Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Nadine
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 22:55
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Nadine »

Ze helpen alleen maar bij mij als ik 2 x 5mg in de ochtend in neem en 1 x 5mg in de middag. Alleen dan heb ik wel de hele dag dorst.
linnie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 12:47
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door linnie »

Ben vanaf donderdagmiddag oxybutinine aan 't slikken, maar 3x 2,5 mg helpt tot nu toe niet...moet ik nou dan maar 5mg nemen of moet 't nog inwerken of helpt 't direct?
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Deo gratias »

Dag Linnie,

Als je oxybutynine van het merk Apothecon vraagt (deze hebben een breekgleufje), dan kan je ook eerst 1,5 tablet (3,75 mg) per keer proberen. 5 mg is dan misschien niet nodig.

Succes!
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door HouseRD »

hugow schreef:idd gaat het warm gevoel van binnen ook weg ? en hoe zit het met langdurig gebruik, is dit maar een tijdelijke oplossing of zijn er mensen die na het gebruik van het overmatig zweten af zijn ?
Kan er iemand van de gelukkige Oxybutynine-slikkers vertellen om dit warm gevoel inderdaad mee weggaat?
linnie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 12:47
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door linnie »

@ Deo gratias, ik heb 't merk sandoz...heb 2 weken 3x 2,5 mg geslikt, maar hielp toch niet echt, nu 3x 5 mg, dat werkt voor mij!
Heb wel bijwerkingen, een ontzettende droge mond, 2 uurtjes nadat ik de pilletjes heb genomen, maar neem dan slokjes water...en ik neem 't mooi voor lief, want liever 1 droge mond dan 2 natte oksels! ;)
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Deo gratias »

Linnie, fijn dat je succes hebt met Oxy! Die droge mond wordt minder naarmate je Oxy langer gebruikt. En inderdaad, de voordelen wegen zoveel zwaarder!

@ HouseRD en hugow: bij mij is het 'warme gevoel' niet verdwenen, in het begin was het zelfs erger. Dat is ook niet zo gek als je minder zweet, wat immers een afkoelingsmethode is. Maar als je droog blijft is het niet erg meer om het warm te hebben! En hugow, volgens mij is het een tijdelijke oplossing, als je stopt met de pillen begint het zweten weer.

Groeten!
Tom83
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 13:25
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Tom83 »

beste zweeters,

Net als de meeste van jullie zweet ik ook meer dan normaal. ik heb in een ander topic ook weleens wat geschreven. Ik zweet veel op mijn voorhoofd oksols en borst. Als ik rustig aan het werk ben, achter mijn bureau, dan heb ik er niet heel veel last van. Dit komt omdat ik odaban voor mijn oksols gebruik. dit werkt heel goed!! Het probleem begint als het net iets warmer is dan 19 graden. Dan begint mijn voorhoofd te glimmen, bij enige inspanning of een nerveus moment begint het te druppelen. Voor mijn werk bezoek ik geregeld beurzen en deel ik mee aan beurzen. Als ik mijn kostuum aantrek krijg ik het al warm en glimt mijn voorhoofd weer als een keutel in de maanneschijn. Ik heb odaban weleens op het voorhoofd geprobeerd echter niet met het gewenste resultaat.

Ik heb Sudor vorig jaar bezocht. Zij wilde echter niets doen omdat ik de ziekte van besnier en boeck heb. Toch wil ik er helemaal vanaf omdat het mijn levensplezier beïnvloed. ik zie oxy als een goeie optie. Al ben ik wel iets teleurgesteld over de bewerkingen met name de uitdroging van de huid!! Over de hitte afvoer; hebben jullie ook allemaal een warmere huid dan andere mensen??

Heeft iemand enig idee welk middel in oxy het zweten verminderd?? Zijn er bijvoorbeeld andere pillen die het zweten stoppen en minder bijwerkingen hebben.

ik heb niet altijd last van zweten maar er moet echt wat gaan gebeuren want ik schaam me rot. Afgelopen zomer was ik in Amerika. Daar kan het wel 40 graden zijn. Ik zweet me dan helemaal rot terwijl er mensen zijn wel geen druppel vanaf komt. Het is toch niet te geloven.

Ik ga binnenkort verhuizen dus krijg ik ook een nieuwe huisarts. Ik zal dit punt gelijk ter sprake brengen en vragen of hij de oxy pillen wil voorschrijven. Heeft iemand enig idee wanneer deze medicijnen op de markt verschenen zijn??

Ik hoor graag de ervaringen van mensen die dit product langdurig gebruiken.

Bij voorbaat dank,

Tom
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Deo gratias »

Dag Tom,

Ik had net als jou veel last van zweten op hoofd, borst, rug en oksels. Oxybutynine helpt bij mij heel goed. Ik heb wel een beetje droge mond (slok water of een snoepje doen dan wonderen), maar verder helemaal geen bijwerkingen. Jij hebt gelezen dat mensen last krijgen van uitdroging van de huid? Nou, ik heb daar in elk geval geen last van. Je kunt het rustig proberen, het is absoluut geen vervelend paardemiddel! En mocht je, wat ik niet denk, toch vervelende bijwerkingen krijgen, dan stop je toch gewoon met innemen?

Oxybutynine, het proberen waard!

