Oxybutynine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

skid kahula,
Jij hebt toch de medicijnen via internet besteld!???!!!!
Nou voor dit soort dingen(jou gezondheidsklacht-kwaal) moet je dus bij de huisarts zijn en die kan jou dan ook precies vertellen hoe dat zit met de werking met andere medicijnen!!!!!
IK PLEIT VOOR MEDICIJNEN VIA DE HUISARTS TE VERKRIJGEN OM DIT GEDOE TE VERMIJDEN!!!!!!
Bijwerkingen zitten aan alle medicijnen dus kappe nu.
mariel
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 24 apr 2006, 19:18
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mariel »

Hoi Kimmy,

Als ik hier even op in mag haken.
Ik probeer al enige tijd de pillen via mijn huisarts te verkrijgen. Hij werkt gewoon niet mee!! :cf Balen dus.
Nu vertrek ik over een maand voor een jaar naar de :zweet Heb er echt heel erg veel zin in. Maar je kan je natuurlijk wel voorstellen hoe ik daar ga lopen. Haha.
Ik heb in mijn ogen dus geen keuze: dan maar via internet. Als er een andere mogelijkheid had geweest, had ik het zeer zeker gedaan.

Maar we moeten wat!!!
mariel
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 24 apr 2006, 19:18
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mariel »

En om mezelf goed te praten ;) ......

Als ze in het buitenland zonder recept te verkrijgen zijn, zijn het echt geen verschrikkelijke medicijnen (Maar dit zeg ik echt alleen om mezelf goed te praten. Haha)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

mariel schreef:En om mezelf goed te praten ;) ......

Als ze in het buitenland zonder recept te verkrijgen zijn, zijn het echt geen verschrikkelijke medicijnen (Maar dit zeg ik echt alleen om mezelf goed te praten. Haha)
Tja, in Amerika kan je vrij gemakkelijk wapens kopen maar om nu te zeggen dat die dingen niet gevaarlijk zijn....

Ach ik snap je best als je via internet medicijnen gebruikt, maar hou dan wel goed voor ogen dat het geheel voor eigen risico is. Voor hetzelfde geld is er bij jou een reden (die je wellicht zelf niet weet of nog niet weet) waardoor je die medicijnen absoluut niet mag slikken... Ik noem maar een dwarsstraat... laat op zijn minst je huisarts weten dat je via internet die pillen hebt besteld. Mischien ziet hij dan de ernst in van de zaak of kan hij je overtuigen waarom JIJ niet die pillen moet of mag nemen!

groetjes Thijs
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Thijs schreef:
mariel schreef:En om mezelf goed te praten ;) ......

Als ze in het buitenland zonder recept te verkrijgen zijn, zijn het echt geen verschrikkelijke medicijnen (Maar dit zeg ik echt alleen om mezelf goed te praten. Haha)
Tja, in Amerika kan je vrij gemakkelijk wapens kopen maar om nu te zeggen dat die dingen niet gevaarlijk zijn....

Ach ik snap je best als je via internet medicijnen gebruikt, maar hou dan wel goed voor ogen dat het geheel voor eigen risico is. Voor hetzelfde geld is er bij jou een reden (die je wellicht zelf niet weet of nog niet weet) waardoor je die medicijnen absoluut niet mag slikken... Ik noem maar een dwarsstraat... laat op zijn minst je huisarts weten dat je via internet die pillen hebt besteld. Mischien ziet hij dan de ernst in van de zaak of kan hij je overtuigen waarom JIJ niet die pillen moet of mag nemen!

groetjes Thijs
Ik heb de pillen voorgeschreven gekregen van een vervangende huisarts. Hij weet helemaal niets persoonlijks van mij en kent mijn medische geschiedenis (niet zo'n lange...) ook niet. Toch vond hij het geen enkel probleem dat ik deze pillen wilde gebruiken. Hij heeft pas op het eind van het gesprek even in een telefoonboekachtig naslagwerk gekeken wat de dosering moet zijn. Dus ja, ik begrijp best dat je niet 'zo maar' medicijnen op internet moet bestellen maar die huisarts schreef ze mij ook 'zo maar' voor.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

kimmy schreef:skid kahula,
Jij hebt toch de medicijnen via internet besteld!???!!!!
Nou voor dit soort dingen(jou gezondheidsklacht-kwaal) moet je dus bij de huisarts zijn en die kan jou dan ook precies vertellen hoe dat zit met de werking met andere medicijnen!!!!!
IK PLEIT VOOR MEDICIJNEN VIA DE HUISARTS TE VERKRIJGEN OM DIT GEDOE TE VERMIJDEN!!!!!!
Bijwerkingen zitten aan alle medicijnen dus kappe nu.
jawel, en ik ben toch niet aan het zeuren?? ik informeerde er alleen maar na....

chillax!

en ik heb ze via internet besteld omdat toen ik mijn hh. probleem aan de huisarts voorlegde, hij zoiets had van ''get over it'' en dus heb ik het heft maar in handen genomen, met andere woorden; vertrouwen in de arts was iets beschadigd
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Iedereen moet het uiteraard zelf weten. Een huisarts heeft een medisch dossier van al zijn patienten. Daar kan hij precies zien hoe of wat. Ook een vervangende huisarts heeft toegang tot deze informatie. Helaas is de ene huisarts de andere niet qua zorgvuldigheid maar ook qua opvattingen en experimentjes. Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt dat zodra je medicijnen gaat slikken die je normaal gesproken alleen op doktersrecept kunt krijgen je een risico loopt voor je gezondheid. Daarom moet je je huisarts op zijn minst informeren dat je ze slikt.
vergiet
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 mei 2006, 11:26
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Zo de eerste 30 pilletjes oxybutynine opgehaald bij mijn huisarts. Ze deed totaal niet moeilijk en ze zij dat de tabletjes relatief ongevaarlijk zijn. Ze vroeg nog wel of ik ook andere medicijnen gebruik. Dit was niet het geval. Ik mag nu om te beginnen 3 x daags 1 tablet a 2,5 mg innemen. Ik hoop dat het ook werkt bij mij. Ik hou jullie op de hoogte!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

voor alle duidelijkheid iedereen moet het voor zich weten hoe hij/zij aan de tabletten wil komen!
Ook zijn er dan mensen die zich afvragen waarom het ene medicijn dan zo heftig of juist niet werkt.
Nou een huisarts kan daar antwoord op geven niet als je ze zomaar ergens besteld!!
Dus een ieder voor zich , is alleen maar goed bedoeld hoor!!!
Ik vind de tabletten wel goed en krijg ze van mijn huisarts.
Zelfs een paracetamol is ism andere medicijnen soms een verkeerd medicijn maar daar maakt niemand zich druk om!!!!!
Groetjes Kim
Pro Deo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pro Deo »

Als nieuweling hier zou ik nog even mijn ervaring willen spuien!

Vanochtend vroeg weer eens naar mijn huisarts gegaan met mijn probleem (laatste keer was alweer bijna een jaar geleden) en gevraagd naar Oxybutynine. Vorige keer had ik wat homeopathisch meekregen (Thuja volgens mij) zonder succes. Zelf al odorex en de hele mikmak geprobeerd. Hij was wel in voor het experiment en gaf me een receptje mee voor 2.5 mg, 1 per dag.
Ik had de afgelopen dagen veel last gehad en nam gelijk maar een pilletje voor college. Ben net thuis van college, en dat ik niet gelijk onder de douche ben gesprongen zegt genoeg. Vergeleken met de afgelopen dagen echt een flinke verbetering. Ik heb op het moment wel een beetje hoofdpijn (iets wat ik normaal nooit heb), had iemand anders dat ook? Van de bijwerkingen die wel in de bijsluiter staan heb ik nog niks ervaren, misschien een ietwat droge mond.
Ik heb nog twee homeopathische dingen meegekregen (tuberculine en sulphor) waar ik morgen maar mee begin.

Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan medicijnen (ookal studeer ik het wel :oops: ) en had voor vandaag ruim tien jaar niks geslikt (ben trouwens 21). Ik was zeker niet van plan dit medicijn te blijven slikken en hoop dat ik nog iets beters tegenkom. Heb wel aan Botox gedacht, maar dit is ook symptoombestrijding. Ik heb me ook wel afgevraagd of ik me nou ongemakkelijk voel omdat ik zweet, of dat ik zweet omdat ik me ongemakkelijk voel... :?

Wat ik me nog even afvroeg: zijn er mensen die oxybutynine slikken of slikten en steeds meer moeten/moesten slikken voor hetzelfde effect?
vergiet
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 mei 2006, 11:26
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Na 4 dagen oxybutynine(3x 2,5 mg per dag) is de hevigheid van het zweten bij mij minder geworden. Ook het doorzweten is een stuk minder. Als ik in rust kom koel ik gewoon sneller af dan voorheen. Als bijwerkingen ervaar ik hoofdpijn, droge lippen en een branderig gevoel in de slokdarm, maar die neem ik graag voor lief in deze.
Pro Deo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pro Deo »

Dat branderige gevoel in je slokdarm is wel vreemd. Op zich is het logisch op grond van de werking van het middel, maar het staat volgens mij niet bij de bijwerkingen.
Wat voor hoofdpijn heb je trouwens? Ik had last van een drukkende soort pijn, alsof m'n hersenen iets te groot voor mijn schedel waren geworden...
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb ook last van die hoofdpijnen maar niet zo heel erg. Tis meer een 'lichte kater hoofdpijn'. :)
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

TomH schreef:Ik heb ook last van die hoofdpijnen maar niet zo heel erg. Tis meer een 'lichte kater hoofdpijn'. :)
...en dat ben ik wel gewoon... ;) :lol:
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Pro Deo schreef: Wat ik me nog even afvroeg: zijn er mensen die oxybutynine slikken of slikten en steeds meer moeten/moesten slikken voor hetzelfde effect?
Slik het al aardig wat maanden en gebruik nog steeds dezelfde dosis voor het gewenste effect.

Verder ook nooit last van hoofdpijn gehad, enkel een droge mond dat overigens wel is afgenomen in de loop der tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht