Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Pauline »

Heey mensen,

Ik heb ook dat medicijn: oxybutynine Hcl. Sinds 2,5 weken nu. En het werkt echt! Ben dr helemaal gelukkig mee!

En er is idd een hele waslijst van bijwerkingen, maar ik heb alleen last van een droge mond soms (vooral als ik me extra inspan, rennen ofzo).
Als ook maar 1 iemand ooit ergens last van kreeg tijdens het gebruik van een medicijn, moet het als bijwerking worden opgeschreven zeg maar.

Ik zou me daar niet door laten afschrikken, je kunt het dan het beste zelf proberen en als je erg last hebt van de bijweringen kun je ermee stoppen, maar voor mij zijn de bijwerking niets in vergelijking met de resultaten zeg maar. Ik zweet echt niet meer! Wel met sporten, maar dat vind ik normaal, dat zou ook nie goed zijn anders..

Ik kan het echt aanraden (tis nog gratis ook! wordt vergoed door de verzekering, in tegenstelling tot botox!).

Succes dr mee allemaal, en ik slik lekker verder! :D

Liefs Pauline
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Pauline,
Ik overweeg het nu ook, om het te proberen, maar er is bij mij een nadeel, ik slik amitryptiline 20 mg per avond en dat schijnt niet samen te gaan met oxybutynine. Ik ga het vragen aan mijn huisarts, dan hoor ik het wel.
Groetjes Ina
Buuf
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 20:48
Contacteer:

Bericht door Buuf »

Hoi Pauline,

Ik heb die pillen via internet besteld.. Had geen zin om dat via de dokter te doen.. Had trouwens niet verwacht dat ze die in Nederland zo geven..

mijn vraag is alleen .. hoeveel mg zijn die tabletten van jou en hoeveel neem je er per dag in..

Zweet we een aantal keren per dag rot (vooral in mijn gezicht.. ) en hoop dat deze tabletten ook voor mij helpen. :D

thanx

Marcel
denone
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 13:09
Contacteer:

Bericht door denone »

Hallo buuf,

Kun je mij vertellen waar je het op internet kunt bestellen ?????

denone
Buuf
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 20:48
Contacteer:

Bericht door Buuf »

Hoi Denone

via http://www.inhousedrugstore-europe.com/ ... tynin.html

Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik het binnen 7 dagen in huis moet hebben.

kosten incl. verzending 57 euro voor 500 tabletten 5mg
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Naar wat ik heb gelezen is 10 mg normaal maar je schijnt ook ditropan Xl 15 mg te hebben. Ditropan is hetzelfde als oxybutidinges !
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey!

Ik had eerst 3 maal daags 1 tabletje van 2,5 mg. Als dat niet helemaal voldoende werkte mocht ik 3 maal daags 2 tabletjes (dus in totaal 5 mg).
En nu heb ik gewoon tabletten van 5 mg, dus hoef ik er weer 3 maal daag 1... snappie?

Ik moet ze gewoon gedurende de dag verdelen. Ik neem er 1 's ochtends als ik wakker wordt, dan om 15.00/16.00 uur weer 1 en dan nog weer 1 's avonds als ik ga slapen. Dan ben je de hele dag voorzien en droog zeg maar..

Ik zou het eigenlijk toch via een arts doen als het kan. Weet nie, maar lijkt me fijner.. en ik hoef er nu nie voor te betalen die medicijnen..
Naja, maakt misschien ook nie zo heel veel uit.

Succes dr mee! Liefs Pauline
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

heey,

Voor welke 'zwetende lichaamsdelen' helpt dit medicijn? ook voor de handen?

rianne
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Haha, dat wilde ik net vragen... ;) Maar had jij het over je hele lichaam Pauline?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wat ik er van heb gelezen werkt het over je hele lichaam. Er zijn wel mensen die odaban gebruiken voor armen zweten, botox voor oksels en oxybutine pillen voor de rest van het lichaam.