Groet!
Tom83
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 13:25
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Tom83 »

Beste Deo,

hartelijk bedankt voor je reply.

Ik ga moet maandag een afspraak maken bij mij nieuwe huisarts voor een introductie gesprek.

Ik zal dit medicijn direct ter sprake brengen. Mocht het inderdaad niet aanslaan, of de bijwerking de goeie werking overheersen kan ik inderdaad gelijk stoppen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met het huidige weer niet heel veel last heb en het de kerst denk ik zonder medicijnen door kan. Bij het uitgaan is het wellicht wel nodig deze dagen...

Groetjes,

Tom
tipgever
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 16:08
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door tipgever »

Jongens ik heb hier ook al jaren last van!! ik heb sinds een tijdje obadan spray via de onlinedrogist gekocht. 1 keer in de zoveel tijd, op het begin iedere dag, spuit ik 5 keer op een makeupwatje en daarna wrijf ik mijn voorhoofd in. na een tijdje heb je helemaal nergens meer last van. 2 busjes obadan kost ong. 30 euro en geloof me het is de moeite waard om het te proberen. voor de wat jongere gasten stel ik voor om een petje te dragen, dit neemt ook heel wat van de angst weg(bij mij wel), voor de rest adviseer ik om dunne katoenen shirts te dragen en je er niet voor te schamen. bij veel me nsen is hyperhidrose maar een paar jaar... een tip: doe wat je normaal ook doet anders ontwikkel je angststoornissen. en bekijk het zo: er zijn heeel veel mensen op de wereld die een groter probleem dan wij hebben.

Hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen!!

succes
Holly
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 mei 2010, 11:54
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Holly »

Ook ik heb al jaren last van overmatige transpiratie. Het begon onder de oksels, de handen volgden, nu het hele lichaam. Het ergste vind ik het in mijn gezicht/haar. Omdat het direct zo zichtbaar is.
Ik heb mijn eigen iontoforese apparaat, ontdekte Odaban, las veel erover.
Door hier te lezen kwam ik op Oxybutinine. Lang verhaal kort: Ik gebruik nu de Oxy en ik ben zo goed als droog!
Geen natte handen, voeten, borst, rug, nek en gezicht meer.
Ik kan weer doen wat ik wil, zonder me te schamen of mij iedere 5 minuten terug te trekken...
Het droop uit mijn haar, echt. Bij enige inspanning droop het ook van mijn gezicht, vreselijk.
En totaal geen last van bijwerkingen!

Ik ben zó verschrikkelijk blij, want het zat mijn sociale leven erg in de weg.
Ries
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 16:02
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ries »

Ik lees vooral kans op bijwerkingen op het gezichtsvermogen: slapte van de oogspieren, verminderd zicht in de hoeken, wazig zien etc. Hebben gebruikers hier van oxybutinine dat ook ervaren (zeker met de redelijk hoge doseringen die bij hh gegeven worden...), of blijft dat meer bij de theorie? Vaker urineren ook?
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door LadyBlaat »

De laatste keer dat ik bij de Mauritskliniek was voor mijn botox-behandeling vroeg ik nog even of er nog iets te proberen viel om het zweten over het hele lichaam te verminderen. Die arts vertelde mij over Oxybutynine. Ik dus hier maar het hele forum afgespeurd om zo veel mogelijk ervaringen te lezen. Ik heb zostraks een afspraak gemaakt met mijn huisarts (morgenochtend 10 over 8 >.<) en ik hoop dat ik hier mee mag beginnen. Ik doe namelijk een kunstopleiding en vaak met tekenen gaat het helemaal mis omdat mijn handen te nat zijn. Tekenen met houtskool bijvoorbeeld zit er voor mij niet in omdat ik niks kan uitvegen omdat ik alles direct wegveeg >.<
Ook zweet ik enorm veel in de nacht waardoor ik zowat elke dag mijn bed mag gaan verschonen. Dan vooral op de borst en de rug.

Gelukkig staan mijn artsen inmiddels wel redelijk open voor mijn zweetprobleem. Voor een paar jaar terug was dat wel anders. Het werd afgescheept als een probleem met de hormonen, pubertijd blah blah blah. Nadat ik mijn baan en stage ben kwijtgeraakt hierdoor keken ze er wel even anders tegenaan.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door LadyBlaat »

Pillen liggen in huis. De huisarts was er niet bekend mee maar kon zich wel indenken waarom Oxy zou helpen tegen het zweten. Ik heb de 2,5mg meegekregen nadat ik verteld had wat de meesten personen als eerste dosering kregen met HH. Op het etiket staat dat ik per dag 1 moet hebben, apotheker zei dat ik zelf beetje moest kijken op welk tijdstip ik hem zou nemen. Misschien eventueel proberen om het in 2x te nemen en de pil dus te breken om het te verspreiden over de dag.

Let's hope this will work!!
adriaan
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 15:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door adriaan »

Hallo,

Ik vraag me af of er nog recente ontwikkelingen zijn op het gebied van oxybutynine. De laatste berichten zijn namelijk al van een aantal jaren geleden...
Zijn er na deze verstreken jaren ook merkbare gevolgen van het medicijn, zowel positief als ook negatief?

Ik ben erg benieuwd, want ik zit er ook aan te denken naar mijn huisarts te stappen en te vragen naar dit medicijn.


Groet, Adriaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht