Oxybutyline

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hmm, dat klinkt allemaal veelbelovend zeg!! En waar is dat medicijn eigenlijk tegen bedoeld? Ga het eens snel met mn dokter overleggen! Maar is het zo dat na een tijdje het effect afneemt omdat het lichaam er aan went?
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Dat klinkt inderdaad allemaal te mooi om waar te zijn. Vraagje aan Ina: Kan dat middel ook geen kwaad als je last hebt van veel opvliegers? Ik heb begrepen dat jij daar ook nog al veel last van hebt. Misschien is het ook mogelijk om dit middel alleen tijdelijk te gebruiken als het buiten heel warm is. Ik ga in ieder geval ook eens informeren bij mijn huisarts. Dit middel is toch gewoon via de huisarts te krijgen dacht ik? Laat jullie nog wat horen als ik het gebruik en of het werkt.

Warme groeten, Druppie
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Druppie,
Ik heb dan wel hele langdurige opvliegers, die de hele dag duren.
Maar alle gekheid op een stokje, ik weet geen antwoord op jouw vraag, wel weet ik dat de uroloog tegen me zei:, "als je een droge mond hebt, dan houd dat in, dat je ook minder zweet!". Tevens was ik vergeten, dat het plassen wat moeilijker kan gaan, als je Oxybutynine gebruikt.
En natuurlijk is dit middel op recept via de huisarts te verkrijgen.
Gr. Ina
Gast

waar zijn die tabletten qxybutine nu oorspronkelijk voor

Bericht door Gast »

bedoeld ?
ik ga morgen naar de huisarts me me man ! heb hem eindelijk zo ver
dan kan ik meteen vragen naar die tabletten
maar weet iemand voor wat die tabletten normaal zijn ?
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Heeft iets met plassen te maken, maar wat precies weet ik niet.
Vandaar ook, dat ik het een en ander aan de uroloog heb gevraagd.
Veel succes morgen.
Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Die tabletten zijn er voor mensen die een verhoogde aandrang voelen tot plassen terwijl de urinehoeveelheid niet is toegenomen. Oxybutinine zorgt ervoor dat een spier in de blaas verslapt waardoor de blaas meer urine op kan slaan en men minder aandrang voelt tot plassen. Tenminste, dat vond ik op Internet. De tabletten zijn ook verkrijgbaar onder de naam Didrase.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

dit klinkt allemaal erg mooi. 7 Juli afspraak bij dermatoloog, zou er t liefst nu al heen gaan.. hoop dat het werkt... Zijn er hier ook mensen die last hadden van zweethanden en het door deze medicijnen niet meer hebben?

Rianne
Marianna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 12:01
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marianna »

Hoi allemaal!

Terwijl ik geen jankerd ben, heb ik met een brok in mn keel van herkenning dit forum zitten lezen...:D Ik heb de laatste jaren erg last van overmatig zweten, over mn hele lichaam, maar vooral mn romp en hoofd. Als ik ff booschappen gedaan heb, onder normale omstandigheden, ben ik al helemaal nat van een fietstochtje van 10 minuten en laten we t over kroegen maar helemaal niet hebben :s Nu heb ik de dermatoloog gebeld, maar daar blijkt overmatig zweten niet behandeld te worden...wel via de cosmetische afdeling, dus daar wordt dan weer botox enzo mee bedoeld..

Ik ben pas bij mn huisarts geweest en die deed er echt heel laconiek en bot over. Toen ik bv vroeg of het met voeding te maken kon hebben, zei ie heel gepikeerd dat ik daarvoor bij een alternatieve arts moest zijn...Ik moet nu een andere pil van hem proberen, maar ik weet nu al dat het niet werkt. Ik ga hem maar vragen naar oxybutininetabletten nu ik al die verhalen hoor, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik ze krijg...dus zo niet, dan ga ik echt op zoek naar een andere arts.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Marianna schreef:Hoi allemaal!

Terwijl ik geen jankerd ben, heb ik met een brok in mn keel van herkenning dit forum zitten lezen...:D Ik heb de laatste jaren erg last van overmatig zweten, over mn hele lichaam, maar vooral mn romp en hoofd. Als ik ff booschappen gedaan heb, onder normale omstandigheden, ben ik al helemaal nat van een fietstochtje van 10 minuten en laten we t over kroegen maar helemaal niet hebben :s Nu heb ik de dermatoloog gebeld, maar daar blijkt overmatig zweten niet behandeld te worden...wel via de cosmetische afdeling, dus daar wordt dan weer botox enzo mee bedoeld..

Ik ben pas bij mn huisarts geweest en die deed er echt heel laconiek en bot over. Toen ik bv vroeg of het met voeding te maken kon hebben, zei ie heel gepikeerd dat ik daarvoor bij een alternatieve arts moest zijn...Ik moet nu een andere pil van hem proberen, maar ik weet nu al dat het niet werkt. Ik ga hem maar vragen naar oxybutininetabletten nu ik al die verhalen hoor, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik ze krijg...dus zo niet, dan ga ik echt op zoek naar een andere arts.
Gewoon blijven aandringen. Ik herken je verhaal, het overmatige zweten zit bij mij ook hoofdzakelijk op romp en hoofd. En ook mijn huisarts wilde eerst niet aan de oxydinges, zelfs niet na een aantal keer aandringen. Toen heb ik een keer vernomen dat mijn vaste huisarts met vakantie ging. Meteen heb ik de kans gegrepen en een afspraak in die periode gemaakt zodat ik bij een vervangde huisarts kwam. Die vond het geen enkel probleem en ik mocht de 2,5mg proberen. Die werkten wel wat maar nog niet voldoende. Toen weer naar mijn vaste huisarts geweest en die was nu ook ineens 'overtuigd' en ik mocht overstappen naar de 5mg. Ik moet eerlijk bekennen dat de tabletten niet al te veel helpen bij mij maar ze werken toch iets (en alle kleine beetjes helpen niet waar? :) )

Dus gewoon blijven proberen om de oxydinges tabletten te krijgen! Hou vol! :)
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

"De aanhouder wint" luidt het spreekwoord, dus gewoon doorvragen tot je ze mag proberen. Bij mij helpen ze goed tegen het zweten op mijn gezicht. Het is echt stukken minder geworden.
Marianna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 12:01
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marianna »

Jeeeh, mn huisarts was toch niet zo'n eikel als ik dacht..:p Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur ofzo. Dus is t zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo? Dus dat je ze niet elke dag in hoeft te nemen om effect te sorteren?

Bedankt alvast!
Plaats reactie