi mee genomen.
ik zou zeggen probeer het!!

xxx linda
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Oxybutynine

Bericht door Gast12345 »

Beste mensen,
Ik heb al eerder op dit forum wat berichten gescheven.
En wat vragen gesteld over Botox.
Ik vind dit allemaal toch een beetje eng :shock: haha Ik ben beetje een schijterd. Dus ik ga morgen ook maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts en vragen of Oxybutynine een optie zou zijn.

Jullie horen nog van mij!
TF
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 feb 2006, 15:33
Contacteer:

Bericht door TF »

Onlangs ook met Oxybutinine begonnen. Ook ik heb het idee dat het helpt. Ik gebruik ze niet permanent, maar alleen als ik echt niet wil zweten.

Kurkdroog ben ik niet, maar het zweten is absoluut een stuk minder. Droge mond valt bij mij wel mee, maar (heeft de tandarts me ooit verteld) ik had toch al een hoge speekselproductie, dus dit wordt ook nog eens verholpen.

Gebruiken jullie ze wel consequent..elke dag?
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Bericht door Gast12345 »

Ik ben dan ook eindelijk naar de huisarts gegaan.
Omdat ik de botox (nog) niet aandurf eerst maar even de Oxybutinine proberen dacht ik.

De huisarts deed aardig moeilijk.
Ik moest zowat op mijn knieen om het te krijgen.
Ze bleef maar doorgaan met de eventuele bijwerkingen....
Ik heb er nu 15 meegekregen en moet over 2 weken terug komen.

Ging dit bij jullie ook zo?
En wat is de dosering per dag? Ik heb de 2.5 mg. En op het doosje staat 1 per dag. Klopt dit ongeveer??
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi,
Bij mij wist mijn huisarts niet eens dat oxybutinine daarvoor gebruikt werd en hij las de bijwerkingen.
Hij zei erbij jij weet er meer van dan ik blijkbaar maar weet je de bijwerkingen die op kunnen treden ook?
Ja zei iik nou dan mocht ik het ook eerst 2 weken proberen om te kijken wat mijn lichaam daar op reageerde .
Nou ik heb geen van de bijwerkingen gehad en mag het nu gebruiken maar met die afspraak dat ik het alleen gebruik als ik met werken feestje dus zoveel mogelijk zonder.
En dat werkt prima!!!

Hoop voor jou ook!

Succes Kim
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Bericht door Gast12345 »

Precies.
Zo is het bij mij ook ongeveer gegaan.
Heb vandaag voor de 1e keer 2.5 mg genomen.
Volgens mij weinig resultaat nog, maar zal wel even duren..
Ik ben benieuwd

Hoeveel mg neem jij trouwens?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik neem 1 keer per dag 2,5 mg.
Maar als ik weet dat het druk gaat worden bij ons in de winkel dan neem ik er nog een op het werk.
En dat gaat prima!!

Succes
sweatie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 20:08
Contacteer:

Bericht door sweatie »

Fiew. Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest en heb gelukkig oxybutinine tabletten meegekregen. :) De huisarts was erg enthousiast en vond het de moeite waard om te proberen. Zelf had hij het nog nooit bij zweten toegepast maar vond het erg interessant en is dan ook erg benieuwd of het helpt. Ik slik nu 1x daags 2,5mg en heb wel het idee dat het zweten iets minder wordt. Helaas nog niet kurkdroog. Werkte het bij jullie, diegenen die deze tabletten gebruiken, meteen of duurde dat ook een tijdje?
Plaats reactie