Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Tom,
De gele sticker zegt het al dat je moet oppassen met alcohol!!
Fijn dat je het nu toch hebt gekregen!!!!
Succes en ik hoop dat het voor je werkt!!

Groetjes Kim
Schorpioen
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 12:02
Contacteer:

Bericht door Schorpioen »

Ik denk dat ik de stap ook toch maar moet gaan wagen en een bezoekje aan de huisarts ga brengen...
TRIES
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 10:44
Contacteer:

Bericht door TRIES »

ik zie overal staan dat het voor urine probleempjes is. hoe zit dat nou :?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

TRIES schreef:ik zie overal staan dat het voor urine probleempjes is. hoe zit dat nou :?
Klopt. Het is ook van oorsprong een middel tegen blaasproblemen geloof ik maar wij (HH-ers) gebruiken het voor een van de bijwerkingen, namelijk verminderde zweetproductie.
Marianna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 12:01
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marianna »

Hoi allemaal!

Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur met een werking van 4 uur ofzo. Dus het is zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo?

Bedankt alvast!
HH-handje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 10:23
Contacteer:

Bericht door HH-handje »

Marianna schreef:Hoi allemaal!

Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur met een werking van 4 uur ofzo. Dus het is zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo?

Bedankt alvast!
bij mij begonnen de tabletten pas na een week of 1,5 te werken tegen het zweten, de dermatoloog legde mij ook uit dat er eerst een bepaald verzadigingsniveau van de werkzame stof in je lichaam moet zitten
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Ik kan me een kleine voorstelling maken dat het niet goed is om Oxybutynine jarenlang achter elkaar (zeg dagelijks) te gebruiken.. aangezien het een medicijn is met een, als het goed is helende werking voor blaaspatienten. Wat inhoud dat op een gegeven moment de blaasproblemen verholpen zijn en er met de medicijnen gestopt wordt..
Ik ben geen arts en wil ook absoluut niemand voor zn hoofd stoten bij wie het tegen zweten helpt. Ben van plan het ook te gaan gebruiken, maar in situaties die erom vragen. Zoals uitgaansgelegenheden. Ben benieuwd hoe het werkt.
Grt jor
jongeman
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 00:18
Contacteer:

Bericht door jongeman »

Veel positieve verhalen lees ik over het gebruik van oxybutynine. Ook ik heb het wel eens overwogen maar na overleg met verschillende artsen toch maar niet gedaan.

Hoe zien jullie het gebruik van deze tabletten in de toekomst?

Als je stopt met het slikken, stopt ook de zweetremmende werking. Dus om niet te zweten, blijven slikken. Dus oxybutynine voor het leven?
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

tja... daar heb ik ook over nagedacht. Eerlijk gezegd weet ik daar het antwoord niet op? Toen ik de eerste berichten over de zweetremmende werking van oxibutine las ben ik er ook niet aan begonnen, pas 1,5 jaar later eigenlijk. En als je het eenmaal gebruikt en gewend bent aan het minder zweten wil je eigenlijk niet dat het zweten weer terugkomt. Ik gebruik de oxibutinine niet elke dag, maar beperk het tot gelegenheden die uitnodigen tot zweten. Dus oxibutinine for life? Ik zou het niet weten..
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door Ferry24 »

Hey Tom, al een tijd geleden. Maar hoe ging het op de bruiloft? Hebben de tabletten geholpen en gebruik je ze nog steeds? Ik ga ze ook maar eens proberen..
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door TomH »

Ferry24 schreef:Hey Tom, al een tijd geleden. Maar hoe ging het op de bruiloft? Hebben de tabletten geholpen en gebruik je ze nog steeds? Ik ga ze ook maar eens proberen..
Hey, das inderdaad al weer een tijd geleden zeg! ;) Maar goed, op de dag van de bruiloft was het geweldig mooi weer. Veel zon, 26 graden maar er stond ook een lekker verkoelend windje. Dus overdag heb ik het wel droog kunnen houden. 's Avonds op het grote feest niet meer. Maar goed, het was ook best warm en er liepen veel meer mensen met zweetplekken rond! :) Toch heb ik al die tijd wel mijn jasje aangehouden om het zweten zo te verbergen.

En ja, de oxybutinine... Ze hebben voor mij niet het gehoopte effect gehad. Ik zweette wel iets minder snel maar als de deuren eenmaal open stonden merkte ik weinig meer van de werking. Ik ben nog een keer over gestapt naar de 5 mg maar ook die voldeden niet aan mijn verwachtingen. Sterker nog, ik merkte haast geen verschil met de 2,5 mg en ik had ook het idee dat mijn lichaam er immuun voor werd op de een of andere manier. Aangezien ik toch al niet iemand ben die graag medicijnen slik ben ik er maar mee gestopt.

Maar dat wil uiteraard nog niet meteen zeggen dat het voor jou ook niet werkt hoor! Ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken of het werk. :)
john123
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 14:45
Contacteer:

Re: Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door john123 »

Ik vraag me nu toch echt af of de tabletten een half uur na inname direct werken tegen het zweten of dat het pas werkt na 1,5 week en dat je die tabletten dus de hele zomer zou moeten innemen? Ik lees veel verschillende verhalen.

Ik wil ze zelf namelijk alleen gebruiken als ik ergens heen moet en ik weet dat ik ga zweten, of als het erg warm is buiten...
Wie heeft er een eenduidig antwoord op?
Plaats reactie