Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

mariel
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 24 apr 2006, 19:18
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door mariel »

Hoi hoi,

Ik ben van plan om oxybutinine te gaan bestellen via het internet, maar zie op dit forum alleen maar reacties en ervaringen met bertekking tot de korte termijn.

Dus mijn vragen:
- hoe lang beruik je het al:?:
- werk het na al die tijd nog steeds? :tomaat
- wat is je dosering? :?:
(- kan je zelfs met een muisgrijs katoenen shirt gaan stappen? :haha)[/b]

Please let me know
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi,
Ik gebruik nu de oxytabletten ongeveereen half jaar en het gaat nog steeds goed!!

Ik heb ze via mijn huisarts die vond het een goed idee!
Ik zweet wel maar zoals ieder ander mens die geen hh heeft.
Ik droeg altijd alleen zwarte shirts!
Nu draag ik groen oranje en alles wat ik leuk vind!
Ja als ikk me inspan dan ga ik wat harder zweten maar ik vind het niet hinderlijk!
Ik gebruik het ook alleen als ik moet werken of een feestje heb.
Dan gebruik ik 2 tabletjes!
Dus probeer je huisarts te overtuigen dat je het in ieder geval een paar weekjes wil proberen!!!

Succes Kim
mariel
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 24 apr 2006, 19:18
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mariel »

Ow ik zou zo graag willen dat mijn huisarts ze voorschreef.
Ik ben gisteren geweest en hij schreef me deoleen voor. Ik zweet erg op mijn rug, tussen mijn borsten en in mijn gezicht, zie het voor je dat ik iedere keer alles in moet smeren. Moet ik nog hulp vragen ook voor mn rug. Haha

Ga ze denk k toch maar via internet bestellen want wil er ECHT vanaf.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

mariel schreef: Ga ze denk k toch maar via internet bestellen want wil er ECHT vanaf.
Dat wil ik ook graag maar die link die ik heb om te bestellen zal helaas voor mij niet werken. Je moet namelijk met Visa/creditard betalen en die heb ik niet! :cry: Misschien nog maar weer eens naar de huisarts. lheb het hem 2 maal gevraagd en 2 maal heeft hij geweigerd om onduidelijke redenen. H*fter...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Iedereen moet het zelf weten maar ik zou NOOIT medicijnen via internet bestellen die je normaal gesproken op huisarts recept alleen kunt krijgen. Voor het zelfde geld gebruik je ook andere medicijnen en gaan die 2 niet samen.... een huisarts weet dat en behoed je daarvoor.... Het is per slot van rekening niet voor niks alleen op recept verkrijgbaar.....
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Ik heb vandaag deze medicijnen gekregen van mijn huisarts.
Ze deed helemaal niet moeilijk, maar zei wel dat ik op moest letten dat ik in de zomer niet te veel last krijg van de warmte ( oververhitting).
Hebben jullie daar last van?

Ik kreeg alleen 1x daags 2,5 mg voorgeschreven. (14 dagen om te proberen).
Dat zal wel niet voldoende helpen denk ik.
Ik las dat het ook een oplossing zou zijn tegen blozen en dat zou voor mij dan ook goed uitkomen.
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

TomH schreef:
mariel schreef: Ga ze denk k toch maar via internet bestellen want wil er ECHT vanaf.
Dat wil ik ook graag maar die link die ik heb om te bestellen zal helaas voor mij niet werken. Je moet namelijk met Visa/creditard betalen en die heb ik niet! :cry: Misschien nog maar weer eens naar de huisarts. lheb het hem 2 maal gevraagd en 2 maal heeft hij geweigerd om onduidelijke redenen. H*fter...
Ideetje om een creditcard aan te schaffen..? Of een andere huisarts..?

Of om de beste man eens te verwijzen naar www.overmatigzweten.nl...
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door linniejj »

heeej mensennn

ik gebruik nu ook een aantal maanden oxybutinine en mijn huisarts had er zelfs nooit van gehoord dat het ook voor het zweten was en ik mocht het proberen en het gaat erg goed.
ik wordt ook weer geopereerd door sudor en die chirurg zei ook wel het is een mooi middel, maar je kunt het niet heel lang gebruiken omdat het eigenlijk blaas tabletten zijn en je normaal gesproken niks met je blaas hebt tast het de spieren van je blaas op den duur ook aan ik heb ook moeite om uit te plassen zeg maar dat kwam ook daar door, maar ik moet zeggen ze helpen erg!! goed!! maar de tabletjes die van de dokter zijn zijn ook 2,5 mg per tabletje en zag op internte dat het 5 mg was. opzich is dat niet erg maar als je het met 1 kunt redden is dat misschien iets beter????? ik slik ze elke dag 's morgens twee en als ik het 'smiddags weer op voel komen dan neem ik er weer 1 of twee. succes ermee!!
wou het toch ffies zeggen.

groetjessss xxx
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Thijs schreef:Iedereen moet het zelf weten maar ik zou NOOIT medicijnen via internet bestellen die je normaal gesproken op huisarts recept alleen kunt krijgen. Voor het zelfde geld gebruik je ook andere medicijnen en gaan die 2 niet samen.... een huisarts weet dat en behoed je daarvoor.... Het is per slot van rekening niet voor niks alleen op recept verkrijgbaar.....
Helemaal mee eens. Je mag ze bv niet slikken als er oogklachten in de familie voorkomen.
En als ik de bijwerkingen lees, nou dan zweet ik maar liever dan dat.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

De bijwerkingen zijn dingen die voor kunnen komen ik heb niks geen last van de bijwerkingen zoals droge mond ed .
Dus nogmaals DAT ZIJN DINGEN DIE VOOR ZOUDEN KUNNEN KOMEN MAAR IS NIET GEZEGD DAT JE DAAR LAST VAN KRIJGT!!!!!!

Ook ik zou het niet via internet bestellen!!
Mijn huisarts heeft het ook niet gehad over dat ik het maar voor een bepaalde peroide mag gebruiken dat het de spieren aan zou tasten.
Ik gebruik het ook niet elke dag!!!!
Mij helpen de tabletten HEEL erg goed ik ben er erg blij mee!!!


Kim
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door linniejj »

heeeej

ik heb wel last van de bijwerkingen, maar het helpt echt heel erg goed!!
dus die bijwerkingen neem je er dan wel bij als je droog bent.
ik gebruik het wel elke dag en bij mij heeft de huisarts ook niks gezegd over slappen spieren. in het ziekenhuis hebben ze wel gezegd dat het niet super goed was voor je blaas, maar het is wel een mooie uitkomst.

probeer het zou ik zeggen en ik zou ook niet via internet bestellen die zijn ook zwaarder.

xxx linda
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik ga morgen naar een andere huisarts (mijn eigen is weer eens op vakantie...) en nu maar hopen dat hij mij wel oxydinges voor wil schrijven! Mijn zus gaat donderdag trouwen en ik zou wel erg graag (redelijk) droog willen zijn op die dag. Kweet alleen niet of dat spul binnen 1 dag al werkt (als ik het morgen meteen op kan halen tenminste...)

Wish me luck!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Tom,
Ik wens je veel succes en hoop dat je de oxybutinine tabletten krijgt!
En natuurlijk heel veel plezier met de bruiloft!
Anders had je van mij zo wat kunnen krijgen maar daar ben ik geen voorstander van!
Ik heb geloof ik nog wel 1 setje pads liggen die je in je oksels moet plakken je kunt ze zo halen!

Groetjes Kim
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Bedankt Kimmy maar ik heb net mijn eerste doosje oxydinges bij de apotheek opgehaalt! :D Die andere huisarts waar ik net geweest ben die was heel begrijpend (goed woord voor deze zin?) Hij vertelde me dat overmatig zweten echt een groot probleem kan zijn (vertel mij wat... :) ) en dat hij vorige week nog twee mannen had gehad die er ook last van hadden. Hij heeft hen het middel ook voorgeschreven. Ik moet drie maal daags de 2,5 mg tabletten innemen. Mocht dit nog niet voldoende werken dan kan ik nog naar de 5 mg. Anders moest ik naar Almelo voor dat Sudor.

Kijk, das tenminste een huisarts waarmee je kunt praten! Die zak van een huisarts die ik normaal heb heeft het mij eerder geweigerd en deze begrijpt het probleem tenminste en wil er wat aan doen.

Nu maar hopen dat het werkt en dat ik morgen een (redelijk) droge dag heb! :)

PS: op de verpakking staat dat je op moet passen met alcohol (gele sticker). Bit betekend toch niet dat je helemaal geen alcohol mag?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik gebruik nu ongeveer een half jaar 2x per dag 5,0 mg. Geen last van bijwerken, droge handen en normale transpiratie. Ben er zeer tevreden over. :)
Plaats reactie