Kortom, beetje vaag mischien, ik denk dat het zeer zeker de moeite waard is om te willen proberen. Het blijft heel moeilijk om een antwoord te geven die voor iedereen geld. Ieder mens is anders, de een zweet meer op de ene plek dan de ander, de een zweet heftiger dan een ander, ik zou zo en zo altijd eerst met de huisarts overleggen qua medicijn gebruik. Ik zou die pillen nooit via internet bestellen en op de gok in nemen. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen wellicht niet naar hun huisarts durven met dit probleem, of dat de huisarts niet bepaald bereidwillig is.... maar toch.... ik zou vol blijven houden en aandringen op oplossingen. Nu kan een ieder hier ze ook aandragen. Wil je arts toch niets van pillen e.d. weten, tja... dan vind ik het een slechte arts die kennelijk de problematiek van overmatig zweten onderschat en zou ik persoonlijk toch echt een andere huisarts kiezen, al is dat mischien makkelijker gezegd dan gedaan.

Succes een ieder. Moraal van het verhaal... blijf aandringen, als iets niet werkt, hop terug naar de huisarts, volgende middel, ook niet goed ? terug gaan.. tot vervelends aan toe.... soms is het niet anders.

Groetjes Thijs
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Eey,

Ik zweette vooral onder mij oksels. Maar ook aan m'n voeten en handen. Het hielp mij mij overal voor.

Ben er nu alleen even mee gestopt, maar kan echt niet wachten om er weer mee te beginnen. Vooral met dit lekkere weer, wordt er nu al weer helemaal gek van dat gezweet.

Ben er trouwens mee gestopt omdat ik antibiotica kuur heb nu. Heb blassontsteking, niets van gemerkt en dat is toen nier-bekken onststeking geworden. Was dus goed ziek en aan de medicijnen, dus het leek me verstandig om even te stoppen. Maar zodra die kuur over is begin ik direct weer!

Maar goed, voor zover ik weet werkt t dus overal. Het is trouwens niet zo dat je helemaal niet meer zweet. Met sporten bijvoorbeeld zweet ik nog wel. Maar dat vind ik ook normaal en dat is ook goed voor je lichaam..
dus.. succes!

Kus Pauline
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey! Dat klinkt wel goed. Moet er echt achteraan gaan. Het enige wat ik een beetje eng vind is dat ze zeggen dat je op moet passen voor oververhitting en aangezien ik nogal vaak van die opvliegers heb ben ik helemaal bang dat ik die warmte niet meer kwijt kan. Maar goed, dat zal ik dan wel overleggen met de dokter, die weet daar vast meer van! En het maakt me niet uit dat ik blijf zweten, dat is normaal. Maar die manier waarop ik zweet, dat is echt niet normaal, hahaha, maar daarom zitten we ook allemaal op dit forum :). Ben wel blij voor je dat het jou zo goed helpt! Beterschap met de blaasontsteking!
Wouter
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 11:43
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Ach oppassen met oververhitting... Zweten is het natuurlijke proces van het lichaam om af te koelen. Het "normale" zweten wordt door deze pillen niet echt verstoord. De prikkel om overmatig te zweten wordt uitgeschakeld. Ik sport veel en zweet gewoon. Als het erg warm is zweet ik ook gewoon, maar dan net als ieder ander mens :) (Soms zelfs nog net iets minder :P)
Die pillen zijn echt een uitkomst voor mij geweest. Vandaag weer een nieuwe lading opgehaald bij m'n apotheek.
Verwacht trouwens niet van deze pillen dat ze meteen werken na 1 dag. Je moet minimaal een week 2a3 pillen per dag slikken voordat je echt merkt dat 't werkt. De bijwerkingen neem ik voor lief om een normaal leven te kunnen leiden zeg maar :) (Beetje droge mond... boeie :P)
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, dat is waar maar ik heb het soms zooooooo heet dat ik echt blij ben dat ik zweet!! Alles heeft zo zijn positieve kanten, hahaha. Maar jij gebruikt ze dus ook? En zweette jij ook over je hele lichaam?
Vincent
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 22:41
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Pauline, je hebt het over een blaasontsteking.
Is die ontsteking misschien ontstaan door die pillen aangezien ze eigenlijk bedoeld zijn voor blaasproblemen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht